معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اشاره به احداث خانه هنر عروسکی در این جزیره اعلام کرد آمادگی میزبانی «یانی» آهنگساز جهانی را دارند.

 

سایت خبری تئاتر: در حاشیه برگزاری بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی که در جزیره کیش در حال برگزاری است شب گذشته یکشنبه ۶ اردیبهشت یک نشست رسانه ای با معاون گردشگری منطقه آزاد کیش که به عنوان حامی جشنواره فعالیت می کند، برپا شد.

در این نشست رسانه ای محمد محب‌خدایی معاون گردشگری منطقه آزاد کیش، رضا مهدوی مدیر موسسه جشنواره ها و مناسبت های منطقه آزاد کیش و بهزاد شجاعی مدیر اجرایی و نماینده منطقه آزاد کیش در جشنواره، حضور داشتند.

در ابتدای این نشست رسانه ای خدایی با اشاره به اینکه جزیره کیش در آینده به هنر هنرمندان نیاز خواهد داشت، عنوان کرد: برگزاری بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی فرصت مناسبی است که هنرمندان با ظرفیت های کیش آشنا شوند. همچنین برپایی چنین جشنواره هایی می تواند در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت های این جزیره نقش بسزایی ایفا کند. همچنین ما افتخار داشتیم سال گذشته نیز افتتاحیه جشنواره فجر را در این جزیره برگزار کنیم.

با بها دادن به هنر، پتانسیل های بالقوه را به بالفعل تبدیل می کنیم

وی افزود: تاکید ما این است که با بها دادن به هنر، پتانسیل های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم چون بسیاری از توریست هایی که به این جزیره می آیند علاقمند هستند از فرصت های هنری کیش استفاده کنند. در برگزاری بخش مناطق جشنواره ترانسفر گروه ها، اسکان و در اختیار قرار دادن سالن ها برای اجرای آثار برعهده منطقه آزاد کیش بوده است.

خدایی درباره احداث سالن های تخصصی ویژه اجرای تئاتر بیان کرد: طبق برنامه هایی که داریم پروژه راه اندازی فرهنگسراها و ایجاد سالن های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است. تلاش ما این است که بخش خصوصی متوجه شود که نیاز است تغییراتی در سالن های موجود ایجاد کند. همچنین قرار است یکی از زیباترین و بزرگترین سالن های جزیره که برای اجرای کنسرت ها و جُنگ ها در نظر گرفته شده راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه جشنواره در یک سالن ۷۵۰ نفری برگزار می شود، عنوان کرد: جزیره کیش از نظر داشتن سالن های مختلف بسیار مجهز است که این سالن ها با یک سری تغییرات جزیی می توانند به سالن های تئاتر تبدیل شوند.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اشاره به نصب پوستر و بنر در سطح شهر یادآور شد: البته ما به عنوان یک یار کمکی در اختیار دوستان جشنواره هستیم و خودشان باید در زمینه تعامل با دانشگاه ها وارد عمل شوند.

خدایی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جاذبه های گردشگری نبوده است، گفت: ما برای معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش برنامه های دیگری داریم در حالی که نکته ارزشمند از برگزاری بخش مناطق جشنواره در این جزیره این است که علاقمندان به هنرهای نمایشی با هنر هنرمندان ما آشنا شوند و این اتفاق کمک می کند که مخاطبان با فکر و ایده های جوانان در حوزه دانشگاهی روبرو شوند.

احداث خانه هنر عروسکی در کیش

وی با اشاره به دعوت از هنرمندان حوزه های مختلف در جزیره کیش متذکر شد: حضور هنرمندان از حوزه های مختلف هنری می تواند برای آنها و البته جزیره کیش فرصت کسب درآمد ایجاد کند و ما می توانیم در حوزه یافتن استعدادها موثر باشیم. برگزاری چنین جشنواره ای فرصت مهمی به دانشجویان می دهد که به ما در حوزه گردشگری کمک کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در سیاست گذاری های جزیره اجرای جنگ ها و تئاترهای آزاد با نمایش های حرفه ای اشتباه گرفته می شود و باید در این زمینه برای مسئولان و البته مخاطبان فرهنگسازی صورت گیرد، گفت: در حال حاضر جشنواره ای با عنوان «لاکی و دلفی» که جشنواره هنری مخصوص کودکان است برگزار می شود که هدف از برپایی چنین جشنواره ای مبحث آموزش از طریق هنر است. ما علاقمندیم که فضا را به این سمت ببریم که علاوه بر بعد تفریحی به بعد آموزشی هنر نیز توجه شود به همین منظور قرار است با همکاری مرضیه برومند خانه هنر عروسکی نیز در جزیره کیش احداث شود. تلاشمان این است که کیش را به پایگاه اصلی هنر تبدیل کنیم.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری کنسرت «یانی» در جزیره کیش عنوان کرد: اجرای کنسرت ها و برنامه های موسیقی از طریق مجریان بخش خصوصی برگزار می شود و در حقیقت ما متولی کنسرت نیستیم البته اگر آقای یانی به ایران بیاید از حضورش در جزیره کیش استقبال می کنیم و علاقمندیم که او در جزیره کنسرت برگزار کند.

خدایی در پایان سخنانش از راه اندازی خانه هنرمندان کیش در این جزیره نیز خبر داد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر می شود

نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» منتشر شد

کوروش تهامی: عده‌ای خیلی ساده روی ماه‌ها تلاش خط کشیدند

چه نمایش‌هایی در حوزه هنری اجرا می‌شود؟

یک اثر موزیکال ایرانی به اسپانیا رفت

«آژی‌دهاک» بیضایی به پارس‌جنوبی می‌رود

خوانش «اون آقا اون خانم» در تماشاخانه استاد فنی زاده

یادداشت پیمان معادی برای یک نمایش

نقد «رابینسون کروزوئه» در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران

نیکول کیدمن به تئاتر لندن می‌آید

بازیگر «نارنجیغ» جای ۶ نفر بازی می‌کند

سیما تیرانداز از تجربه بازی گرفتن از بازیگر خردسال گفت.

بازیگران ناشنوا در گرگان به روی صحنه می روند

22 نمایش در تهران بر روی صحنه است

چهارمین دوره جشنواره تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود

خمسه، نادری و خاسب کارگاه آموزشی برگزار می کنند

27 تراژدی نمایشی و کمدی ویلیام شکسپیر در سروش منتشر شد

«ولپن» در تیاتر باران به صحنه می‌رود