کارگردان «نمایش ماه کامل» که در پلاتو اداره کل ارشاد کرج در حال اجرا است گفت: زیرساخت های تئاتر استان البرز مناسب نیست.

 

 

مهرشاد شریفی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری تئاتر، طی سخنانی اظهار داشت: (نمایش ماه کامل شد) روایت زندگی چهار دانشجوی دلداده است که حوادثی آن ها را از هم دور می کند.

وی افزود: آن ها پس از هفت سال دوباره یکدیگر را ملاقات می کنند اما گذشت زمان تفکر و احساسات آن ها را به کلی تغییرداده و هرکدام با انگیزه ای متفاوت به دنبال شروع مجدد این رابطه هستند.

این کارگردان در ادامه از نحوه طراحی این نمایش سخن به میان آورد و گفت: از ابتدا نمایشنامه این داستان در ذهن من شکل گرفته بود، توصیف جامعه مدرن امروزی که روابط آن در سایه ای از ابهام و سردرگمی شکل می گیرد و آسیب های روحی بسیاری را برای افراد ایجاد می کند دلیل اصلی نوشتن این نمایشنامه بود.

شریفی تاکید کرد: متاسفانه روابط مدرن امروز به دلیل ناپختگی و عدم اصالت احساس ترس، تحقیر و طردشدگی را در ما ایجاد می کند و تنش هایی را در زندگی به وجود می آورد که آثار آن تا پایان عمر باقی می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازیگران این نمایش اشاره کرد و ابراز داشت: سحر فدایی، فرزاد تجلی، مهران روح بخش، ژینوس رحمتی، ستاره میرزاخانی، پریسا سیمین مهر و مهرشاد شریفی بازیگران این نمایش هستند.

این کارگردان تاتر افزود: همچنین در این نمایش موسیقی به صورت زنده نواخته می شود و نوازنده(سامان بختیاران) به عنوان نوازنده - بازیگر درگیر کار بوده و در حقیقت جزو بازیگران محسوب می شود.

شریفی در ادامه از مشکلات سخن به میان آورد و گفت: تئاتر استان از مشکلات عمیقی رنج می برد، اصل مشکلات به نبود بودجه و عدم حمایت مسئولین از جمله اداره کل ارشاد به عنوان متولی بحث هنر و تئاتر برمی گردد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنرمندان و بازیگران تئاتر از طرف دستگاه های متولی استان و انجمن هنرهای نمایشی حمایت نمی شوند و فقط علاقمندان این هنر با عشق و علاقه خاص خود از جیب شخصی برای تئاتر هزینه می کنند.

این کارگردان تئاتر همچنین به نبود امکانات و سالن های مناسب نمایش اشاره کرد و افزود: هنرمند برای عرضه هنر خود به امکانات مناسب نیاز دارد، متاسفانه هنرمندان البرزی با ابتدایی ترین امکانات کارهای خود را ارائه می کنند و در این راه سختی های بسیاری را متحمل می شوند.

وی در پایان گفت: اگر مسئولان به هنرمندان حوزه نمایش بهای بیشتری بدهند و از آن ها حمایت کنند یقینا وضعیت تاتر البرز بهبود می یابد .

 

«نمایش ماه کامل»

 

 

اخبار مرتبط:

وخامت حال مصطفی عبدالهی

انتشار فراخوان مسابقه پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی

جشنواره نمایشنامه‌خوانی همدان برپا می‌شود

«چه میکنه عادل فردوسی پور» در نیاوران روی صحنه می رود

اجرای نمایش «خون مرده‌گی» از امروز آغاز می شود

آروند دشت‌آرای به «فستیوال بین‌المللی تئاتر ترفن دعوت شد

سجاد افشاریان به «خانه آقای کرمی» می رود

چه کسی جایزه 10 هزار دلاری نمایشنامه نویسی را برد؟

پیام معاون هنری به هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران

«ملاقات بانوی سالخورده» به نیاوران می رود

نیت‌مان اجرای علی رفیعی در تالار وحدت است

کارگاه آموزشی «تئاتر کاغذی» در آبادان برگزار می‌شود.

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.

داریوش مهرجویی در تدارک اجرای یک تئاتر