تهران همچنان بهاری پربار و تئاتری را تجربه می‌کند؛ عدد اجراهای حال حاضر از ۳۸ گذشته است که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌آید.

 

 
سایت خبری تئاتر: اردیبهشت ماهی تئاتری را تجربه می‌کند. عدد اجراهای حال حاضر تهران با شش اثر نمایشی جدید به ۳۸ رسید. از نمایش‌های جدیدی که در این هفته به صحنه می‌روند، می‌توان به «ملاقات بانوی سالخورده»، «ولپن»، «خانه کاغذی»، «در سوگ کاظم اشتری»، «توران» و «خانه آقای کرمی» اشاره کرد.

نمایش‌هایی مانند «ماه و ژیار»، «دیدومک»، «عمونوروز و حاجی فیروز»، «کامنت»، «پرواز ایکار» و «رام کردن زن سرکش» نیز روزهای پایانی اجرای خود را می‌گذرانند و یکی دو روز آینده، آخرین فرصت تماشاگران برای دیدن آنهاست.

در روزهای آخر این هفته، نمایش «تقدیربازان» به نویسندگی هاله مشتاقی‌نیا و کارگردانی سیما تیرانداز ساعت 20 در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود که تا 30 اردیبهشت اجرایش ادامه دارد.

تالار هنر نیز میزبان دو نمایش «ماه و زیار» و «جادوگر کوچولو» است. نمایش «ماه و ژیار» به نویسندگی حمید‌رضا نعیمی و کارگردانی علیرضا دهقانی تا 18 اردیبهشت ماه ساعت 18 و نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی هادی حسنعلی و کارگردانی فریبا دلیری تا 25 اردیبشهت ساعت 19:30 در این تالار به صحنه خواهند رفت.

نمایش «خون مرده‌گی» به نویسندگی و کارگردانی محمد شاکری تا یکم خرداد ساعت 18:30 در خانه نمایش برای تماشاگران به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج نیز تنها تا آخر همین هفته میزبان نمایش‌های خود است؛ نمایش «عمو نوروز و حاجی فیروز» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی آخرین اجرای خود را امشب ساعت 18:15 تجربه می‌کند. نمایش «دیدومک» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم گله‌دارزاده نیز در همین تماشاخانه تا 18 اردیبشهت ماه ساعت 20 به صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه ایرانشهر نیز تا آخر همین هفته به اجراهای گذشته خود ادامه می‌دهد. نمایش «کامنت» به نویسندگی محمد منعم و بهار کاتوزی و کارگردانی یوسف باپیری تا 17 اردیبهشت ساعت 21 در سالن استاد سمندریان، نمایش «پرواز ایکار» به نویسندگی حسین پاکدل و کارگردانی محمد حاتمی تا 18 اردیبهشت ساعت 18:30 و نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر و به کارگردانی مریم کاظمی تا 18 اردیبشهت ماه ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به صحنه خواهند رفت.

نمایش «مظلوم پنجم» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری نیز تا 27 اردیبهشت ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌روند.

سالن انتظامی خانه هنرمندان نیز میزبان دو اثر نمایشی جدید خواهد بود که تا یکم خرداد به اجرای خود ادامه می‌دهند؛ «توران» به نویسندگی و کارگردانی فریار حسینی ساعت 17 و «در سوگ کاظم اشتری» به نویسندگی سپیده خسروجاه و کارگردانی سامان پورسلیمانی ساعت 20:30 در این سالن به صحنه خواهند رفت.

همچنین نمایش «سقراط» نوشته و کار حمیدرضا نعیمی تا پایان اردیبهشت ساعت 19 در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

«اپرای عروسکی سعدی» نیز به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور تا هفتم خرداد ماه ساعت 19 در تالار فردوسی به صحنه خواهد رفت.

نمایش «ملاقات با بانوی سالخورده» نیز که اجرای خود را از 10 اردیبهشت آغاز کرده است، تا پایان اردیبشهت به اجرای خود در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران ادامه می‌دهد. این نمایش نوشته فردریش دورنمات و به کارگردانی هادی حجازی‌فر هر شب ساعت 18 در این فرهنگسرا به صحنه می‌رود.

نمایش «چه می‌کنه این عادل فردوسی‌پور» به نویسندگی ساغر خواجه امیری و کارگردانی حسین حیدری‌پور تا 23 اردیبهشت ساعت 20 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

«چهار نمایشنامه منتشر نشده از مهران صوفی» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محمدی تا پایان اردیبهشت ماه در خانه موزه استاد انتظامی به صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه باران نیز میزبان سه اثر نمایشی جدید است که اجرای خود را تا 13 خرداد ادامه خواهند داد؛ «ولپن» نوشته بن جانسون با کارگردانی مهدی کوشکی ساعت 19، «خانه آقا کرمی» به نویسندگی و کارگردانی امیر اخوین ساعت 17 و «خانه کاغذی» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی مهدی برومند ساعت 20:40 در این تماشاخانه به صحنه خواهند رفت.

حوزه هنری نیز در اردیبهشت ماه میزبان دو نمایش است. نمایش «من تا مرز من» به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی هما پریسان و احمد صمیمی تا هفت خرداد ساعت 19:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

نمایش «دونه کفترام نذریه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی تا شش خرداد ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به اجرای خود ادامه می‌دهد.

مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا بهبودی تا پایان اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در سالن موج نو برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

نمایش «مترسک خودت باش» نوشته و کار امیر مشهدی عباس هم تا 21 اردیبهشت ساعت 19:30 در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان (خیابان وزرا) به اجرا در می‌آید.

نمایش «باقی مانده شب» به نویسندگی و کارگردانی سید علی محمد رضوی تا 30 اردیبهشت ساعت 18 در مرکز آفرینش منشور هنر ( سالن استاد فنی‌زاده) به صحنه می‌رود.

تماشاخانه مشایخی نیز با دو نمایش میزبان مخاطبان خود خواهد بود؛ نمایش «دشمنان» به نویسندگی آرکادی لئوکوم و کارگردانی جعفر برقی کیوان تا 23 اردیبهشت ساعت 20 و «نارنجیغ» نوشته محمدرضا سجادیان و کار بهادر آذری تا 25 اردیبهشت ساعت 18:30 در این تماشاخانه به صحنه خواهند رفت.

«قمقمه‌های ژنرال» به نویسندگی حسن باستانی و کارگردانی آرمان وحیدی تا 25 اردیبهشت ماه ساعت 19:30 در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به صحنه می‌رود.

نمایش «کلاه گلف» نیز به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مختاری آزادفرد تا آخر اردیبهشت ماه ساعت 20 در سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

نمایش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت و کار ندا شاهرخی تا دوم خرداد ساعت 19 در تماشاخانه تازه تاسیس فانوس به صحنه خواهد رفت.

نمایش «بیوگرافی حادثه‌ای که در...افتاد» به نویسندگی سیامک مهاجری و کارگردانی مژده منظومه تا انتهای اردیبشهت ساعت 19 در مرکز آفرینش منشور هنر (سالن استاد فنی‌زاده) اجرا می‌شود.

آخر هفته، تماشاخانه هنر و اندیشه نیز با سه نمایش به استقبال تماشاگران خود می‌رود؛ «درخت سیب گناهکار نیست» به نویسندگی سعید آلبو عبادی و کارگردانی محمدحسین آقایی تا 29 اردیبهشت ساعت 18، «رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی مهدی ارجمند تا 25 اردیبشهت ساعت 20:30 و «وزیر خان لنکران» به نویسندگی میرزا فتحعلی آخوندزاده و کارگردانی داریوش موحد تا 29 اردیبشهت ساعت 19 در این تماشاخانه به صحنه می‌روند.

نمایش «سیاه سفید خاکستری» به نویسندگی ثریا قاسمی و کارگردانی امیر کلهری‌پور تا 31 اردیبشهت ساعت 20 در تالار ناصرخسرو به اجرای خود ادامه خواهد داد.

«آرزوی سنجاب کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی مسعود پورجمشید تا آخر اردیبهشت ساعت 17 در فرهنگسرای فردوس به صحنه می‌رود.

نمایش «کمدی اشتباهات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی پاکدل‌جوان نیز که از 25 فروردین اجرای خود را شروع کرده است، تا 25 آبان ساعت 21 در سرای محله اکباتان به اجرای خود ادامه می‌دهد.

نمایش «شازده کوچولو و عمو نقال» نیز به نویسندگی و کارگردانی امین دلپذیر تا 31 خرداد ساعت 17:30 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (پارک لاله) اجرا می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

تماشاخانه «دراما» افتتاح می‌شود

معرفی نسخ برگزیده بخش شبیه خوانی جشنواره آیینی سنتی

برگزاری کارگاه آموزش تعزیه‌خوانی در فرهنگسرای خاوران

«در اعماق» از از 27 اردیبهشت‌ماه در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«دایره داوود» آماده نمایش شد

تمدید اجرای مونولوگ «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری»

مهلت ارسال متن به بخش مسابقه جشنواره تئا‌تر رضوی تمدید شد

جشن «شب بازیگر» 28 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

کورش نریمانی نمایش «خانه کاغذی» را افتتاح کرد

گزارش تصویری نمایش «در سوگ کاظم اشتری» کارگردان: سامان پور سلیمانی‎

«رومئو و ژولیت» به تالار محراب می‌آید

سالن‌دارها عوامل تئاتر را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار می‌گذارند