فیلم IF ساخته جان کرازینسکی و با هنرنمایی رایان رینولدز در نقش اصلی نتوانسته نمرات چندان خوبی از منتقدان دریافت کند.
چارسو پرس: فیلم IF اثری تازه در ژانر کمدی به شمار می‌رود که به سبک ترکیبی از لایو اکشن و انیمیشن ساخته شده و در آن، رایان رینولدز هنرنمایی می‌کند و سکان کارگردانی فیلم را نیز جان کرازینسکی در دست دارد. این اثر سینمایی از حضور صداپیشه‌های برجسته‌ای همچون امیلی بلانت و مت دیمون نیز بهره می‌برد.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم IF اثری شیرین و جذاب برای کشف دوباره کودک درون است و با وجود اینکه تا حدی زیادی بدون تمرکز است و داستان آن به شکلی غیرضروری پیچیده است، توانسته یک اثر خانوادگی خوب باشد.

در وب سایت راتن تومیتوز ۱۶۰ نقد برای این اثر سینمایی منتشر شده که امتیاز ۴۸ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۴۶ برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۳۸ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم IF

  • راتن تومیتوز | ۱۶۰ نقد – امتیاز ۴۸ درصد
  • متاکریتیک | ۳۸ نقد – امتیاز ۴۶ از صد


فیلم IF
«۷۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
وقتی این اثر سینمایی در اکت سوم فوق‌العاده خودش به جریان می‌افتد، این اثر سینمایی به یک تجربه احساسی باشکوه تبدیل می‌شود که به یک اندازه دلربا و مسحورکننده است و دقیقا از آن دسته ایده‌های اورجینالی است که امروزه در دنیای سینما به آن نیاز داریم.
«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: رافائل لابونت»
با وجود عناصر درهم و برهمی که در فیلم IF وجود دارد، این اثر توانسته لحن گرم و خوش بینانه خودش را پیش ببرد و راه را برای لحظاتی واقعا موثر هموار کند.
«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: آدام اسمیت»
این اثر سینمایی در اجرا از عالی بودن بسیار فاصله دارد اما هنگامی که جا پای خودش را پیدا می‌کند، رایان رینولدز و کیلی فلمینگ این اثر سینمایی را به اندازه کافی سرگرم‌کننده نگه داشتند.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: آدرین هورتون»
برای اثری که خودش را یک اثر کمدی می‌داند و بیشتر آن به خاطر حضور کاراکتر دلنشین و جذاب بلو است، این فیلم نتوانسته لحظات خنده‌دار زیادی را ارائه کند. در عوض، پایانی شیرین با پیامی درباره یادآوری عشق و بازیگوشی به هنگام بزرگ شدن را ارائه می‌کند.
«۶۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: فرانک شک»
چیزهای زیادی برای قدردانی در این اثر سینمایی وجود دارد که شامل تلاش تحسین‌برانگیز فیلم برای ایجاد لحظات خنده‌دار برای کودکان و طنین‌های عاطفی برای بزرگسالان است. با اینکه شاید این فیلم عملکرد خوبی نداشته باشد اما ایده‌ای تازه را در میان این همه فیلم‌های خانوادگی آشنا ارائه کرده است.
«۴۰/۱۰۰ IGN | منتقد: ای ای داود»
با اینکه بازیگران و صداپیشه‌های برجسته‌ای در این اثر سینمایی حضور دارند اما صداپیشگی کاراکترهای این اثر سینمایی چندان ماندگار نیست. از سوی دیگر، کارگردان جان کرازینسکی نتوانسته بینشی واقعی درباره بزرگ شدن را در این اثر سینمایی ارائه کند.
«۳۸/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: کلینت ورثینگتون»
این فیلم اثری با نیت خوب است که به خوبی ساخته نشده است. این یک فیلم کودکانه بدون خنده است و هدفی برای مخاطبان بزرگسال خودش نیز ارائه نمی‌کند.