نمایش «سقراط» جمعه ۲۸ فروردین میزبان محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی بود.

 

سایت خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» پس از اجرای نمایش از تماشاگران تشکر کرد و گفت: از زمان تشکیل دولت آقای روحانی، تعداد زیادی از اعضای هیأت دولت به تماشای تئاتر آمده‌اند و تعدادی از وزیران محترم دولت نیز نمایش «سقراط» را تماشا کرده‌اند. این اتفاق باعث خوشحالی‌ است. امیدوارم ریاست محترم جمهوری، آقای روحانی نیز به تماشای تئاتر ما بیاید تا شور و شوق مردم نسبت به تئاتر را ببیند. این اشتیاق مردم برای دیدن تئاتر حاکی از این است که ما باید بیش‌تر برای‌شان کار کنیم چون مدیون این تماشاگران هستیم.

نعیمی از حضور وزیر ارتباطات و فرهنگ و مدیرکل هنرهای نمایشی تشکر و از علی جنتی برای نام‌گذاری سال ۹۴ به سال تئاتر قدردانی کرد.

همچنین وزرای دولت با حضور در پشت صحنه، با عوامل نمایش دیدار و گفتگو کردند. حمیدرضا نعیمی از طرف گروه اجرایی نمایش، درگذشت مادر وزیر فرهنگ را تسلیت گفت و افزود: سپاسگزارم که در این شرایط به دیدن نمایش ما آمدید. حضور شما باعث خوشحالی‌ است. ما روزهای خوبی را برای تئاتر آرزو کرده‌ایم و حالا فکر می‌کنیم اتفاقات خوبی در جریان است و آرزوهای ما در حال تحقق هستند.

کارگردان نمایش «سقراط» همچنین از وزیر فرهنگ خواست که از تئاتر بیشتر حمایت شود و گفت: نمایش ما با شرایط تئاتر خصوصی روی صحنه رفته اما گروه‌های متعدد تئاتر از پا درآمدند چون در سال‌های اخیر هیچ حمایتی از آن‌ها نشد و در کل از تئاتر هیچ حمایت درخوری نشده است. امیدوارم از این پس برای حمایت از تئاتر و اهالی تئاتر اقدامات جدی انجام شود.

در ادامه جنتی گفت: «سقراط» نمایش ارزشمندی است و باید تلاش کنیم تا این نمایش در کشورهای دیگر هم اجرا شود.

وزیر فرهنگ همچنین در پاسخ به حمیدرضا نعیمی گفت: تئاتر سرمایه عظیمی است و باید از آن بهره بگیریم. ما در حوزه‌های دیگر مثل موسیقی و سینما هم مشکل داریم اما مشکلات تئاتر از همه حوزه‌ها بیشتر بوده است. امسال تلاش خواهیم کرد هم در گسترش فضای تئاتر و هم در حل و فصل مشکلات و مسائل اهالی تئاتر، گام‌های خوبی برداریم.

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که از هفتم فروردین روی صحنه رفته، تا کنون میزبان بسیاری از مقامات کشوری از جمله مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

بازیگران این نمایش عبارتند از فرهاد آییش، لادن مستوفی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، یعقوب صباحی، كتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن كاكایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد.

نمایش «سقراط» هر شب به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

«جادوگر کوچولو» درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است

معرفی داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

اطلاعیه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی خطاب به هنرمندان

ایرانشهر به تهیه کنندگان گواهینامه می دهد

کاریکاتور هفته / تک خوانی زنان در تئاتر

«شهرام کرمی» درباره‌ جشنواره تئاتر کودک چه گفت؟

آخرین وضعیت مجوز اپرای عروسکی «سعدی»

برهانی مرند «کمپ ۱۳» و «زمستان» را روی صحنه می برد