با راهیابی فیلم سینمایی «احمد» به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر ۴۲، نخستین ویدیو از این اثر منتشر شد و رسما اعلام شد که تینو صالحی بازیگر نقش شهید احمد کاظمی است.

همزمان با سالروز شهادت شهید احمد کاظمی، نخستین ویدیو از فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد، که در ژانر حادثه‌ای و با روایتی ملتهب از ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم ساخته شده است توسط روابط عمومی فیلم منتشر شد. 

و رسما اعلام شد که تینو صالحی‌، هنرمند باسابقه عرصه تئاتر، در این اثر ایفاگر نقش شهید کاظمی است. 

تینو صالحی متولد ۱۳۵۹ بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی، کارشناس ارشد کارگردانی نمایش از هنر و معماری، برنده جایزه بازیگر اول مرد برای بازی در نمایش "فیل آبی" در جشنواره ملی جوان ایرانی بخش "هنرهای نمایشی و جوان" و مدرس بازیگری در آموزشگاه کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ بوده است.

او علاوه بر بازیگری و کارگردانی، دستیار دکتر قطب الدین صادقی و امیر دژاکام بوده است.صالحی کارگردان نمایش های آنتی آنتیگونه، "کیارش، فطرس،ترنج و آوای نی می باشد و در نمایش های ماه زدگان، نصرت خانم مادرم و نوروز، یک دامن ماه و ستاره، شاخه نبات، رویاهای خلیج فارس، مردود خرداد و در سریال های مختارنامه، زمین انسان ها، سفر به اورامان و همچنین در تله تئاتر منم اومدم ایفای نقش کرده است.

همچنین لوگوی فیلم «احمد» که طراحی آن برعهده محمد روح‌الامین بوده است، رونمایی شد. 

 

«احمد» به نویسندگی امیرعباس ربیعی و رضا محبی‌نوری که در بخش مسابقه چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (سودای سیمرغ) حضور دارد، این روزها آخرین مراحل پس‌تولید خود را پشت سر می‌گذارد.

فیلم سینمایی «احمد»، محصول مشترک موسسه تصویرشهر و سازمان سینمایی سوره است و اسامی سایر بازیگران و عوامل آن در اخبار بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.