نشست­ های دوشنبه­ های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران از سر گرفته خواهد شد.

 

سایت خبری تئاتر: عرفان پهلوانی، بازرس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و مدیر نشست­ های دوشنبه­ های نقد تئاتر با اعلام این خبر گفت: کانون ملی منتقدان تئاتر بر آن است تا با یک برنامه­ ریزی منظم، دقیق و منسجم نشست های دوشنبه ­های نقد تئاتر را برگزار کند. از تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۳ تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ پانزده نشست دوشنبه ­های نقد تئاتر در تماشاخانه ­های گوناگون دولتی و خصوصی شهر تهران برگزار شد. اگر چه این نشست­ ها گاهی به دلایلی همچون همزمانی با برگزاری جشنواره­ تاتر فجر و یا جشن نوروز و ... با وقفه روبه­ رو شد، اما بازخورد و دستاورد این پانزده نشست بسیار خوب و درخور درنگ و اندیشه است.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان و گروه­ های شناخته شده و ارزشمند تئاتر کشور حتی چند هفته پیش از آغاز اجراهایشان درخواست می ­کردند که این نشست را برای نمایش آن­ها نیز برگزار کنیم و در این دو ماه و اندی که نشست ­ها برگزار نشدند هم با انبوه درخواست­ ها روبه­ رو بودیم. امیدواریم که از این پس با فراهم آمدن امکانات و بودجه کافی و بهتر و همچنین همکاری تماشاخانه ­ها و گروه ­های نمایشی این نشست­ ها پرشورتر برگزار شود.

سومین نشست دوشنبه ­­های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در سال ۱۳۹۴، به نقد و بررسی نمایش «هزار شلاق» خواهد پرداخت. شانزدهمین نشست از فصل نوین برنامه­ های دوشنبه­ های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران دوشنبه ۲۲ تیر با حضور رحمت امینی و عرفان پهلوانی به نقد و بررسی نمایش «هزار شلاق» به نویسندگی ناصر حبیبیان و به کارگردانی احسان ملکی خواهد پرداخت. این نمایش ساعت ۱۹:۳۰ و در تماشاخانه­ سنگلج به صحنه می ­رود.

 

اخبار مرتبط:

جلسه نقد «کوکوی کبوتران حرم» برگزار شد

گزارش تصویری نمایش «یه دورهمى ساده با سیمین» کارگردان: مهشید بدرنیا

گزارش تصویری نمایش «فهرست» کارگردان: رضا ثروتی

فراخوان مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

بازدید وزیر ارشاد از روند بازسازی تئا‌ترشهر

اجرای یک تئاتر با 6500 نفر تماشاچی

اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر هادی در نیاوران اجرا می‌شود

پیش‌فروش بلیت نمایش «تخلف ميزانسنيک سهراب» آغاز شد

تجربه مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان در تئاتر

فرزاد امینی از «عشق سال های وبا» گفت

«ستوانِ اینیشمور» دو اجرایی شد

نظر محمدرضا خاکی درباره «هیچ کس نبود بیدارمان کند»

یادداشتی درباره خصوصی سازی در تئاتر/ به بار نشستن آزادسازیِ ویرانی