شلوار «آلن تیچمارش» در کره شمالی سانسور شد.

چارسو پرس: تلویزیون دولتی کره شمالی شلوار «آلن تیچمارش» مجری یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی را سانسور کرده است. «تلویزیون مرکزی» کره شمالی یکی از اپیزودهای برنامه «اسرار باغ» (Garden Secrets) را روی ایر برده اما بخشی از شلوار جین او را به دلیل نامعلومی محو کرده است. «ان‌کی نیوز» کره جنوبی گزارش داده است که شلوار جین از نگاه دولت کره شمالی یکی از نمادهای امپریالیسم غربی محسوب می‌شود و از دهه ۱۹۹۰ ممنوع اعلام شده.

به نقل از 30 نما ، تیچمارش می‌گوید این سانسور به او «اعتبار خیابانی» بخشیده است: «هرگز خودم را یک امپریالیست خرابکار و خطرناک ندیده‌ام. عموماً گرم و بی‌ضرر در نظر گرفته می‌شوم، بنابراین در واقع به من کمی اعتبار خیابانی داده است.»

پخش برنامه‌های تلویزیونی غربی در کره شمالی به ندرت اتفاق می‌افتد اما این اولین بار نیست که برنامه «اسرار باغ» از «تلویزیون مرکزی» پخش می‌شود. با این حال معلوم نیست این برنامه چگونه به این شبکه تلویزیونی راه پیدا کرده است. در این کشور دیش‌های ماهواره و دسترسی به اینترنت بین‌المللی ممنوع است اما رسانه‌های فیزیکی از مرز چین وارد کره شمالی می‌شوند. از سوی دیگر بخش زیادی از برنامه‌های تلویزیون کره شمالی از محتوای قاچاق تشکیل شده و لوگوی شبکه‌ها برای پنهان کردن منبع اصلی محو می‌شوند. رویدادها و مسابقاتی چون لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان مانند برخی از کشورهای خاور میانه به همین شکل از تلویزیون کره شمالی روی ایر می‌روند.

در سال ۲۰۱۴ «ساندی تایمز» گزارش داده بود که بریتانیا بعضی از برنامه‌های تلویزیونی از جمله «مستر بین» و «خانم مارپل» و «پوارو» را به کره شمالی هدیه داده است.