سرویس تماشای آنلاین و آفلاین نتفلیکس در سال 2023 توانسته است به درآمد بیش از 32 میلیارد دلاری برسد. این میزان درآمد 4.03 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

چارسو پرس: سرویس تماشای آنلاین و آفلاین نتفلیکس در سال 2023 توانسته است به درآمد بیش از 32 میلیارد دلاری برسد. این میزان درآمد 4.03 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. درآمد سال 2022 بیش از 31 میلیارد دلار بوده که افزایش 6.46 درصدی نسبت به سال 2021 داشته است. این پلتفرم آمریکایی از سال 1997 کارش را با اجاره‌ دی‌وی‌دی آغاز کرد. نتفلیکس که همزمان با تغییرات فناوری دیجیتال در دنیا پیش رفت، به جایی رسید که در سال 2014 در 41 کشور دنیا فعالیت می‌کرد و 32 درصد سهم بازار فیلم در ایالات متحده را از آن خود کرده بود. این همراهی با تکنولوژی در دوران کرونا که باعث شد سینماهای دنیا تعطیل بشود، برای نتفلیکس موفقیت به همراه آورد؛ چراکه در این زمان 16 میلیون کاربر جدید به نتفلیکس اضافه شدند. گردانندگان نتفلیکس، سرگرم کردن مخاطب را اولین هدف راه‌اندازی نتفلیکس می‌دانند و در خلاصه‌ای در مورد این سرویس تماشای آنلاین نوشته‌اند: «در نتفلیکس، ما می‌خواهیم دنیا را سرگرم کنیم. با هر سلیقه‌ای که دارید و هر جایی که زندگی می‌کنید ما به شما امکان دسترسی به بهترین سریال‌های تلویزیونی، مستند، فیلم‌ و بازی را ارائه می‌دهیم. اعضای ما آنچه را که می‌خواهند تماشا کنند، در یک اشتراک ساده می‌توانند تهیه کنند. ما به بیش از 30 زبان و 190 کشور در حال پخش استریم هستیم. داستان‌های عالی می‌توانند از هر کجا بیایند و در همه جا دوست داشته شوند. ما بزرگترین طرفداران سرگرمی در جهان هستیم و همیشه به شما کمک می‌کنیم تا داستان مورد علاقه‌ بعدی خود را پیدا کنید.» مدیر نتفلیکس در مصاحبه‌ای گفته بود: «شاید فقط خواب بتواند جلوی سریال دیدن را بگیرد.» شاید این جمله اغراق‌آمیز باشد اما وقتی به آمار نگاه می‌کنیم، رنگی از واقعیت دارد. طبق آماری که به دست آمده، 12 درصد مخاطبان حداقل سه قسمت را در یک روز مشاهده می‌کنند. 40 درصد مخاطبان، هفتگی و 25 درصد آنها ماهانه سه قسمت را پشت سرهم مشاهده می‌کنند. نتفلیکس جدولی از میزان بازدید 18 هزار سریالش منتشر کرده که در سال 2023 درمجموع بیش از 93 میلیارد و 453 میلیون ساعت تماشا داشته است.

   11 سریال پربازدید نتفلیکس در سال 2023
در قوانین به‌روز‌شده‌‌ نتفلیکس آمده است که دو بار در سال گزارش جدیدی‌ که به جزئیات محبوب‌ترین نمایش‌ها و فیلم‌های این پلتفرم می‌پردازد منتشر کند. اولین گزارشی که در این چند وقت منتشر شده است، جزئیات پربیننده‌ترین محتوا را از ژانویه تا ژوئن 2023 نشان می‌دهد. در این گزارش سه معیار ارزیابی شده است: ساعت‌های تماشا، در دسترس بودن یک نمایش در سطح جهانی و تاریخ انتشار یک نمایش. درمجموع، این گزارش بیش از 18 هزار عنوان را پوشش می‌دهد، که 99 درصد از کل بازدیدها و نزدیک به 100 میلیارد ساعت تماشای برنامه‌ها و سریال‌های نتفلیکس است.
این میزان بازدید فقط از طریق سایت نتفلیکس ثبت شده است و به طور طبیعی در دنیای اینترنت، راه‌های بیشتری برای دانلود آثار نتفلیکس است که در این آمارها ثبت نمی‌شود. نمونه‌اش مخاطبان ایرانی که از طریق دانلود و سایت‌های دیگری به محتوا و برنامه‌های نتفلیکس را تماشا می‌کنند.

The Night Agen: Season 1
«مامور شب»، اولین سریال این لیست بلند بالا است که با بیش از 812 میلیون ساعت تماشا، ثبت شده است. فصل اول این سریال در تاریخ 23 مارس 2023 و در 10 قسمت پخش شد. این مجموعه تلویزیونی اکشن و هیجان‌انگیز آمریکایی، توسط شاون رایان بر اساس رمانی به همین نام نوشته متیو کویرک ساخته شده است. بازیگر نقش اصلی این سریال، گابریل باسو است که پیش‌تر در فیلم‌های سینمایی غیرمرگبار، مرثیه دهاتی، حقیقت مطلق و... بازی کرده بود. مسیر تولید این سریال از 24 دسامبر 2020 شروع شد، جایی که سونی پیکچرز اعلام کرد این مجموعه را تولید خواهد کرد. در 21 ژوئیه 2021 سریال توسط نتفلیکس خریداری شد.
این سریال داستان ماموری است به نام پیتر ساترلند که در یک اتفاق تروریستی به درستی عمل کرد اما به ناحق با او رفتار می‌شود. یک سال بعد، زمانی که پیتر زندگی خیلی جالبی ندارد، شغل جدیدی به او پیشنهاد می‌شود که در زیرزمین ساختمان کاخ سفید، نگهبان تلفنی باشد که فقط برای مواقع کاملا اضطراری و خاص است. این تلفن هیچ‌وقت به صدا درنمی‌آید تا اینکه یک شب اتفاقی می‌افتد که دوباره زندگی‌ پیتر را دگرگون می‌کند. این سریال در چهار روز اول نمایش خود 168 و 71 صدم میلیون ساعت بازدید در سراسر جهان داشت.
مامور شب، ترکیبی از فیلم و سریال‌هایی مثل ماموریت غیرممکن، 24 و بازی‌های میهن‌پرستانه است. به گفته‌‌ طرفداران این سریال، مامور شب مجموعه‌ای سرگرم‌کننده است و یک انتخاب عالی همراه با یک کاسه پاپ‌کورن برای استراحت است. به گفته‌ منتقدان، بازیگران در این سریال فرصت زیادی برای توسعه شخصیت‌های خود ندارند. سریال خیلی سریع است و ثانیه‌های بسیار کمی را برای شخصیت‌پردازی‌ها گذاشته است تا توانایی بازیگری خود را نشان دهد. این فرمول برای سریال 24 جواب داده است، اما برای سریال مامور شب که فقط 10 قسمت برای معرفی شخصیت‌های اصلی فرصت دارد امکان‌پذیر نیست و تمرکز روی یکی دو نفر از شخصیت‌های اصلی است.

 Ginny & Georgia: Season 2
در رتبه‌‌ دوم پربازدیدهای نتفلیکس در 2023، یک کمدی-درام آمریکایی به نام «جینی و جورجیا»  قرار گرفته است. این مجموعه توسط سارا لمپرت ساخته شده است. این سریال در 24 فوریه 2021 در نتفلیکس منتشر شد و دو ماه بعد، در آوریل 2021، برای فصل دوم تمدید شد.
داستان سریال درباره مادر و دختری به اسم جینی و جورجیانا است. جینی دختر 15 ساله‌ای است که فکر می‌کند از مادر ۳۰ ساله‌اش جورجیا، بالغ‌تر است و جورجیا مادری است که تصمیم می‌گیرد با دخترش جینی و پسرش آستین، در یکی از شهرهای ایالت نیوانگلند آمریکا ساکن شوند تا زندگی بهتری نسبت به او داشته باشند و از بعضی راز‌ها دور بمانند اما گذشته جورجیا دوباره ظاهر می‌شود و شیوه جدید زندگی خانواده را تهدید می‌کند.
به گفته‌‌ منتقدان، استفاده از رنگ، نور و صدا به صورتی انجام شده است که فضای فیلم نوجوان‌پسند باشد و به نوعی فضایی تین‌ایجری را تداعی کند.
در تحلیل پربازدید شدن این سریال، برخی کارشناسان معتقدند عمده علاقه‌مندی مخاطبان نتفلیکس به محتوای مرتبط با جوانان و دغدغه‌های زنانه است. نکته‌‌ جالبی که درباره‌‌ میزان بازدید از این سریال وجود دارد، پربازدید شدن فصل دوم به نسبت فصل اول است. فصل دوم این سریال با بیش از 665 میلیون ساعت تماشا، در رتبه دوم پربازدیدهای نتفلیکس در سال 2023 قرار دارد. فصل اول این سریال در سال 2021 ساخته شده و همچنان برای مخاطبان نتفلیکس جذاب است به گونه‌ای که با بیش از 300 میلیون ساعت تماشا، در رتبه نهم جدول پربازدیدهای 2023 قرار گرفته است. در مجموع فصل‌های یک و دو این سریال، بیش از 967 میلیون ساعت تماشا شده است.

 The Glory: Season 1
اینکه رتبه‌ سوم، اختصاص به یک سریال غیرانگلیسی زبان داشته باشد، نکته‌ جالبی است و جالب‌تر اینکه متعلق به صنعت سریال‌سازی کره‌‌ جنوبی باشد. سریال «افتخار» به نویسندگی کیم یون سوک و کارگردانی آن گیل هو با بیش از 622 میلیون ساعت تماشا برای نتفلیکس است. داستان این سریال براساس یک رویداد واقعی در سال ۲۰۰۶ است؛ زمانی که گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی در کره جنوبی به مدت یک‌ماه همکلاسی خود را مورد ضرب و شتم قرار داده، بخش‌هایی از بدنش را سوزانده و از این طریق از او اخاذی می‌کردند. حالا کره‌ای‌ها از این اتفاق تلخ، سریالی ساخته‌اند و داستان انتقام این قربانی از هم‌کلاسی‌هایش را نشان می‌دهد. گفته می‌شود کیم یون سوک، نویسنده سریال، ابتدا از دختر نوجوانش پرسیده است که کدام سناریو او را بیشتر ناراحت می‌کند؛ اینکه دخترش از شخص دیگری سوء‌استفاده کند یا دخترش قربانی آزار شود. پاسخ دختر این نویسنده الهام‌بخش سناریوی سریال شده است. از زمانی که این سریال پخش شده است، کارمندان سابق سیستم مدرسه کره جنوبی اظهار داشته‌اند که تصویری که این سریال ارائه کرده، واقع‌گرایانه است.
به گفته‌ی منتقدان، قلدری در دبیرستان و پیامدهای دردناک آن همیشه در درام‌های کره‌ای، حضوری نگران‌کننده و دلهره‌آور دارد. سریال شکوه به هیچ وجه یک سریال آسان برای تماشا کردن نیست. عمدتا به دلیل تصاویر وحشیانه، عواقب و زخم‌های حاصل از قلدری، شکنجه و چگونگی نمایش تخریب وحشیانه روح یک فرد، می‌تواند بسیار دردناک و آزاردهنده باشد اما این درام یک نگاه اجمالی به مهلکه‌ای است که یک شخص می‌تواند در هر سنی تجربه کند.

 Wednesday: Season 1
«ونزدی»، مجموعه تلویزیونی کمدی فراطبیعی و ترسناک آمریکایی است که در  فصل اول و 8 قسمت داستان شخصیتی به نام ونزدی آدامز را روایت می‌کند. این شخصیت برگرفته از کتاب چارلز آدامز، نویسنده کتاب خانواده‌ آدامز است. سریال ونزدی در مقام پنجم این لیست طولانی با بیش از 507 میلیون ساعت تماشا‌ قرار گرفته است. احتمالا هنوز یادمان هست که این سریال در زمان اوجش چه تاثیری گذاشته بود و این بازدید بیش از نیم‌میلیاردی، قطعا مدیون تبلیغاتی است که در سطح گسترده انجام شد. ونزدی خیلی زود توانست موج تبلیغاتی بزرگی را در فضای مجازی راه بیندازد. تین‌ایجرها که با لباس‌های مشکی ادای جنا اورتگا، بازیگر اصلی را درمی‌آوردند، به نوعی بیلبوردهای سیار شده بودند. همچنین چالش تیک‌تاک کپی کردن صحنه رقص ونزدی هم به تبلیغ و معرفی این سریال کمک کرد  تا در مدتی کوتاه، از هرجای دنیا با آن آهنگ معروف ساخته‌ دنی الفمن، کاربران دنیای مجازی به رقص در آیند؛ تا جایی که برای این رقص اسم «ونزدی دنسینگ» انتخاب شد. پس با این اوصاف، 507 میلیون ساعت بازدید از فصل اول سریال ونزدی، به دور از ذهن نبوده است. ونزدی سه هفته بعد از پخش به دومین مجموعه‌‌ انگلیسی ‌زبان نتفلیکس با بیشترین میزان بازدید تبدیل شد.
چهار قسمت از هشت قسمت فصل اول توسط تیم برتون کارگردانی شد که به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز فعالیت می‌کرد. اگرچه تیم برتون در سینما کارگردانی نام آشنا است، اما ونزدی اولین تجربه کارگردانی جدی او در تلویزیون محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تیم برتون قرار بود، سال ۱۹۹۱ فیلم خانواده آدامز را کارگردانی کند، اما به‌خاطر ساخت بازگشت بتمن (Batman Returns) آن را از دست داد.
ونزدی در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در ۲۳ نوامبر از طریق نتفلیکس منتشر شد. این مجموعه عموما با نقدهای مثبتی مواجه شد و نقش‌آفرینی اورتگا مورد‌تحسین قرار گرفت. ونزدی سه هفته بعد از پخش به دومین مجموعه‌‌ انگلیسی‌زبان نتفلیکس با بیشترین میزان بازدید تبدیل شد. این مجموعه نامزد دریافت جوایز گلدن‌گلوب در رشته‌‌ بهترین مجموعه‌ تلویزیونی و بهترین بازیگر زن برای اورتگا شد. این سریال در ژانویه ۲۰۲۳ برای فصل دوم تمدید شد.

 Queen Charlotte: A Bridgerton Story
شاید عجیب باشد که اسپین‌آف یک سریال، محبوب‌تر از دو فصل اولش باشد. مینی سریال اسپین آف ملکه شارلوت، با بیش از 503 میلیون بار بازدید، از دو فصل سریال «بریجرتون» پرمخاطب‌تر بوده است و در ردیف پنجم این لیست جای گرفته است. این سریال، حول محور زندگی ملکه شارلوت می‌چرخد و روایتی از فراز و نشیب‌هایی که او طی کرده است را نشان می‌هد. ملکه شارلوت، در تاریخ 4 می‌2023 منتشر شد و شامل شش قسمت یک‌ساعته است. این درام تاریخی، در ماه می ۲۰۲۱ با حضور شوندا رایمز به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی معرفی شد. رایمز که به همراه نیکولاس ناردینی فیلمنامه این مجموعه را نوشته و به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز با بتسی بیرز و تام وریکا همکاری داشته است. وریکا همچنین کارگردانی هر شش اپیزود سریال را انجام داده است. این مینی‌سریال در اولین هفته پس از نمایش در 91 کشور از جمله ایالات‌متحده، بریتانیا، استرالیا، هند، آفریقای‌جنوبی و کانادا در رتبه اول قرار گرفت.
احتمالا دیده شدن سریال، بی‌ربط به اینکه این موضوع ردی تاریخی دارد، نیست. شخصیت‌های تاریخی ملکه شارلوت و پادشاه جورج سوم افراد واقعی بودند؛ حتی بیماری پادشاه، نوع آشنایی و ازدواج آنها برگرفته از تاریخ بوده است. اما دروغی بزرگ در این سریال وجود دارد و آن هم مربوط به برده‌های سیاه‌پوست بود. درحالی‌که در آن زمان سیاه‌پوستان و نژادهای مختلط زیادی در انگلیس وجود داشتند، جامعه بریتانیا هنوز به‌شدت جدا بود. برده‌داری در امپراتوری بریتانیا در سال 1807 لغو شد، اما بردگان تا سال 1838 در مستعمرات بریتانیا کاملا آزاد نبودند و عواقب آن هنوز هم تا به امروز احساس می‌شود.

 You: Season 4
فصل چهارم سریال «تو»، با بیش از 440 میلیون بازدید، در جایگاه ششم لیست نتفیلیکس قرار گرفته است. فصل اول سریال در سال 2018 منتشر شد ودرباره‌ مدیر باهوش یک کتابفروشی به نام جو گلدبرگ است. جو به یک زن نویسنده علاقه‌مند می‌شود و از تمام امکانات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت برای رسیدن به او استفاده می‌کند، حتی به قیمت از بین بردن افرادی که مانع راه او می‌شوند. این فصل از سریال براساس رمانی با همین نام، نوشته‌ کارولین کپ نس است. فصل‌های دوم و سوم این سریال در سال‌های 2019 و 2021 منتشر شد و در سال 2023 فصل چهارم سریال ادامه‌ زندگی جو با هویتی جدید را نشان می‌دهد. فصل چهار سریال تو، در دو قسمت پنج تایی منتشر شده و این شیوه انتشار به‌نظر منتقدان به نوعی سوءاستفاده از وفاداری مردم به این مجموعه بود. البته این نظر هم وجود دارد که دلیل محبوبیت فصل چهارم به‌خاطر وقفه‌ای است که بعد از دو سال برای انتشار این سریال بوده است.

 La Reina del Sur: Season 3
سریال‌های اسپانیایی به لطف گسترش سرویس آنلاین نتفلیکس توانستند رونق بیشتری پیدا کنند. نمونه مشهورش سریال مانی‌هایست است که جزء پرطرفدارهای نتفلیکس محسوب می‌شود. وقتی به لیست سریال‌های پربازدید نتفلیکس نگاه می‌کنید، رتبه هفتم به فصل سه سریال La Reina del Sur اختصاص دارد که نامش به فارسی «ملکه جنوب» ترجمه می‌شود. این سریال با وجود اینکه در دسترس عموم قرار ندارد اما بیش از 429 میلیون ساعت تماشا داشته است. این سریال اسپانیایی بر اساس رمانی نوشته نویسنده آرتورو پرز رورته (Arturo Prez-Reverte) ساخته شده است. ‌ملکه جنوب‌ داستان ظهور زن جوان و مکزیکی به نام ترزا مندوزا با بازی کیت دل کاستیلو را روایت می‌کند که به قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر در جنوب اسپانیا تبدیل می‌شود. اولین فصل از این سریال در قالب ۶۳ قسمت در سال ۲۰۱۱ میلادی پخش شد. فصل دوم آن نیز با ۶۰ قسمت در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شد و فصل سوم سریال با قسمت‌های کمتری یعنی ۲۵ قسمت ساخته و پخش شده است. البته سریالی به همین نام و بر اساس سریال ‌ملکه جنوب‌ به زبان انگلیسی ساخته شده است که در آن، آلیس براگا نقش اصلی را بازی می‌کند. نسخه انگلیسی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی در قالب پنج فصل پخش شده است.

 Outer Banks: Season 3
بانک‌های بیرونی شاید ترجمه درستی برای این سریال نباشد و سریال Outer Banks فصل سوم این سریال با بیش از 402 میلیون بازدید، در جایگاه هشتم جدول پربازدیدهای نتفلیکس در سال 2023 قرار گرفته است. این مجموعه تلویزیونی آمریکایی در سبک اکشن-ماجراجویی و رازآلود و یک درام نوجوانانه است که توسط جاش پیت، جوناس پیت و شانون برک ساخته شده و فصل اول این سریال در 15 آوریل 2020 در نتفلیکس پخش شد. داستان سریال در یک شهر ساحلی در امتداد کارولینای شمالی اتفاق می‌افتد، جایی که شکاف اجتماعی شدیدی بین ساکنان فصلی ثروتمند و افراد محلی طبقه کارگر وجود دارد که به ترتیب به «کوکس» و «پوگس» معروف هستند. این سریال گروهی از نوجوانان پوگ را دنبال می‌کند که در محله‌ای زندگی می‌کنند و مصمم هستند تا بفهمند چه اتفاقی برای پدر گم‌شده رهبر گروه، به نام جان‌بی ‌افتاده است. در طول راه آنها گنج افسانه‌ای را کشف می‌کنند که به پدر جان‌بی‌ گره خورده است.

 FUBAR: Season 1
دهمین رتبه، به سریال Fubar اختصاص یافته است که یک مجموعه یک فصلی هشت قسمتی ا‌ست که اولین بار در ۲۵ می‌۲۰۲۳ توسط نتفلیکس، منتشر شد. این سریال در هفت ماه توانست بیش از 266 میلیون ساعت بازدید برای خود ثبت کند. اصلی‌ترین و شاخص‌ترین نکته‌ این سریال، حضور «آرنولد شوارتزنگر» بدنساز معروف در نقش اصلی این مجموعه است. آرنولد پیش از این در فیلم‌های اکشن متعددی جلوی دوربین رفته است، اما این اثر اولین حضور او در یک سریال امنیتی، اطلاعاتی است. این سریال داستان پدر و دختری را روایت می‌کند که سال‌ها به‌عنوان ماموران سیا کار می‌کردند، اما هرکدام دخالت خود در سیا را از دیگری پنهان نگه داشتند و پس از اطلاع از دخالت یکدیگر در سیا، مجبور می‌شوند به‌عنوان شریک با هم همکاری کنند و همین موضوع باعث افزایش شناخت همدیگر می‌شود. طی فرآیند داستان پدر و دختر که تا پیش از این شناخت عمیق و درستی از هم نداشتند تجربه‌های متفاوتی را به دست می‌آورند و بیشتر باهم آشنا می‌شوند. از دیگر عوامل شاخص سازنده این مجموعه می‌توان به نیک سانتورا اشاره کرد. فیلمنامه‌نویسی که تا پیش از این در آثاری همچون «فرار از زندان»، قلم زده بود. از نکات جالب دیگر این مجموعه تعدد کارگردان‌های آن است که توسط چهار کارگردان مجزا جلوی دوربین رفته است.

 Manifest: Season 4
بعد از پخش سه فصل به دلیل کاهش مخاطب شبکه NBCبعد از پخش پایانی فصل 3 سریال، آن را کنار گذاشت. طرفداران به‌سرعت یک کمپین آنلاین راه‌اندازی کردند تا مانیفست را زنده نگه دارند، تلاشی که با حمایت جف راک سازنده آن مواجه شد. در ابتدا به نظر می‌رسید که این تلاش‌ها برای نجات سریال کمک چندانی نمی‌کند. حدود یک هفته پس از لغو پخش این سریال در شبکه NBC، نتفلیکس گزارش‌ها را تجدید کرد. در همان زمان دو فصل اول روی استریمر وارد شد و به یکی از پربازدیدترین سریال‌های این استریم تبدیل شد. این باعث تجدید علاقه نتفلیکس و شبکهNBC به سریال مانیفست شد و درنهایت، مانیفست برای فصل چهارم و آخرین فصل 20 قسمتی تمدید شد. مخاطبان با میزان بازدید علاقه‌ واقعی خود را به این سریال نشان دادند و میزان بازدید فصل چهارم را به عددی بیش از 262 میلیون رساندند.  فصل اول سریال مانیفست آن از ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد. این سریال داستان مسافران و خدمه یک هواپیمای مسافربری را روایت می‌کند که پس از پنج سال از هنگام اعلام مرگ‌شان پیدا می‌شوند. این سریال در چهار فصل و 52 قسمت روایت پروازی از جامائیکا به مقصد نیویورک است که ناگهان از روی رادار محو می‌شود و زمانی‌که فرود می‌آید، بیش از پنج سال و شش ماه از زمان آغاز پروازشان گذشته است و سرنشینان آن دچار تغییرات ژنتیکی شده‌اند که روی مغز آنها تاثیر گذاشته است و همین باعث دیدن رویاهای صادقه است که می‌توانند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنند.  شاید افزایش هزینه‌ها در افزایش کیفیت فصل چهارم بی‌تاثیر نبوده است؛ چراکه طبق گفته‌های مت بلونی، کارشناس داخلی هالیوود بودجه هر قسمت مانیفست یک میلیون دلار افزایش یافت و از چهار میلیون دلار به پنج میلیون دلار رسید. علاوه‌بر این بازیگران شاهد افزایش دستمزد بودند. این معامله به نفع ریک، سازنده‌ سریال نیز بود زیرا خودش به درآمد بیشتری رسید.

 Kaleidoscope: Limited Series
رتبه دوازدهم سریال‌های پربازدید نتفلیکس در سال 2023 به سریالی اختصاص دارد که توانسته است در یک سال به بازدیدی بیش از 252 میلیون ساعت تماشا برسد. این سریال در اولین روز از سال میلادی 2023 منتشر شد و به‌نوعی سورپرایز نتفلیکس حساب می‌شد. «کلایدسکوپ» به معنای الگو یا توالی مدام در حال تغییر داستان یک سارق به نام جانکارلو اسپوزیتو و گروهش است که قصد دارند هفت میلیارد دلار از گاوصندوق یک بانک فوق‌امنیتی در منهتن را به سرقت ببرند. گاوصندوقی که تحت حفاظت قدرتمندترین تیم امنیتی جهان قرار دارد. این درحالی است که شهر نیز با یک فاجعه طبیعی دست‌وپنجه نرم می‌کند. هر قسمت سریال یک قطعه از پازل پیچیده‌ فساد، طمع، انتقام، مکر، وفاداری و خیانت را نشان می‌دهد. گروه دزدان چگونه این نقشه را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند؟ چه کسی از آن جان سالم به در می‌برد؟ به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟ اینها بخشی از سوالاتی هستند که منجر به خلق هیجان و تعلیق در داستان کلایدسکوپ می‌شوند. فیلمبرداری کلایدسکوپ در سپتامبر ۲۰۲۱ در استودیوی نتفلیکس در بوشوک در بروکلین شروع شد. تولید کل سریال در مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید. عنوان رسمی در نوامبر ۲۰۲۲ به کلایدسکوپ تغییر کرد.
اما ویژگی خاص این سریال که آن را متمایز با دیگر سریال‌هایی با همین ژانر کرده، شکل روایت این سریال است. کلایدسکوپ برخلاف اکثر سریال‌های دیگر با نظم غیرخطی ساخته شده است. درواقع می‌توانید قسمت‌ها را به شکل تصادفی و بدون ترتیب خاصی تماشا کنید اما باز هم بدون هیچ مشکلی به قسمت پایانی برسید. هر قسمت سریال براساس رنگ تقسیم‌بندی شده است و شماره‌ای در کار نیست؛ مخاطب می‌تواند از هرجایی که دوست دارد به تماشای این سرقت بنشیند. ویژگی جالب دیگر این سریال حضور شش نویسنده برای هشت قسمت است.


منبع: روزنامه فرهیختگان