حدود دو سوم مردم آمریکا می‌گویند دیدن فیلم در پلتفرم‌های استریم را به سینما ترجیح می‌دهند.
چارسو پرس: نظرسنجی جدید «هریس‌ایکس» نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی ترجیح می‌دهند فیلم‌ها را در سالن‌های سینما تجربه کنند و حدود دو سوم تمایل دارند منتظر انتشار فیلم در پلتفرم‌های استریم بمانند.

«الی بریدی» نائب رئیس «هریس‌ایکس» به «ایندی‌وایر» می‌گوید: «رقابت میان سرویس‌های استریم و موتور هالیوود ادامه دارد. در حالی که در فروش گیشه هنوز شواهدی از تعهد سینماروها می‌بینیم، ولی مطالعه ما نشان می‌دهد که از هر سه بیننده، دو نفر ترجیح می‌دهد فیلم را در خانه استریم کنند. علی‌رغم اینکه این اتفاق باعث ایجاد تغییراتی در صنعت فیلمسازی می‌شود، اما معنایش این است که تقاضا برای محتوا فقط در حال افزایش است – تقریباً نیمی از مصرف‌کنندگان می‌گویند فیلم‌ها را به صورت هفتگی استریم می‌کنند، بیش از ۷ برابر بیشتر از کسانی که این کار را در سینما می‌کنند.»

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از مردم آمریکا هر هفته دو فیلم یا بیشتر استریم می‌کنند. یک سوم از سینماروها از سوی دیگر می‌گویند «سالی چند بار» فیلم‌ها را در سینما می‌بینند.

نزدیک به ۵۹ درصد «تجربه تماشای فیلم روی پرده بزرگ» را دلیل اصلی دیدن فیلم در سالن‌های سنیما برشمرده‌اند و ۴۷ درصد از «کیفیت فراگیر سیستم‌های صوتی» نام برده‌اند. سی و نه درصد نیز می‌گویند برای اجتناب از پرت شدن حواس در خانه،  سینما را انتخاب کرده‌اند.

این نظرسنجی ۱۱-۱۲ مارس ۲۰۲۴ و با مشارکت بیش از هزار بزرگسال آمریکایی برگزار شده است.