کتاب «مدیریت تولید فیلم در سینما، تلویزیون و فیلم کوتاه» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران به نویسندگی محمدرضا پاسدار است که به سوالات مخاطبان در زمینه ساخت فیلم پاسخ می‌دهد.
چارسو پرس:  همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «مدیریت تولید فیلم در سینما، تلویزیون و فیلم کوتاه» به نویسندگی محمدرضا پاسدار از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

سرفصل‌های مورد بررسی در این کتاب کاربردی، مشمول دغدغه‌های مرتبط با صفر تا صد فرآیند تولید یک فیلم است که می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورود به دنیای حرفه‌ای فیلمسازی، راهگشا باشد.
در این کتاب پاسخ پرسش‌هایی مانند: «چگونه ایده یا طرح خود را ارائه دهیم تا پذیرفته شود»، «چگونه نیازهای ساخت فیلم خود را معلوم کنیم تا در عمل با مشکل مواجه نشویم»، «چگونه تیم تولید فیلم را هدایت کنیم»، «چه تفاوتی در امور اجرایی ساخت فیلم کوتاه و سینمایی و برنامه تلویزیونی وجود دارد»، «برای ساخت فیلم کوتاه باید چه نکاتی را در نظر گرفت تا مشکلی پیش نیاید»، «ویژگی‌ها و مهارت‌های تهیه‌کننده و مدیر تولید چیست» و سوال‌های دیگری در زمینه ساخت فیلم را خواهید یافت و با مطالعه این کتاب دانش شکوفاسازی هنر فیلم‌سازی خود را می‌آموزید.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند ضمن بازدید از غرفه سازمان سینمایی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اطلاع از دیگر آثار ارائه شده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران رویداد، نسبت به تهیه این آثار اقدام کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.