حتی زمانی که مشغول بازی در فیلم تازه‌ای نیست، باز هم جزو چهره‌های خبرساز است و رسانه‌ها درباره کم کاری و بیکاری‌اش صحبت می‌کنند
چارسو پرس: مریل استریپ بعد از درام اجتماعی و پرسروصدای «به بالا نگاه نکن» در سال ۲۰۲۱، جلوی دوربین فیلم سینمایی دیگری قرار نگرفته است. در همین رابطه، منتقدان سینمایی که دوستدار بازی های طبیعی، روان و شسته رفته این هنرمند کلاسیک هستند، این پرسش را مطرح می کنند که کار بعدی او چیست و در چه حال و هوایی سیر می کند.

البته کم کاری سینمایی استریپ به معنی ناپدید شدن او و عدم حضورش جلوی دوربین نیست. اگر تماشاگران سینما در این دو سال دیداری با بازیگر نداشته اند، حضورش در تلویزیون با استقبال فراوان بینندگان این رسانه و هم چنین تماشاگران پیگیر سینما همراه بوده است! کمدی درام جنایتکارانه «تنها قاتلان در ساختمان» از جمله کارهای بسیار موفق دو سال اخیر قاب کوچک است که بیش از چهل اپیزود آن تولید و به روی آنتن رفته است.

داستان سریال درباره سه ساکن آپارتمانی در شهر نیویورک است که توهماتی در رابطه با قتل و جنایت دارند و ناگهان ناخواسته خود را درگیر یک موضوع قتل می بینند. استریپ در شش قسمت سریال بازی کرد که در درجه بندی موفقیت‌های سریال‌های تلویزیونی، رتبه بالایی کسب کرد. این هنرمند کلاسیک که تاکنون سه جایزه اسکار گرفته و بیشترین تعداد نامزدی اسکار را در کارنامه اش دارد، از معدود ستارگان کهنه کار سینماست که هنوز نقش اول و محوری فیلمهایش را به عهده می گیرد.