وقتی می‌شود یک متن ابزورد را تبدیل به کمدی ایرانی کرد این برتری یک کالبد نمایشی را نشان می‌دهد که همچنان قابلیت نو شدن را دارد و می‌تواند ما را دچار حیرت کند.
چارسو پرس: رضا آشفته در نقدی بر نمایش سلطان عمرا بمیرد نوشت: نمایش سلطان عمرا بمیرد نوشته و کار محمدجواد کبودرآهنگی این روزها در تالار سنگلج دارد اجرا می‌شود که برداشت آزادی از نمایشنامه شاه می‌میرد اوژن یونسکو است.

برداشتی که قابلیت های نمایش روحوضی را نشان می‌دهد که متون غربی را در بهترین حالت ممکن برای ایرانیان می‌تواند انطباق دهد. روحوضی یک کالبد کمدی است و وقتی می‌شود یک متن ابزورد را تبدیل به کمدی ایرانی کرد این برتری یک کالبد نمایشی را نشان می‌دهد که همچنان قابلیت نو شدن را دارد و می‌تواند ما را دچار حیرت کند.
از آن سو نیز بازی محمدعادل غلامی در نقش مبارک یک کشف بزرگ است چنانکه او در آواز، رقص، لحن و لهجه سیاه و گفتگو به لهجه تهرانی و همدانی قابلیت های بازی اش را بر مخاطب نمایان می‌سازد و با آنکه اولین بازی او در چنین نقش مهمی است اما گویا به بهترین نحو برای این نقش هدایت شده و آموز های لازم را برای ارائه این نقش پیش روی داشته است.

بنابراین کبودرآهنگی به راستی غلامی را کشف و او را در صحنه می‌شناسد و اگر این جوان نوپا غره نشود و همچنان بر آموزه های خود بیافزاید حتما به مرزهای هنرنمایی برجسته تری پا خواهد نهاد که فروتنی رمز گشایش نقش مبارک است.

همچنین بازی استاد مهدی چایانی در نقش شاه پوش نیز یکی دیگر از امتیازات این نمایش است که مخاطب را به شیرینی جذب خواهد کرد. هر چند که انتقاداتی همانند کم توجهی به لحن انتقاد اجتماعی این نمایش را در مواجهه با مخاطب دچار تردید می‌کند که با این همه ظرائف قابل استناد چرا نباید اصل مطلب را در اجرا رعایت کرده باشند.
به هر روی نمایش سلطان عمرا بمیرد از جنبه موسیقی هم جاذبه شنیداری بالایی دارد و می‌تواند مخاطب را با ترانه های دلنشین و قدیمی جذب خود نماید. این نمایش در سنگلج هر شب ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.