مارتین اسکورسیزی و رابی رابرتسون جایزه «روح همکاری» را از انجمن آهنگسازان و ترانه‌نویسان دریافت می‌کنند.

چارسو پرس: به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن آهنگسازان و ترانه سراهای آمریکا در مراسم امسال خود که ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) برگزار می‌شود، از مارتین اسکورسیزی و رابی رابرتسون فقید با اهدای جایزه روح همکاری تجلیل می‌کند.

این جایزه برای گرامیداشت رابطه آهنگساز/کارگردانی که مجموعه‌ای از آثار شگفت‌انگیز را با همکاری هم خلق کرده‌اند، اهدا می‌شود. همکاری رابرتسون و اسکورسیزی شامل فیلم‌هایی چون «گاو خشمگین»، «شاترآیلند»، «گرگ وال‌استریت»، «سکوت»، «ایرلندی» و «قاتلان ماه کامل» می‌شود.

دریافت کنندگان پیشین جایزه روح همکاری عبارتند از توماس نیومن و سم مندس، ترنس بلانچارد و اسپایک لی، کارتر بورول و برادران کوئن، جاستین هورویتز و دمین شازل که سال پیش این جایزه را بردند.

نامزدهای مشترک جوایز این انجمن با اسکار امسال شامل بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل برای «باربی»، مارک رونسون و اندرو وایات برای «باربی»، جان باتیست و دن ویلسون برای «سمفونی آمریکایی» و دایان وارن برای «فلیمینگ هات» در بخش ترانه‌سراها هستند. آهنگسازانی که هم نامزدی اسکار و هم نامزدی این انجمن را دریافت کردند شامل لودویگ گورانسون برای «اوپنهایمر»، لورا کارپمن برای «داستان آمریکایی» و رابرتسون فقید برای «قاتلان ماه کامل» هستند.

رابرتسون ۱۸ مرداد امسال در ۸۰ سالگی درگذشت و مارتین اسکورسیزی با ادای احترام به همکار قدیمی‌اش نوشت: همیشه می‌توانستم به عنوان یک محرم نزد او بروم. یک همکار، یک مشاور و سعی کردم برای او هم همینطور باشم.

رابرتسون در طول ۴ دهه برای شماری از فیلم‌های این کارگردان موسیقی ساخت و این همکاری با «سلطان کمدی» در سال ۱۹۸۲ با بازی رابرت دنیرو در نقش یک استندآپ کمدین آماتور که وسواس زیادی برای دستیابی به شهرت دارد، شروع شد.

انجمن آهنگسازان و ترانه‌نویسان سازمان اصلی آهنگسازان و ترانه‌سرایان فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و تئاتر موزیکال آمریکا است و سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است.