یکی از بزرگترین نقش آفرینی‌های ۲ دهه اخیر سینما به دنیل رادکلیف مربوط می‌شود که شخصیت پسر برگزیده را در فیلم‌های Harry Potter به تصویر کشیده است.
چارسو پرس: سری فیلم‌های Harry Potter (هری پاتر) را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فرنچایزهای ژانر فانتزی تاریخ سینمای هالیوود به شمار آورد که با نقش آفرینی دنیل رادکلیف در قامت پسر برگزیده موفق شده بود تا استقبال قابل توجه مخاطبینش را در پی داشته باشد. طرفدارانی که خبر ساخت ریبوت این مجموعه و بازآفرینی آن در قامت یک سریال تلویزیونی موجب نگرانی آن‌ها شده و مشخص نیست که محصول نهایی بتواند در حد و اندازه فیلم‌های ساخته شده ظاهر شود یا خیر!

در حال حاضر اطلاعات چندانی از این مجموعه تلویزیونی در دسترس نبوده و تنها می‌دانیم که تیم بازیگری کاملاً جدیدی ایفای نقش شخصیت‌های دنیای جادوگری جی. کی. رولینگ را بر عهده خواهند داشت. با این حال شایعاتی به گوش رسیده که بازیگران فیلم‌های اصلی، ایفای نقش‌های کوتاه و افتخاری را بر عهده داشته تا طرفداران قدیمی این فرنچایز را به وجد بیاورند. مسئله‌ای که واکنش دنیل ردکلیف ۳۴ ساله را در پی داشته است. زیرا زمانی که از بابت حضور او در این سریال پرسیده شد، اعلام نموده که:
به مانند باقی مردم جهان بسیار هیجان‌زده هستم تا به تماشای این مجموعه جدید بپردازم. البته که گمان نمی‌کنم حضوری در آن داشته باشم، زیرا آن‌ها می‌خواهند تا شروع کاملاً تازه‌ای داشته باشند. بعید می‌دانم که همکاری ما نتیجه‌ای در پی داشته باشد.
او سال گذشته نیز در طی مصاحه با خبرگزاری کامیک‌بوک اعلام نمود که حضور او به هر شکل در ریبوت سریالی Harry Potter رویکرد درست و عاقلانه‌ای به شمار نمی‌رود. مسئله‌ای که احتمالاً باقی همکاران سابق وی نیز هم نظر بوده و بعید به نظر می‌رسد که هیچکدام از بازیگران فیلم‌های این فرنچایز علاقه‌ای به ایفای نقش در سریال جدید آن داشته باشند.