موفقیت غیرمنتظره فیلم Kingdom of the Planet of the Apes سبب شده تا تهیه‌کنندگان این فرنچایز به فکر ساخت ۵ دنباله برای آن باشند.
چارسو پرس: سیاره میمون‌ها یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای علمی تخیلی تاریخ سینمای هالیوود محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ میلادی با فیلم جدیدی تحت عنوان Rise of the Planet of the Apes احیا شد و در نهایت به ۳ گانه محبوب و به یاد ماندنی ختم گشت که رویارویی حماسی و جذابی را میان انسان‌ها و میمون‌ها به تصویر می‌کشید. حال امسال علی‌رغم انتظارات و پیش بینی‌های فیلم جدید، این فرنچایز که دنباله‌ای بر ۳ گانه مت ریوز تحت عنوان Kingdom of the Planet of the Apes به شمار می‌رود، مدتی می‌شود که اکران خود را آغاز کرده و نه تنها نمرات قابل قبولی را از سمت منتقدین دریافت نموده، بلکه فروش امیدوار کننده‌ای را نیز در گیشه سینما رقم زده است.
موفقیتی غیرمنتظره که حتی خوشبین‌ترین طرفداران فرنچایز سیاره میمون‌ها نیز انتظار چنین استقبال و نمراتی را نداشته‌اند. ریک یافا و آماندا سیلور به عنوان تهیه‌کنندگان پادشاهی سیاره میمون‌هابا دستیابی به چنین موفقیتی اعلام کرده‌اند که از ابتدا اساساً ساخت ۹ فیلم جدید مد نظر آن‌ها بوده و با توجه به علاقه تماشاگران، می‌توان برای ساخت ۵ فیلم دیگر امیدوار بود.


آماندا سیلور در گفت و گو با خبرگزاری هالیوود ریپورتر اعلام کرده که:
زمانی که ایده احیای سیاره میمون‌ها شکل گرفت، ۹ فیلم مد نظر قرار گرفت. در آن زمان با خود گفتیم که ایده جاه‌طلبانه‌ای به نظر می‌رسد اما حال اینجا هستیم و چهارمین فیلم ساخته شده است.
در ادامه ریک یافا توصیح می‌دهد:
با مواجه خبر ساخته شدن ۹ فیلم، اطمینانی از به وقوع پیوستن آن نداشتم. اگرچه که این ایده را دوست داشتم. به همین منظور نه تنها با وس بال درباره چنین ایده‌ای صحبت کردیم، بلکه باقی دست اندرکاران استودیوهای قرن بیستم را من باب پروژه‌های بعدی نیز مطلع نمودیم. احساس می‌کنیم که با Kingdom of the Planet of the Apes شرایط را برای ساخت حداقل ۲ فیلم دیگر با حضور شخصیت‌های مشابه مهیا کرده‌ایم. البته که خواست طرفداران تعیین‌کننده آینده این فرنچایز خواهد بود.
باید صبر کرد و دید که فروش فیلم Kingdom of the Planet of the Apes در طی هفته‌های آینده به چه شکل بوده و استقبال مخاطبین می‌تواند ادامه‌دار باشد یا خیر!