همراه با گروه سفری به اصفهان داشتیم و نمایشی را اجرا کردیم. در آن سفر جوانی بسیار توانا را روی صحنه تئا‌تر دیدم که از نظر فن بیان، تسلط بر بدن، حالت‌های صورت و شیوه بازی بسیار پیشرفته بود.

چارسو پرس: عزت‌الله انتظامی در گفت‌وگویی که در زمان حیات خود با خبرآنلاین داشته، درباره آشنایی خود با مرحوم محمدعلی کشاورز گفته است: «آن زمان که در تئا‌تر فردوسی تهران کار می‌کردم، همراه با گروه سفری به اصفهان داشتیم و نمایشی را اجرا کردیم. در آن سفر جوانی بسیار توانا را روی صحنه تئا‌تر دیدم که از نظر فن بیان، تسلط بر بدن، حالت‌های صورت و شیوه بازی بسیار پیشرفته بود. وقتی خواستم به من معرفی‌اش کنند، برای نخستین بار با نام محمد علی کشاورز آشنا شدم.»

آقای بازیگر ادامه می‌دهد: «در دهه 30 خورشیدی برای تحصیل به آلمان سفر کردم که سال 1337 به کشور بازگشتم. بعد از مدتی که در اداره هنرهای دراماتیک شروع به کار کردم، آقای کشاورز هم که در هنرستان بازیگری تهران درس خوانده بود، به ما پیوست و از آن زمان دوست و همکار ما شد.»

او می‌افزاید: «در طول 60 سال آشنایی با ایشان، در تئاتر‌ها و فیلم‌های زیادی و البته چند سریال تلویزیونی همکار بوده‌ایم که در همه آن‌ها بازی‌های به یاد ماندنی ارائه کرده است.»

انتظامی در توضیح راز موفقیت محمدعلی کشاورز می‌گوید: «در تمام طول این سال‌ها ندیده‌ام کشاورز بازی در اثری را سرسری بگیرد و از جانش برای کار مایه نگذارد. با توجه به توانایی‌ها و تعهد هنری اوست که تمام بازی‌هایش فراموش نشدنی هستند و در حافظه همه مردم جاودان می‌مانند.»