«آبری پلازا» بازیگر «مگالوپلیس» در زمان اکران فیلم در کن به «ددلاین» گفته بود که کاپولا نیازی به دفاع او ندارد: «به نظر من [شایعه‌ها] مضحک بودند. حاضرم تمام قد از فرانسیس دفاع کنم، اما او نیازی به دفاع من ندارد.
چارسو پرس: جمعه گذشته نشریه «ورایتی» ویدیویی از صحنه فیلمبرداری «مگالوپلیس» (Megalopolis) منتشر کرد که «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان فیلم را در حال بوسیدن یکی از بازیگران سیاهی لشکر در یک کلوب شبانه نشان می‌داد. این ویدیو ادعای منابع ناشناس «گاردین» را به ظاهر تأیید می‌کرد که کارگردان کهنه‌کار رفتاری «غیرحرفه‌ای» با برخی از بازیگران داشته است.

اما «ددلاین» به تازگی زن «قربانی» در ویدیوهای «انحصاری» نشریه «ورایتی» را شناسایی و با او گفت‌وگو کرده است. نام این زن «رینا منز» است و می‌گوید گزارش «ورایتی» را «تهوع‌آور» یافته: «[کاپولا] هیچ کاری نکرد که کسی را در صحنه معذب کند. به‌شدت ناراحت هستم. غافلگیر شدم چون یک صحنه فیلمبرداری بسته بود. اینکه کسی ویدیویی از آن لحظه داشته به نظر من مسخره و بسیار غیرحرفه‌ای است. تهوع‌آور است چون [کاپولا] همیشه فقط از این حرف می‌زد که همسرش چه زن خوبی است. همسرش بیشتر روزها در صحنه کنار ما بود. دیدن آن ویدیو و اینکه سعی کرده‌اند پیامی با آن منتقل کنند تهوع‌آور است. تهوع‌آور.»

بیشتر بخوانید: فیلم «پدرخوانده» چگونه فرانسیس فورد کاپولا را از مشکل مالی نجات داد؟


منز اضافه می‌کند: «همه‌اش دروغ بود. در واقع، این من بودم که از او خواستم برقصد. من از او خواستم که برقصد، جلوی همه. به همین دلیل است که بیرون آمدن این گزارش مسخره است. او حتی چیزی گفت با این مضمون – یادآوری می‌کنم که بیش از یک سال گذشته و شاید نقل قول دقیق نباشد – اما او گفت: «من یک جنتلمن هستم و هیچ‌وقت به یک بانو نه نمی‌گویم.» و بعد والس رقصیدیم، با موسیقی کلوب.» او چیزی نبود جز یک حرفه‌ای، یک جنتلمن، مثل یک پدرخوانده ایتالیایی دوست‌داشتنی که در صحنه فیلمبرداری می‌چرخید. خیلی خوش گذشت. او یک انسان سخاوتمند و نجیب است.»

با این همه نشریاتی چون «ورایتی»، «گاردین» و «هالیوود ریپورتر» سعی کرده‌اند اعتبار کاپولا را خدشه‌دار کنند. «ددلاین» می‌نویسد: «کسی ممکن است از خود بپرسد که چرا ژورنالیست‌ها سخت می‌کوشند یکی از بزرگترین فیلمسازان زنده آمریکا را لکه‌دار کنند، آن هم در مقطعی که او همسرش را از دست داده. برخی شاید فکر کنند که وقت خوبی است برای تقدیر از کاپولا به خاطر قمار جسورانه‌اش با هزینه کردن ۱۲۰ میلیون دلار از سرمایه شخصی روی «مگالوپلیس». چه فیلمش را دوست داشته باشید چه از آن بیزار باشید، در دوران بزدلی سازمانی، از کاپولا باید به خاطر تحقق بخشیدن به فیلمی که دهه‌ها به ساختن می‌اندیشید تقدیر شود، فیلمی که امیدوار است پیامش تا مدت‌ها پس از مرگش ماندگار باشد. وقتی که از دنیا رفت، همه این سوداگران منفی‌باف با احترام از او یاد خواهند کرد. چرا برای برخورد محترمانه با او باید منتظر [مرگش] ماند؟»

یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی ناشناس در ماه مه به «ورلد آو ریل» گفته بود که این اتهامات «توطئه‌ای» برای «نابود» کردن کاپولا و مدل فیلمسازی اوست: «این گزارش چیزی جز کمپین افترازنی از سوی استودیوهای وحشت‌زده نیست که از برخورد کاپولا با مدل‌های فیلمسازی آن‌ها راضی نیستند.»

بیشتر بخوانید: افسارگسیخته، دیوانه‌وار و بی‌پروا؛ علیه آینده آمریکا


«آبری پلازا» بازیگر «مگالوپلیس» در زمان اکران فیلم در کن به «ددلاین» گفته بود که کاپولا نیازی به دفاع او ندارد: «به نظر من [شایعه‌ها] مضحک بودند. حاضرم تمام قد از فرانسیس دفاع کنم، اما او نیازی به دفاع من ندارد. به نظر من وقتی درون [نظام فیلمسازی] باشید و بدانید که واقعاً چه اتفاقاتی در حال وقوع است، تقریباً فکر می‌کنید: «بگذار گزارش‌های خودشان را بسازند و هیاهوی بزرگی برای به پا کنند. چرا که نه؟ فیلم بیشتر جلب توجه می‌کند.» به نظر من در نهایت به فیلم کمک می‌کند.»