در این مطلب بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود برای شما معرفی شده است. 

چارسو پرس: کلینت ایستوود کار بازیگری خود را در سال‌های خیلی دور با ژانر وسترن آغاز کرد و هنوز هم در 90 سالگی خود مشغول ساخت فیلم است. در این مطلب بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود برای شما معرفی شده است. 

Two Mules for Sister Sara | 1970

کارگردان دان سیگل
بازیگران کلینت ایستوود، شرلی مک‌لین، پانچو کوردوا، آلبرتو مورن
سال انتشار ۱۹۷۰
امتیاز IMDb ۷
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

فیلم دو قاطر برای خواهر سارا مشهورترین و بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود نیست، اما همچنان توانسته است بسیاری از طرفداران این ژانر را مجذوب خود کند. داستان دقیقاً پس از جنگ داخلی آمریکا رخ می‌دهد، ایستوود در نقش سربازی بازی می‌کند که دستیار نامحتملش راهبه‌ای است که آن چیزی که به نظر می‌رسد نیست. ایستوود که یادآور داستان‌هایی است که در فیلم‌های قدیمی هالیوود دیده می‌شود، از محدودیت‌های اعمال شده در نقش‌های قبلی‌اش رهایی می‌یابد و دیگر یک گاوچران تنها نیست که به عنوان یک ضدقهرمان عمل می‌کند؛ و همین نکته برجسته این وسترن است.

Cry Macho | 2021

کارگردان کلینت ایستوود
بازیگران کلینت ایستوود، فرناندا اورخولا، ناتالیا تراون، ادواردو مینت
سال انتشار ۲۰۲۱
امتیاز IMDb ۵.۷
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

کلینت ایستوود برای اولین وسترن خود پس از Unforgiven در سال 1992 با این فیلم اسب خود را زین کرد. بر اساس رمان ریچارد نش در سال 1975 با همین نام، Cry Macho ممکن است وسترن معمولی شما از کلینت ایستوود نباشد، با این حال، نشان دهنده یک چرخش مدرن در این ژانر است. هنگامی که ستاره سابق رودئو و پرورش‌دهنده اسب‌های شسته‌شده وظیفه نجات پسر رئیس سابق خود را از دست مادر الکلی‌اش بر عهده می‌گیرد، این دو در سفر به خانه پیوندی غیرمحتمل باهم ایجاد می‌کنند. فیلم Cry Macho ظاهراً یک داستان رستگاری برای شخص مایک میلو (ایستوود) است زیرا او با آموزش اینکه چگونه یک مرد خوب باشد به رافا (ادواردو مینت) و خودش فرصتی دوباره برای زندگی می‌بخشد.

این فیلم نه تنها به عنوان یک پایان غم انگیز برای میراث ایستوود، بلکه به طور کلی برای وسترن سنتی بزرگ آمریکایی عمل می‌کند. در نتیجه شاید این اثر برای خیلی از مخاطبان رقت انگیز و به زیبایی غم انگیز باشد که شاهد کاهش نمادهای در ظاهر «عظمت آمریکایی» و مردانگی (در ایستوود و وسترن) باشند.

Hang ‘Em High | 1968

کارگردان تد پست
بازیگران کلینت ایستوود، اینگر استیونس، پت هینگل، اد بگلی
سال انتشار ۱۹۶۸
امتیاز IMDb ۷
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

ایستوود پس از حضور در سه گانه دلار، این نقش را برای ایفای شخصیتی متفاوت از آن فیلم‌ها در ژانر وسترن انتخاب کرد. این فیلم نگاهی اجمالی به دوره‌ای از تاریخ آمریکا است که در آن مارشال بودن یک فعل خطرناک بود. در واقع فیلم وسترن Hang ‘Em High یک داستان انتقامی کلاسیک است. این وسترن مدرن یا در ظاهر متجدد به سبک وسترن‌های ایتالیایی است که ایستوود قبلاً در آن بازی کرده بود، وسترنی که برای کسانی که فیلم های کلینت ایستوود پیشین را دیده‌اند آشناست. جالب است بدانید فیلم طناب اعدام یا محکم دارشان بزن اولین فیلمی بود که توسط کمپانی سازنده ایستوود تولید شد: شرکت مالپاسو.

For a Few Dollars More | 1965

کارگردان  سرجو لئونه
بازیگران کلینت ایستوود، لی‌وان کلیف، جان ماریا ولونته، کلاوس کینسکی
سال انتشار ۱۹۶۵
امتیاز IMDb ۸.۲
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

برای چند دلار بیشتر دومین قسمت از سه گانه دلار است، سه گانه محبوبی که کار ایستوود را در سطح جهانی آغاز کرد. با اتکا به موضوعاتی که از زمان خلق این ژانر در فیلم های وسترن ظاهر شده‌اند، این اثر اکنون گاهی اوقات کمی وحشیانه و شاید کلیشه‌ای است. با این حال، از آنجا که این فیلم در یک سه گانه محبوب بود، آنقدر که باید با همتایان خود مقایسه نمی‌شود.

اما نکته مثبت این فیلم یک شرور است. شرور فیلم به معنی واقعی کلمه کاملاً شرور است، نیرویی که مرد بدون نام باید بارها و بارها با آن مقابله کند و فیلم با همین تقابل به سمت اوج نهایی خود می‌رود. از لحاظ تاریخی، این فیلم همچنین تغییری را در نحوه درک جایزه‌بگیران هفتیرکش غربی نشان داد. فراموش نکنید که زمانی این دست شخصیت‌ها منفور بودند، اما اکنون و پس از این فیلم به عنوان قهرمان در صفحه نمایش بزرگ به تصویر کشیده می‌شدند.

Honkytonk Man | 1982

کارگردان کلینت ایستوود
بازیگران کلینت ایستوود، کایل ایستوود، ورنا بلوم، الکسا کنین
سال انتشار ۱۹۸۲
امتیاز IMDb ۶.۶
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

کلینت ایستوود در ژانر وسترن یک بسته کامل است. اما چرا؟ چون ایستوود در حالی که بیشتر به خاطر فیلم‌های سنتی‌اش در این ژانر شناخته می‌شود، اما جالب است بدانید او در چند فیلم موزیکال نیز حضور داشته است. و در فیلم Honkytonk Man یا مرد هانکی‌تانک، او نقش یک خواننده غربی را بازی می‌کند که بر اثر بیماری سل در حال مرگ است. بنابراین او برای رسیدن به آخرین آرزو خود با برادرزاده‌اش به نشویل سفر می‌کند. آرزوی او این است که خواننده شود، اما با رکود بزرگ آمریکا، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. این یک فیلم درام با رویکر وسترن است که آرام و کاملاً شیرین مخاطب را با خود همراه می‌کند و ایستوود و پسرش اسکات نقش‌های اصلی را در آن بازی می‌کنند.

The Beguiled | 1971

کارگردان دن سیگل
بازیگران کلینت ایستوود،
سال انتشار ۱۹۷۱
امتیاز IMDb ۷.۲
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

کلینت ایستوود پنج فیلم با کارگردان بزرگ دان سیگل ساخت، از جمله هری کثیف و فرار از آلکاتراز، اما فیلم وسترن فریب‌خورده اغلب نادیده گرفته می‌شود (حداقل تا زمانی که اخیراً توسط کارگردان سوفیا کاپولا بازسازی شد).فریب خورده، یک وسترن گوتیک و ملودراماتیک، بر خلاف سایرین حاضر در این لیست است. این فیلم ترس و ناامنی دائمی را از جانب ایستوود و سیگل کارگردان به مخاطب القا می‌کند.

جالب است بدانید فریب‌خورده به عنوان وسترن یک موفقیت مهم در خارج از کشور آمریکا بود و اخیراً به عنوان یک اثر ساختارشکن عجیب و غریب از مردانگی در غرب وحشی مورد ارزیابی قرار گرفته است. این فیلم درباره سرجوخه جان مک‌بی مک‌بورنی مجروح جنگ داخلی آمریکا است که او را به مدرسه خانم مارتا فارنسورث برای بهبودی توسط زنان جوان می‌آورند. او یک سرباز اتحادیه است که در می سی سی پی گیر افتاده است، در میان زنان و دختران سرکوب شده احاطه شده است و فیلم به یک کابوس روانی-جنسی تبدیل می‌شود زیرا سوء ظن‌ها، حسادت‌ها و شهوت‌ها به خشونت می‌جوشند.

High Plains Drifter | 1973

کارگردان کلینت ایستوود
بازیگران کلینت ایستوود، ورنا بلوم، ماریانا هیل، بیل کورتیس
سال انتشار ۱۹۷۳
امتیاز IMDb ۷.۴
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

غریبه دشت های بالا یا ولگرد دشتهای مرتفع یا سوار بی نام، یکی از فیلم های کلینت ایستوود در ژانر وسترن به کارگردانی خودش است. یک هفت تیرکش غریبه به شهر کوچکی به نام لاگو می‌آید و استخدام می‌شود تا مردم شهر را علیه ۳ تبهکاری که در راه رسیدن به شهر هستند متحد کند اما همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود. با این حال، بدون اینکه مردم شهر بدانند او یک انگیزه پنهان دارد، او آمده است تا یک حساب قدیمی را حل کند. فیلم High Plains Drifter به دلیل بیرون آمدن از جعبه وسترن معمولی ایستوود مورد ستایش قرار گرفته است، زیرا او نقش یک قهرمان تکراری را بازی نمی‌کند. این فیلم به زیبایی یک داستان انتقام جویانه، یک کمدی سیاه و یک وسترن تماشایی است.

Pale Rider | 1985

کارگردان کلینت ایستوود
بازیگران کلینت ایستوود،
سال انتشار ۱۹۸۵
امتیاز IMDb ۷.۳
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

سوارکار رنگ‌پریده که در سال 1985 اکران شد، یک فیلم وسترن مدرن است که به سنت‌های این ژانر اشاره می‌کند. در این زمان، به نظر می‌رسید که فیلم‌های وسترن که زمانی بسیار محبوب بودند رو به افول بودند و در عوض با محبوبیت فیلم‌های جنایی و هیجان‌انگیز جایگزین شدند. با این حال، این وسترن بزرگ دهه 80 میلادی به کارگردانی شخص ایستوود ثابت کرد که هنوز از این ژانر طلا برای استخراج وجود دارد و البته خود این اثر نیز موفقیت بزرگی در گیشه داشت. کلینت ایستوود در این فیلم در چارچوب شخصیتی ایفای نقش می‌کرد که به نظر می‌رسید تقریباً چیزی الهی است. ایستوود به عنوان بازیگر، تهیه کننده و کارگردان در این فیلم حضور داشت. و جالب است بدانید Pale Rider نقد درخشانی از راجر ایبرت دریافت کرد

A Fistful of Dollars | 1964

کارگردان سرجو لئونه
بازیگران کلینت ایستوود، جان ماریا ولونته، ماریان کخ، ماریو برگا
سال انتشار ۱۹۶۴
امتیاز IMDb ۷.۹

معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

اولین فیلم از تریلوژی دلار، لحن آینده این سه گانه را تعیین می‌کند، شخصیت اصلی را به طرز درخشانی تثبیت می‌کند، و نمایشی کلاسیک از سبک بصری لئونه است. با نماهای کلوزآپ که در طول روایت پخش می‌شود، حالات چهره و حرکات جزئی شخصیت‌ها نشان دهنده اتفاقات تماشایی دیگری است. کلینت ایستوود اولین اجرای شاخص خود را با ایفای نقش «مرد بی نام» در این اثر داشت که درگیر مشاجره سه برادر و یک کلانتر می‌شود.

جالب است بدانید: A Fistful of Dollarsis مستقیماً از فیلم یوجیمبو اثر نویسنده و فیلمساز شاخص ژاپنی آکیرا کوروساوا الهام گرفت که منجر به این شد که این فیلم به مدت سه سال قبل از اکران عمومی درگیر پرونده قضایی شود. شکایت کوروساوا خارج از دادگاه حل و فصل شد. فیلم یک مشت دلار اکنون به عنوان بازسازی غیررسمی یوجیمبو کوروساوا در نظر گرفته می‌شود، اما با فضایی آمریکایی و کارگردانی ایتالیایی. یک مشت دلار، راه را برای قهرمانی جدید در ژانر وسترن ایجاد کرد، قهرمانی که مرزهای بین اخلاق و خودخواهی را محو می‌کند.

Unforgiven | 1992

کارگردان  کلینت ایستوود
بازیگران  کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس
سال انتشار ۱۹۹۲
امتیاز IMDb ۸.۲
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

در سال 1992، کلینت ایستوود در ژانر وسترن رشد کرد و صدای خود را به عنوان کارگردان و بازیگر صاحب فکر نو پیدا کرد. اما چرا؟ چون فیلم نابخشوده ادای احترامی است به مربیان او: لئونه و سیگل، کارگردانانی که قبلاً او را راهنمایی کرده بودند و به طور گسترده به عنوان بهترین فیلمسازان وسترن تمام دوران شناخته می‌شدند. ایستوود بارها و بارها به صراحت اعلام می‌کرد که این آخرین وسترن او خواهد بود.

فیلم Unforgiven نوعی سنگ بنای بالغ در دوران سلطنت کلینت ایستوود به عنوان پادشاه قانون شکن است. خسته‌تر و جدی‌تر از آثار وسترن قبلی ایستوود، Unforgiven بسیاری از اسطوره‌های آمریکایی را که ژانر وسترن برای اولین بار تداوم بخشید، منعکس می‌کند. اینجا جایی است که شما می‌توانید بررسی خود را از مفهوم ژانر «وسترن» پایان دهید یا تازه شروع کنید. ایستوود نقش ویلیام مانی، راهزن بازنشسته‌ای را بازی می‌کند که آخرین کار را انجام می‌دهد به این امید که پول را برای مزرعه در حال شکست خود بگذارد. این اثر برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین فیلم شد.

ایستوود با این فیلم اسطوره‌ها و افسانه‌های وسترن را تخریب می‌کند و از نو آن را واکاوی می‌کند؛ نتیجه یک شاهکار است که شایسته اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی است. جالب است بدانید: Unforgiven سومین فیلم وسترن شد که برنده بهترین فیلم در جوایز اسکار شد و به فهرست ملی فیلم آمریکا اضافه شد. نابخشوده بعد‌ها الهام بخش بازسازی یک اثر سامورایی ژاپنی در سال 2012 با بازی کن واتانابه بود.

The Good, The Bad, and the Ugly | 1966

کارگردان سرجو لئونه
بازیگران کلینت ایستوود، ایلای والاک، لی وان کلیف، رادار راسیموف، آلدو جیوفری
سال انتشار ۱۹۶۶
امتیاز IMDb ۸.۸
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

خوب، بد و زشت شناخته شده ترین فیلم در سه گانه دلار است. دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. فیلمبرداری، تعلیق را در سبک کلاسیک لئونه ایجاد می‌کند، اما موسیقی متن فضایی عالی و پاپ‌کورنی را به آن اضافه می‌کند. این فیلم بیشتر به خاطر فینال‌ پرتنشش شناخته می‌شود، اما تیراندازی‌ها و شات‌های زیادی دارد تا تماشاگر را سرگرم کند. شخصیت‌های اصلی همگی ضدقهرمان هستند و بینندگان را به تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی از نظر اخلاقی خوب است و چه چیزی خوب نیست، هدایت می‌کنند.

این یک تجربه همهجانبه است، تجربه‌ای که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. در طول روند ساخت این فیلم وسترن جنگی، ایستوود کمترین تماسی با لئونه، کارگردان داشت، اما به نوعی همه چیز عالی کار می‌کرد، از فیلمبرداری درخشان، موسیقی انیو موریکونه، بازی‌های ماندگار و حماسی و البته یک داستان ساده. بدون شک خوب، بد و زشت یک فیلم استادانه در ژانر وسترن است. این فیلم نقطه اوج سینمای وسترن اسپاگتی ایستوود و لئونه است.

نکته جالب پیرامون تولید این اثر آن است که کارگردان ایتالیایی سرجیو لئونه انگلیسی صحبت نمی‌کرد و مجبور بود برای برقراری ارتباط با بازیگران انگلیسی زبان خود از مترجم استفاده کند.

The Outlaw Josey Wales | 1976

کارگردان کلینت ایستوود
بازیگران کلینت ایستوود، سوندرا لوک، چیف دن جورج، بیل مک‌کینی، سم باتمز
سال انتشار ۱۹۷۶
امتیاز IMDb ۷.۸
معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

این فیلم در ابتدا قرار بود توسط فیلیپ کافمن کارگردانی شود، اما کلینت ایستوود بلافاصله پس از شروع تولید، مسئولیت کارگردانی را بر عهده گرفت. علیرغم چنین شروع ناخوشایندی، بهترین نتیجه را رقم زد زیرا جوزی ولز بدون شک یکی از بهترین وسترن‌های ایستوود تا به امروز است.

به عنوان ولز، کلینت کاملاً مخالف شخصیتی است که در سه گانه دلار بازی کرد. او یک کشاورز است، یک مرد خانواده است، دوست دارد، می‌بازد، گریه می‌کند، سپس قبل از اینکه متوجه شوید با تف کردن آب تنباکو به هر طرف، قتل، معلول کردن و به طور کلی انواع دردسرها و ضرب و شتم، به تیپ خاص خودش باز می‌گردد. و این یعنی دریافت بهترین از هر دو جهان.

این اثر وسترن با فیلمنامه‌ای عالی از کافمن و سونیا کموس، بر اساس رمان فارست کارتر، Gone to Texas، تقریباً همه چیزهایی که برای خلق یکی از بهترین فیلم های کلینت ایستوود نیاز دارید، در خود دارد. گرمای واقعی در دل این فیلم نهفته است که صراحتاً در دیگر فیلم‌های کابویی کلینت وجود ندارد. علیرغم اینکه روایت ترکیبی از داستان انتقام‌جویی، حماسه‌ای از جنگ داخلی، همراه با شکارچیان جایزه‌بگیر و بومیان آمریکایی آن را بهتر کرده است.


جالب است بدانید: زمانی که کلینت ایستوود برای اولین بار در سال 1959 در مجموعه تلویزیونی وسترن Rawhide ظاهر شد، این تنها آغاز کار پربار او بود. چرا که حضور در این سریال وسترن جایی بود که او برای اولین بار تماشاگران داخلی آمریکا را مجذوب خود کرد، اما زمانی که سرجیو لئونه ایتالیایی ایستوود را برای بازی در نقش مرد بی نام، شخصیت اصلی سه گانه دلار، که با نام سه گانه مرد بدون نام نیز شناخته می‌شود، انتخاب کرد، او تبدیل به یک نماد بین المللی و نماد سینمای وسترن آمریکایی در جهان شد.

معرفی بهترین فیلم های وسترن کلینت ایستوود

سه گانه دلار همچنین نشان دهنده ظهور جهانی وسترن اسپاگتی در سینمای جهان است؛ که از اساس یک جنبش اروپایی بود. اینها فیلم‌هایی بودند که اغلب به زبان ایتالیایی دوبله می‌شدند و از منظر داستانی در غرب وحشی آمریکا اتفاق می‌افتادند. هنگامی که سرجیو لئونه سه گانه دلار را منتشر کرد، اجرای ایستوود به ایجاد اسطوره‌های جدیدی در مورد معنای آمریکایی بودن در این دوره کمک کرد و استانداردهای جدیدی را برای به تصویر کشیدن مردانگی در غرب تعیین کرد. در حالی که بسیاری از فیلم‌های وسترن پس از این زمان تولید شدند، اما این ژانر کاملاً تغییر کرد و ما را به سمت فیلم‌هایی مانند Django Unchained و The Magnificent Seven سوق داد.

مرد بی نام اولین نقش اصلی ایستوود در یک فیلم بلند وسترن بود، اما مطمئنا آخرین نقش او نبود. ایستوود در سال 1971، خارج از فیلم‌های ژانر وسترن، در فیلم هری کثیف نیز بازی کرد که ژانر فیلم های پلیسی را به کلی تغییر داد و در طول بیست سال، چهار دنباله برای آن ساخت. اما او نمی‌توانست از ژانر فیلم‌هایی که کارش را با آن آغاز کرد دور بماند و به کار در فیلم‌های وسترن، اعم از بازیگری، کارگردانی یا تهیه‌کنندگی ادامه داد.

///.


منبع: ویجیاتو