۱۹ ژوئن به‌عنوان روز ملی گارفیلد در آمریکا شناخته می‌شود که مطمئناً روز ارزشمندی برای طرفداران این گربه است.
چارسو پرس: گارفیلد یک گربه معروف، سرگرم‌کننده و تخیلی از کمیک استریپ معروف Garfield است که توسط نویسنده جیم دیویس ساخته شده است. این کاراکتر نام خودش را از پدربزرگ جیم دیویس یعنی جیمز گارفیلد دیویس گرفته است که خود پدربزرگ وی نامش را از رئیس جمهور جیمز گارفیلد گرفته است. این کمیک در ابتدا حول محور جان آرباکل و سگ خانگی دوست‌داشتنی وی به نام اودی بوده است. در کمیک استریپ، سپس گارفیلد به داستان اضافه می‌شود تا تعاملی با شخصیت جان و سگش اودی داشته باشد و همین نیز سبب شد تا این گربه به شهرتی جهانی برسد.

تاریخچه گارفیلد

بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌دانند اما کمیک استریپ مشهور جهانی با حضور گارفیلد در مونسی در ایندیانا اتفاق می‌افتد. شهر مونسی در ایندیانا جمعیتی در حدود ۷۰۰۰۰ نفر دارد اما جمعیت گربه‌های شهر در حال حاضر نامشخص باقی مانده است. جیم دیویس تمام توانایی‌های انسانی که ما دوست نداریم در مورد آن بحث کنیم را درون این دوست زنجبیلی و نارنجی ما انسانی کرده است. به نظر می‌رسد که این ایده خوبی بود چراکه گربه گارفیلد اکنون در سراسر جهان بسیار شناخته شده و برجسته است.

این گربه زنجبیلی و نارنجی دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز است. ماجراجویی‌های او به یادماندنی هستند و شخصیت متمایز وی نیز او را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین دوستان پشمالو در تاریخ کارتون تبدیل کرده است. با اینکه ممکن است شما برخی از حقایق ذکر شده در اینجا را ندانید اما گربه گارفیلد مطمئناً تاریخچه طولانی‌ای دارد.

پس چرا تاریخ ۱۹ ژوئن روزی است که ما گربه گارفیلد را جشن می‌گیریم؟ خوب، در چنین روزی، در سال ۱۹۷۸ میلادی اولین داستان گارفیلد که زندگی این شخصیت را شرح می‌داد، به چاپ رسید.

گربه‌ای که غذا دوست دارد و از دوشنبه‌ها متنفر است

در کمیک استریپ‌ها، برخی از موضوعات که داستان روی آن‌ها متمرکز می‌شود، غذا خوردن وسواس گونه، عشق به مصرف غذا و بیزاری از روزهای دوشنبه (اول هفته) است. غذای مورد علاقه مطلق او نیز لازانیا است و بسیاری از مردم نیز او را با این ویژگی خاصش می‌شناسند. او همچنین به طور مرتب نفرت خودش را از رژیم گرفتن و زود بیدار شدن ابراز می‌کند. او به دلیل نگرش تنبل خودش شناخته شده و همچنین اعتیادی نسبت به قهوه دارد. غذا و تنبلی قطعاً گارفیلد را در مقایسه با دیگر گربه‌های کارتونی معروف در سراسر جهان متمایز می‌کند.

گارفیلد فقط عاشق غذا خوردن نیست بلکه تعداد انگشت شماری کتاب آشپزی نیز دارد. یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های دستور پخت گارفیلد نیز Garfield – Recipes with Cattitude نام دارد. برخی از دستورالعمل‌های کتاب عبارتند از لازانیا، پیتزا، ساندویچ کوفته، سالاد سیب زمینی، اسموتی توت موز، ذرت کبابی دودی، نان بیکن ترد و خیلی چیزهای دیگر. اگر کتاب آشپزی معروف گارفیلد گربه را به دست آورید، دوست دارید کدام دستور غذا را برای اولین بار امتحان کنید؟

گارفیلد یکی از پرفروش‌ترین‌ها

شما می‌توانید داستان و ماجراجویی‌های گارفیلد را در نزدیک به ۳۰۰۰ روزنامه، مجله و مجلات آنلاین مشاهده کنید. گربه گارفیلد همچنین رکورد جهانی گینس را به‌عنوان پرطرفدارترین کمیک استریپ جهان در اختیار دارد که واقعاً چشمگیر است.

گارفیلد همچنین به هفت زبان ترجمه شده و در بسیاری از کشورهای جهان به خوبی شناخته شده است. در سوئد، گارفیلد به صورت رسمی به نام گوستاو نامیده می‌شود. فنلاند و نروژ نیز نام این گربه دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده را تغییر دادند تا ارزش‌ها و دانش محلی را منعکس کند.

کتاب محبوب Garfield At Large به مدت دو سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. این دستاوردی بزرگ و نقطه عطفی برای این گربه بود. این کتاب در ابتدا توسط Ballantine Books در ایالات متحده در سال ۱۹۸۰ میلادی منتشر شده بود.


روز ملی گارفیلد را می‌توان با خواندن کمیک استریپ‌ها این شخصیت یا خواندن ماجراجویی‌های آن به صورت آنلاین سپری کرد. علاوه بر این، می‌توان از تماشای قسمت‌های انیمیشنی و سریالی آن همچون Here Comes Garfield، Garfield on the Town، A Garfield Christmas و قسمت ویژه Garfield Gets a Life لذت برد.

علاوه بر این می‌توان به تماشای انیمیشن سینمایی Garfield: The Movie محصول سال ۲۰۲۴ میلادی و فیلم سینمایی Garfield: A Tale of Two Kitties محصول سال ۲۰۰۴ میلادی نشست.