میلر توضیح میدهد: «ما میخواستیم انتظارات ژانر وحشت را زیر سؤال ببریم. اما قطعاً «جنگیری» برایمان شخصی بود. عناصر شخصیای در «جنگیری» وجود دارد، من فکر میکنم فیلم «دختران نهایی» به طور واضحی یک نامه عاشقانه به مادرم است؛ و از سوی دیگر فکر میکنم «جنگیری» نیز یک نامه عاشقانه برای پدرم بوده است.
چارسو پرس: در فیلم «جنگیری» (The Exorcism)، فیلم جدید جاشوا جان میلر، نویسنده و کارگردان، چیزهای زیادی برای توضیح وجود دارد؛ مهمترینِ آنها این است که فیلم «جنگیری» از کجا آمده و سعی دارد به چه چیزی دست پیدا کند. میلر، پسر بازیگر فقید، جیسون میلر (دیمین کاراس در فیلم اصلی «جنگیر» (The Exorcist))، میگوید که علاوه بر اینکه «جنگیری» یک نامه عاشقانه برای پدرش است، «کمی تا قسمتی یک نامه توهینآمیز به هالیوود» نیز هست. «جنگیری» راسل کرو را در یک روایت متا فیکشن درباره یک بازیگر پریشان قرار میدهد که سر صحنه فیلمبرداری فیلم ترسناک جدید خود، مشکلاتی برایش پیش میآید. هیچکس نمیداند آیا او دوباره به دام اعتیاد افتاده، یا چیزی فراطبیعی او را آزار میدهد؟
جاشوا جان میلر و ام. ای فورتین که پیش از اکران فیلم «جنگیری» در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۴ با فانگوریا برای یک مصاحبه در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، نه تنها درباره اینکه چگونه فیلم انتظارات ژانر را زیر سؤال میبرد، بلکه درباره اینکه چقدر «جنگیری» برای هر دو آنها شخصی بوده است، صحبت کردند؛ به خصوص که این دو (میلر و فورتین) چه در زندگی شخصی و چه در فیلمسازی، شرکای قدیمی یکدیگرند. میلر، که در کنار فورتین نویسنده همکار فیلم «دختران نهایی» (The Final Girls) بوده است، میگوید فیلم «دختران نهایی» یک نامه عاشقانه به مادر بوده و «جنگیری» یک نامه عاشقانه برای پدرش. با این وجود او «جنگیری» را یک نامه توهینآمیز به هالیوود نیز خطاب میکند.
میلر توضیح میدهد: «ما میخواستیم انتظارات ژانر وحشت را زیر سؤال ببریم. اما قطعاً «جنگیری» برایمان شخصی بود. عناصر شخصیای در «جنگیری» وجود دارد، من فکر میکنم فیلم «دختران نهایی» به طور واضحی یک نامه عاشقانه به مادرم است؛ و از سوی دیگر فکر میکنم «جنگیری» نیز یک نامه عاشقانه برای پدرم بوده است. اما همچنین کمابیش یک نامه توهینآمیز به هالیوود نیز بوده است. چون ما میخواستیم داستانی را روایت کنیم که میگفت مردان هالیوودی وقتی درون سیستم استودیویی فیلم میسازند، درواقع دارند با شیطان معامله میکنند.»
فیلم «جنگیری» همچنین بازیگری همچون دیوید هاید پیرس دارد و به دست شرکت Outerbanks Entertainment متعلق به کوین ویلیامسون، و Miramax تولید شده است ک هر دو سابقهای طولانی در زمینه ژانر وحشت دارند. با این وجود، میلر و فورتین میگویند که از اینکه Miramax مایل بود روی «جنگیری» سرمایهگذاری کند، شگفتزده شدهاند، چرا که از نظر خالقان فیلم، «جنگیری» یک فیلم ترسناک معمولی نیست. میلر سپس افزود: «برای من، وحشت درون اندوه خلاصه میشود. وحشت درون خشونت است؛ خشونت عاطفیای که بین دختر و پدر داستان اتفاق میافتد. آسیبی که هر دو آنها به طور مشترک تجربه میکنند.
میلر و فورتین همچنین برای گفتوگو با MovieWeb نیز حاضر شدند تا درباره فیلم «جنگیری» توضیح بدهند. فورتین طی این گفتوگو فاش کرد که نام اولیه فیلم «جنگیری»، «پروژه جورجتاون» (The Georgetown Project) بوده است. ارجاعی به فیلمی که راسل کرو در داستان «جنگیری» مشغول بازی در آن است. تا همین اواخر، پیش از نهایی شدن همهچیز بود که عنوان «جنگیری» انتخاب شد. میلر در این رابطه گفت نام «جنگیری» ریشه در نوستالژی دارد؛ چیزی که به گفته او در جامعه امروز بسیار برجسته است.
میلر میگوید: «من فکر میکنم جهان در حال حاضر زیادی پیچیده شده؛ چه از نظر جهانی، چه داخلی و یا اجتماعی. و فکر میکنم به همین دلیل نوستالژی جایگاه ویژهای در جامعه پیدا کرده است. نیاز ما به نوستالژیک بودن، و بازنگری خاطرات دوران کودکی خود، یا دورانی دیگر (قدیمیتر)، از نظر من بخشی از ماست که عزادار گذشته است. ما میخواهیم سعی کنیم به روشهای خاص خودمان به گذشته برگردیم، چرا که از نبود آن، از اینکه دیگر وجود ندارد، بسیار غمگینیم.»
او در ادامه گفت که اگر مردم انتظار دارند فیلم «جنگیری» (که کول بیلی نیز در آن بازی میکند) شبیه فیلمی باشد که پدرش در سال ۱۹۷۳ بازی کرد، ناامید خواهند شد. او میگوید که برخی از مردم به احتمال زیاد حتی او را عوضی خطاب خواهند کرد.
میلر میگوید: «من فکر میکنم گروهی از مردم (بینندگان) هستند که دیدگاه ما را دارند و از فیلم لذت میبرند، و از سوی دیگر فکر میکنم گروهی از مردم هستند که پس از تماشای فیلم شاکی میشوند که چرا چم و خم جنگیری را در فیلم یادشان ندادهایم و به همین خاطر مرا عوضی خطاب خواهند کرد.»
جاشوا جان میلر و ام. ای فورتین که پیش از اکران فیلم «جنگیری» در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۴ با فانگوریا برای یک مصاحبه در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، نه تنها درباره اینکه چگونه فیلم انتظارات ژانر را زیر سؤال میبرد، بلکه درباره اینکه چقدر «جنگیری» برای هر دو آنها شخصی بوده است، صحبت کردند؛ به خصوص که این دو (میلر و فورتین) چه در زندگی شخصی و چه در فیلمسازی، شرکای قدیمی یکدیگرند. میلر، که در کنار فورتین نویسنده همکار فیلم «دختران نهایی» (The Final Girls) بوده است، میگوید فیلم «دختران نهایی» یک نامه عاشقانه به مادر بوده و «جنگیری» یک نامه عاشقانه برای پدرش. با این وجود او «جنگیری» را یک نامه توهینآمیز به هالیوود نیز خطاب میکند.
میلر توضیح میدهد: «ما میخواستیم انتظارات ژانر وحشت را زیر سؤال ببریم. اما قطعاً «جنگیری» برایمان شخصی بود. عناصر شخصیای در «جنگیری» وجود دارد، من فکر میکنم فیلم «دختران نهایی» به طور واضحی یک نامه عاشقانه به مادرم است؛ و از سوی دیگر فکر میکنم «جنگیری» نیز یک نامه عاشقانه برای پدرم بوده است. اما همچنین کمابیش یک نامه توهینآمیز به هالیوود نیز بوده است. چون ما میخواستیم داستانی را روایت کنیم که میگفت مردان هالیوودی وقتی درون سیستم استودیویی فیلم میسازند، درواقع دارند با شیطان معامله میکنند.»
بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان
فیلم «جنگیری» همچنین بازیگری همچون دیوید هاید پیرس دارد و به دست شرکت Outerbanks Entertainment متعلق به کوین ویلیامسون، و Miramax تولید شده است ک هر دو سابقهای طولانی در زمینه ژانر وحشت دارند. با این وجود، میلر و فورتین میگویند که از اینکه Miramax مایل بود روی «جنگیری» سرمایهگذاری کند، شگفتزده شدهاند، چرا که از نظر خالقان فیلم، «جنگیری» یک فیلم ترسناک معمولی نیست. میلر سپس افزود: «برای من، وحشت درون اندوه خلاصه میشود. وحشت درون خشونت است؛ خشونت عاطفیای که بین دختر و پدر داستان اتفاق میافتد. آسیبی که هر دو آنها به طور مشترک تجربه میکنند.
جاشوا جان میلر میگوید مردم قرار است او را یک عوضی خطاب کنند
میلر و فورتین همچنین برای گفتوگو با MovieWeb نیز حاضر شدند تا درباره فیلم «جنگیری» توضیح بدهند. فورتین طی این گفتوگو فاش کرد که نام اولیه فیلم «جنگیری»، «پروژه جورجتاون» (The Georgetown Project) بوده است. ارجاعی به فیلمی که راسل کرو در داستان «جنگیری» مشغول بازی در آن است. تا همین اواخر، پیش از نهایی شدن همهچیز بود که عنوان «جنگیری» انتخاب شد. میلر در این رابطه گفت نام «جنگیری» ریشه در نوستالژی دارد؛ چیزی که به گفته او در جامعه امروز بسیار برجسته است.
میلر میگوید: «من فکر میکنم جهان در حال حاضر زیادی پیچیده شده؛ چه از نظر جهانی، چه داخلی و یا اجتماعی. و فکر میکنم به همین دلیل نوستالژی جایگاه ویژهای در جامعه پیدا کرده است. نیاز ما به نوستالژیک بودن، و بازنگری خاطرات دوران کودکی خود، یا دورانی دیگر (قدیمیتر)، از نظر من بخشی از ماست که عزادار گذشته است. ما میخواهیم سعی کنیم به روشهای خاص خودمان به گذشته برگردیم، چرا که از نبود آن، از اینکه دیگر وجود ندارد، بسیار غمگینیم.»
او در ادامه گفت که اگر مردم انتظار دارند فیلم «جنگیری» (که کول بیلی نیز در آن بازی میکند) شبیه فیلمی باشد که پدرش در سال ۱۹۷۳ بازی کرد، ناامید خواهند شد. او میگوید که برخی از مردم به احتمال زیاد حتی او را عوضی خطاب خواهند کرد.
میلر میگوید: «من فکر میکنم گروهی از مردم (بینندگان) هستند که دیدگاه ما را دارند و از فیلم لذت میبرند، و از سوی دیگر فکر میکنم گروهی از مردم هستند که پس از تماشای فیلم شاکی میشوند که چرا چم و خم جنگیری را در فیلم یادشان ندادهایم و به همین خاطر مرا عوضی خطاب خواهند کرد.»
https://teater.ir/news/63371