نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان از امروز با رقابت ۹ اثر در مرحله نهایی آغاز بکار کرد.

چارسو پرس: «احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد امروز در آیین آغاز بکار این جشنواره تئاتر که به مدت سه روز به میزبانی اردکان برگزار میشود، ضمن تبریک سالروز میلاد فاطمه زهرا(س)، از برگزار کنندگان این جشنواره قدردانی و تصریح کرد: این جشنواره با موضوع خانواده و جوانی جمعیت برگزار می شود.

وی با اشاره به تعدد رویدادهای فرهنگی استان، تصریح کرد: برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که رویدادهای فرهنگی و هنری در مرکز برگزار نشود بلکه در شهرستانها برگزار شود.

عابدی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری  پشتوانه هنرمندان است که هم خودشان را محک بزنند و کار تولید کنند. البته بعضا برخی از هنرمندان شغلشان کارهای هنری است و به عنوان شغل دوم به حرفه خود نگاه نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده این جشنواره که اواخر بهمن ماه سالجاری به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان افزود:  این جشنواره بعد از ۲۷ سال که در استانهای دیگر به خصوص چند سال در همدان برگزار می‌شده، امسال قرار است به میزبانی یزد برگزار شود و این افتخار نصیب استان شده است.

این مسئول تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره در اردکان شاهد حضور انبوه هنرمندان مختلف از کشورهای مختلف و استان خواهیم بود و  یک شور و نشاطی در استان ایجاد می شود.

«مسعود نوریان» دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان  هم ضمن قددرانی از همراهی  و همکاری از همه مسوولان در برگزاری این جشنواره، گفت: در این جشنواره از ظرفیت هنر در موضوع جمعیت و خانواده استفاده شده است.

وی با اشاره به این که موضوع خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: تئاتر بخاطر زنده بودن و ناخودآگاه بودن در زمان بسیار شبیه به زندگی و خانواده است و تصمیم گرفته شده این رویداد فرهنگی با این موضوع شکل گیرد و هنرمندان خوبی در این جشنواره نقش آفرینی کردند.

نوریان اضافه کرد: مجموعا  ۲۸ گروه نمایشی آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که ۱۸ اثر به بخش بازبینی راه یافت و در مرحله نهایی ۹ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شد.