با وجود چهار فیلم ترسناک و صدرنشینی «لبخند ۲» (Smile 2) که توانست در اولین هفته اکران ۲۳ میلیون دلار فروش داشته باشد، گیشه این هفته در اختیار ژانر وحشت است.
چارسو پرس: وضعیت بقیه فیلم‌ها هم از این قرار است که فیلم «ترساننده ۳» (Terrifier 3) با دو پله سقوط نسبت به هفته افتتاحیه در رتبه سوم قرار گرفت، کمدی ترسناک موفق تیم برتون به نام «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) چهارم شد و در نهایت کمدی موزیکال «کابوس پیش از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas) که به‌عنوان یکی از انیمیشن‌های ترسناک مخصوص هالووین اکران مجددی را تجربه می‌کند در رتبه دهم نشست.

فیلم «لبخند ۲» دنباله درجه R هیجان‌انگیز و ترسناک محصول پارامونت طبق پیش‌بینی‌ها توانست به فروش ۲۳ میلیون دلاری دست پیدا کند و تقریبا با قسمت اولش در سال ۲۰۲۲ همتراز شود. فیلم اول که پیش از اکران سینمایی برای پخش در شبکه‌های استریم آماده شده بود، با ۱۰۵ میلیون دلار در داخل کشور و ۲۱۷ میلیون دلار در سطح جهانی به یک موفقیت خواب دست پیدا کرد. حالا این دنباله هم با ۲۳ میلیون دلار در گیشه داخلی کارش را آغاز کرد و فروش جهانی ۴۶ میلیون دلاری را در هفته اول به نام خود زد.

پارکر فین که قسمت اول «لبخند» را کارگردانی کرده بود، ساخت دنباله را هم برعهده گرفت. فیلم «لبخند ۲» ۲۸ میلیون دلار هزینه تولید داشت که خوشبختانه در هفته افتتاحیه توانست فروش خوبی داشته باشد و بخش زیادی از هزینه خود را جبران کند. در این فیلم نائومی اسکات در نقش یک خواننده پاپ بازی می‌کند که با شروع تور، متوجه مجموعه‌ای از حوادث ناگوار می‌شود. این فیلم با استقبال مخاطبان روبرو شد و در سینما اسکور نمره B کسب کرد. این در حالی است که فیلم اول از مخاطبان نمره –B گرفته بود.

انیمیشن «ربات وحشی» محصول مشترک یونیورسال و دریم ورکس در چهارمین هفته اکران با ۱۰ میلیون دلار در رتبه دوم باقی ماند. این فیلم خانوادگی با نقدها و نظرات مثبت از منتقدان و مخاطبان تاکنون ۱۰۱.۷ میلیون دلار در داخل کشور و ۱۹۶ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی بدست آورده است.

«ترساننده ۳» که برنده غافلگیرکننده هفته گذشته بود، در دومین حضور خود روی پرده‌های سینما ۹.۳ میلیون دلار فروخت که کاهش ۵۲ درصدی نسبت به هفته اول را نشان می‌دهد. این فیلم اسلشر کم‌بودجه و فوق‌العاده خونین تا حالا در مجموع ۳۶ میلیون دلار درآمد داشته است. قسمت سوم فیلم «ترساننده» از کل درآمد جهانی قسمت قبلی خود یعنی «ترساننده ۲» در سال ۲۰۲۲ که ۱۰ میلیون دلار در داخل کشور و ۱۵.۷ میلیون دلار در سطح جهانی درآمد کسب کرد، فراتر رفته است.

«بیتل‌جوس، بیتل‌جوس» از محصولات کمپانی برادران وارنر که چهار هفته قبل از «جوکر ۲» افتتاح شد، با ۵ میلیون دلار فروش در رتبه چهارم قرار گرفت. این دنباله ساخته تیم برتون به مدت هفت هفته متوالی در جمع پنج عنوان برتر جدول‌های داخلی باقی مانده است و تا به امروز در آمریکای شمالی ۲۸۳ میلیون دلار و در سطح جهانی ۴۳۴.۶ میلیون دلار فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان



فیلم «ما در زمان زندگی می‌کنیم»

فیلم «لبخند ۲» تنها اکران جدید این هفته بود که با فروش خوبی توانست صدرنشین شود. این در حالی است که درام عاشقانه «ما در زمان زندگی می‌کنیم» (We Live in Time) محصول A24 که هفته دوم اکران خود را پشت سر می‌گذارد تازه به جمع ده فیلم اول گیشه راه پیدا کرده و با ۴.۱ میلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفته است. این فیلم با بازی اندرو گارفیلد و فلورنس پیو در نقش یک زوج جوان، تا امروز ۴.۵ میلیون دلار فروش داشته است.

در جای دیگر جدول «جوکر: جنون مشترک» (Joker: Folie à Deux) در سومین هفته اکران به رتبه ششم سقوط کرد و ۲.۱۸ میلیون دلار فروخت. دنباله فیلم یک میلیارد دلاری «جوکر» در سال ۲۰۱۹ با ۵۶.۴ میلیون دلار در داخل کشور و ۱۹۲ میلیون دلار در سطح جهانی پس از سه هفته روی پرده بزرگ به یک فاجعه باکس آفیس تبدیل شده است. در مقایسه، «جوکر» اصلی در هفته افتتاحیه خود ۹۶.۲ میلیون دلار در داخل کشور و ۲۴۸.۴ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشت. این دنباله یکی دیگر از محصولات کمپانی برادران وارنر است که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تا زمان خروج از سینماها به این رقم‌ها نزدیک نخواهد شد.

مستند «قطعه به قطعه» (Piece By Piece) که با استفاده از انیمیشن و شخصیت‌های لگویی داستان زندگی فارل ویلیامز را روایت می‌کند در دومین هفته اکران با ۲.۱ میلیون دلار و یک پله سقوط در رتبه هفتم نشست. فوکس فیچرز این فیلم با بودجه ۱۶ میلیون دلاری را منتشر می‌کند که نمرات امیدوارکننده‌ای از جمله A در سینما اسکور و ۸۱% در راتن تومیتوز کسب کرده است.

انیمیشن «تبدیل‌شوندگان یک» (Transformers One) در پنجمین هفته حضور خود روی پرده‌های سینما با ۱.۹۶ میلیون دلار رتبه هشتم را به‌دست آورد. این فیلم تاکنون ۶.۶۳ میلیون دلار در داخل کشور درآمد کسب کرده است.

«شنبه شب» (Saturday Night) سونی پس از سه هفته اکران محدود، تلاش کرد تا به مخاطبان اصلی راه پیدا کند. این فیلم که درواقع به پخش اولیه «برنامه زنده شنبه‌شب» نگاهی می‌اندازد با ۱.۸ میلیون دلار در رتبه نهم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی جیسون ریتمن ۳۰ میلیون دلار هزینه داشت و تا کنون تنها ۷.۶۳ میلیون دلار در جدول داخلی بدست آورده است، که در نتیجه برای کسب سود باید بتواند جایگاه خود را در گیشه حفظ کند.

انیمیشن ترسناک «کابوس پیش از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas) ساخته‌ی هنری سلیک که اولین بار در سال ۱۹۹۹ روی پرده رفته بود، اکران مجددی را در هفته‌های منتهی به هالووین تجربه می‌کند. این انیمیشن در دومین هفته اکران مجدد ۱.۱۲ میلیون دلار درآمد داشت و در رتبه دهم جدول داخلی قرار گرفت.
نام فیلم
هفته اکران
فروش آخر هفته
فروش کلی
لبخند ۲
Smile 2
۱
۲۳.۰۰
۲۳.۰۰
ربات وحشی
The Wild Robot
۴
۱۰.۱۰
۱۰۱.۷۱
ترساننده ۳
Terrifier 3
۲
۹.۳۰
۳۶.۲۱
بیتل‌جوس بیتل‌جوس
Beetlejuice Beetlejuice
۷
۵.۰۰
۲۸۳.۹۷
ما در زمان زندگی می‌کنیم
We Live in Time
۲
۴.۱۸
۴.۵۰
جوکر: جنون مشترک
Joker: Folie à Deux
۳
۲.۱۸
۵۶.۴۴
قطعه به قطعه
Piece by Piece
۲
۲.۱۰
۷.۶۰
تبدیل‌شوندگان یک
Transformers One
۵
۱.۹۶
۵۶.۶۳
شنبه‌شب
Saturday Night
۴
۱.۸۰
۷.۶۳
کابوس پیش از کریسمس
The Nightmare Before Christmas
۲
۱.۱۲
۴.۸۱
* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.