مازیار قلمی، کارگردان نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» از اجرای این نمایش با الهام از سینمای دهه 50 میلادی می‌گوید.

 

سایت خبری تئاتر: مازیار قلمی، کارگردان نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» درباره این نمایش گفت: «این اثر، یک نمایشنامه کوتاه از تنسی ویلیامز است. داستان اصلی این نمایشنامه درباره دختر مغازه‌داری به نام سیمپل است که در مغازه خود گلدان‌های اطلسی دارد. سیمپل یک دختر مجرد است و آرزوی ازدواج را در سر می‌پروراند. در این نمایش فضای مغازه به یک خانه تبدیل شده، چون می‌خواستم تجاوز به حریم خصوصی این دختر بهتر دیده شود. نمایشنامه «اطلسی‌های لگدمال شده» در فضایی رمانتیک،  تاریکی و سیاهی بوستون آمریکا در دهه 50 را به تصویر می‌کشد.»

قلمی با اشاره به این‌که مقدمه‌ای درباره شهر بوستون به نمایش اضافه شده، افزود: «متن این نمایشنامه سه شخصیت دارد اما من دو شخصیت مرد را تبدیل به یکی کردم، چون معتقدم مردهای نمایشنامه همگی شکل هم هستند و یک مرد به‌عنوان نمادی از مردهای دیگر می‌تواند در نمایش حضور داشته باشد.»

این کارگردان عنوان کرد: «گلدان‌های اطلسی نماد دلبستگی‌های سیمپل، شخصیت اصلی نمایش و قسمتی از وجودش محسوب می‌شود. در ادامه داستان ماجرایی عاطفی این شخصیت را دچار دوگانگی و نقطه ضعف او را آشکار می‌کند.»

او دکور و فضای نمایشنامه را الهام گرفته از سینمای دهه 50 میلادی دانست و اظهار کرد: «در این نمایش از عناصر مدرن و ویدئوآرت بهره گرفتم. به‌طور کلی این نمایش به نورپردازی و حرکت بازیگران تاکید دارد.»

قلمی در پایان صحبت‌هایش درباره انتخاب تالار محراب برای اجرای این نمایش توضیح داد: «برای اجرای این نمایش نیازمند یک سالن بلک‌باکس هستیم بنابراین تالار محراب مناسب اجرای نمایش ما است. این تالار از گروه‌های دانشجویی و حرفه‌ای حمایت می‌کند و با توجه به گسترش سالن‌های متعدد در سطح شهر این سالن مهجور واقع شده بود. ما تصمیم گرفتیم با اجرا در این سالن به رونق این تالار کمک کنیم.»

امیر سلیمانی و نازنین علیزاده بازیگران نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» هستند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مریم رزاقی، دستیار کارگردان و اکبر شجاعی، نورپرداز اشاره کرد. همچنین طراحی صحنه این نمایش، گروهی انجام شده است.

نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» به کارگردانی مازیار قلمی، از سوم تیرماه ساعت 19 در تالار محراب اجرا می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

نمایش برگزیده تئاتر فجر روی صحنه سنگلج

بعد از تعطیلات چه تئاتر هایی روی صحنه می‌روند

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر

نمایشخانه ایرانشهر برای اجرا در سال ۹۵ فراخوان داد

توضیحات خلیلیان درباره درگیری فیزیکی در جشنواره تئاتر دانشگاهی

نظر لوریس چکناواریان درباره «فهرست»

مهلت ارسال آثار به جشنواره «تئاتر شهر» تمدید شد

حاشیه‌های تئاتر دانشگاهی از یقه‌گیری تا اعتراض به نماینده مجلس

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد

«خرس» در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی

مهدی شفیعی: شأن تالار وحدت باید حفظ شود