همسر مرتضی خمسه‌ای، هنرمند پیشکسوت خیمه شب بازی که این روزها در بیمارستان بستری است، در گفت‌و‌گو با سایت ایران تئاتر از آرزویش برای بهبودی هر چه سریع‌تر او گفت.

 

سایت خبری تئاتر: مرتضی خمسه‌ای، هنرمند پیشکسوت تئاتری و یکی از افراد نسل قدیم خیمه شب بازی، مدتی است به دلیل بیماری قند در بیمارستان رجایی تهران بستری است. همسر این هنرمند، ضمن آرزوی بهبودی هر چه زودتر او گفت: «الان 9 روز است که ایشان در بخش سی سی یو بیمارستان رجایی بستری هستند. متاسفانه اصلاً حال خوبی نداشتند و الان هم مدام تحت نظر و در حال مصرف دارو هستند.»

او ادامه داد: «انشاالله که به زودی می‌توانیم به خانه برگردیم و در آن جا از او مراقبت کنیم. مخصوصاً که در محیط بیمارستان روحیه خیلی خوبی هم ندارد. در این چند وقت البته افرادی محبت داشتند و برای عیادت آمدند. با این‌حال فقط خواستار این هستیم که حالش زودتر خوب شود و بهبود یابد.»

همسر مرتضی خمسه‌ای اضافه کرد: «دکتر می‌گوید حالش رو به بهبود است و کمی بهتر شده. امیدواریم بتوانیم زودتر با توجه به حرف دکتر از بیمارستان ایشان را مرخص کنیم.»

مرتضی خمسه‌ای، برادر رضا خمسه‌ای است. این دو برادر، هر دو نوه احمد خمسه‌ای، از بزرگ‌ترین و تاثیر‌گذار ترین هنرمندان خیمه شب بازی در تاریخ تئاتر ایران هستند و سال‌های زیادی را در کنار هم در زمینه خیمه شب بازی همکاری کردند. بعد از درگذشت رضا خمسه‌ای در سال 92، برادرش یکی از معدود فعالان این شیوه سنتی نمایش ایرانی بود و با وجود بیماری‌ها و سختی‌های کار به این راه ادامه داد. تنها همین دو ماه پیش، و در روزهای آخر سال 93 بود که برای بچه‌ها در شهر کتاب مرکزی تهران خیمه شب بازی اجرا کرد.

 

اخبار مرتبط:

فرخوان فستیوال «مونولیو» منتشر شد

جایزه نمایشنامه‌نویسی محمود استادمحمد برگزار می‌شود

از نمایشنامه نادر برهانی‌مرند رونمایی شد

کوروش نریمانی: فضای مجازی فردیت هنرمند را گرفت

فراخوان بخش تئاتر سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» منتشر شد

معرفی استان‌های میزبان جشنواره مناطق تئا‌تر «سوره ماه»

سعید اسدی دبیر جشنواره سی‌ و‌ چهارم تئاتر فجر شد

عکسهایی‌ از اپرای عروسکی سعدی به کارگردانی بهروز غریب پور

«ده طراح صحنه» نوشته پیام فروتن رونمایی شد