مجموعه آیتم «با آپاراتچی‌ها» که توسط تیم رسانه‌ای فیلم «آپاراتچی» تهیه و تولید شده، به سراغ آپاراتچی‌های قدیمی سینما و خاطرات آن‌ها از سال‌های نه‌چندان دور سینمای ایران رفته است.
چارسو پرس: به نقل از روابط‌عمومی برنامه، مجموعه آیتم ۲۰ قسمتی «با آپاراتچی‌ها» که اخیرا تولید و قسمت‌هایی از آن منتشر شده است، به سراغ آپاراتچی‌های قدیمی شهر تهران از جمله حسین گیتی، اکبر (آسیا) رستم‌زاده و ... رفته است و در رابطه با دستگاه آپارات و نحوه نمایش فیلم در سینماها، سختی‌ها و شیرینی‌های شغل آپاراتچی، خاطرات جذاب این حرفه و نظیر آن با آن‌ها به گفت‌وگو نشسته است.

آیتم‌های یک تا ۲ دقیقه‌ای «با آپاراتچی‌ها» به بهانه اکران فیلم «آپاراتچی» و با هدف نگاهی به پیشینه آپارات و شناساندن آپاراتچی‌هایی که سال‌ها برای رونق سینمای کشور زحمت کشیده‌اند، توسط تیم رسانه‌ای فیلم سینمایی «آپاراتچی» و با همکاری سینماداران تهران تهیه‌شده و از طریق شبکه‌های مجازی این فیلم به آدرس Aparatchi_movie قابل تماشا است.

فیلم سینمایی «آپاراتچی» که اکران آن در سینماها با استقبال مخاطبان همراه بوده، داستان یک نقاش ساختمان عاشق سینما به نام جلیل است که دلبستگی‌اش به سینما و فیلمسازی، دردسرهایی برایش به همراه دارد، او علاوه بر دشواری‌های مسیر ساخت فیلم، برای نمایش فیلم‌هایش نیز با مشکل روبه‌رو است و فیلم‌ها را به کمک دستگاه آپاراتی که به همراه دارد، برای نمایش به میان مردم می‌برد.

فیلم «آپاراتچی» بر اساس سرگذشت واقعی یک آپاراتچی اهل تبریز به نام جلیل طائفی و با اقتباس از کتابی به همین نام، نوشته روح‌الله رشیدی ساخته شده است، این فیلم سینمایی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی‌نسب، در چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شایسته دریافت سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ هیات داوران شد.