مستند بلند «زیبا، لذیذ، مبتذل» یکی از مستندهای راه‌یافته به بخش مسابقه‌ی ملی هفدهمین جشنواره‌ی سینما حقیقت در مجموعه چهارسو اکران می‌شود.

چارسو پرس: فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه‌ی ملی هفدهمین جشنواره‌ی سینما حقیقت اعلام شد. بر این اساس، مستند بلند «زیبا، لذیذ، مبتذل» به کارگردانی امیررضا جوادی در این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

موضوع مستند زیبا، لذیذ، مبتذل، «بررسی امکان ارزش‌گذاری آثار موسیقایی» است که در قالب مصاحبه با چهره‌هایی شاخص در حوزه‌هایی همچون موسیقی، فلسفه، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و علوم اعصاب به تصویر در آمده است.

از جمله چهره‌های حاضر در این مستند می‌توان به حضور حسین علیزاده، کامبیز روشن‌روان، لوریس چکناواریان، نگار بوبان، کیاوش صاحب‌نسق، مانی جعفرزاده، آروین صداقت‌کیش، محمدسعید شریفیان، مصطفی ملکیان، مرتضی مردیها، ناصر فکوهی، آذرخش مکری و حسن عشایری اشاره کرد.

امیررضا جوادی، کارگردان این مستند، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ساخت این مستند پنج سال به طول انجامیده و مهمترین چالش ما در این مسیر برقراری ارتباط با چهره‌های شناخته‌شده بویژه در موسیقی پاپ در داخل و خارج از ایران بود.

معضل سانسور دیگر موضوعی بود که کارگردان این مستند به آن اشاره کرد و از چهره‌هایی چون محسن نامجو و امیر تتلو نام برد که زیر تیغ سانسور رفتند.

مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» در دو سانس اختصاصی؛ در روزهای چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ (ساعت ۱۳) و جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲ (ساعت ۲۱:۳۰) در پردیس سینمایی چارسو به نمایش درخواهد آمد.

از دیگر عوامل این مستند می توان به: فاطمه وکیل، تهیه‌کننده؛ عمادالدین جوادی، دستیار کارگردان؛ ناصر فکور و آیدین پرهیزی، تدوین و هادی داوودی و سامان مختاری به عنوان فیلمبردار اشاره کرد.