بهروز بقایی که امروز ۷۱ ساله شده، می‌گوید امیدوار است شرایط فعالیت در کار هنری بهتر بشود و او نیز بتواند دوباره کار کند.
چارسو پرس: بهروز بقایی از بازیگرانی است که شاید تعداد کارهایش خیلی هم زیاد نباشد، اما عموم کارهای او برای تماشاگران خاطره‌ساز است.

او اما مدتی است که در کاری بازی نکرده و زمانی که برای تبریک تولدش با او تماس گرفتیم و حال و احوالش را جویا شدیم، می‌گوید: خوشبختانه خوبم و امیدوارم وضعیت کارهای هنری هم بهتر بشود.

بقایی اما مدتی است از بازیگری دور بوده و در این باره توضیح می‌دهد: دلم می‌خواهد کار کنم ولی پیشنهادهای خیلی جذابی نبوده. امیدوارم شرایط بهتر شود و بتوان کار کرد.

این بازیگر که علاوه بر بازیگری در عرصه شعر و ادب هم دستی دارد، دانش آموخته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

بیشتر بخوانید: مطالب مربوط به تئاتر ایران


او برای تماشاگران تئاتر یادآور اجراهای درخشانی چون «نیلوفر آبی»، «پستوخانه»، کمدی «شب سیزدهم» هر سه به کارگردانی حمید امجد و «لبخند باشکوه آقای گیل» کار رکن‌الدین خسروی، «هاملت با سالاد فصل» به کارگردانی هادی مرزبان، «نهر فیروزآباد» کار محمد رحمانیان، «یک دقیقه سکوت، «قرمز و دیگران»، «تنها راه ممکن» هر سه به کارگردانی محمد یعقوبی، «همه پسران من»، «ایوانف»، «سه خواهر» هر سه به کارگردانی اکبر زنجان‌پور، «تبعه دست دوم» کار منیژه محامدی و ... است.

بقایی در تلویزیون نیز همکاری‌های موفقیت امیز با بیژن بیرنگ و مسعود رسام داشته که ثمره آن بازی در مجموعه‌هایی همچون «خانه سبز»، «همسران»، «دنیای شیرین دریا»، «نوعی دیگر»، «قطار ابدی» و ... بسیاری تئاترهای تلویزیونی است.