فیلم «سگ‌دست» به کارگردانی تقی علی‌آبادی و به نویسندگی افسون شکاری چند روزی است که در گروه هنروتجربه اکران شده است.

 چارسو پرس: سگ دست که سال ۱۴۰۰ آماده نمایش بود و خبرها از پایان فیلمبرداری آن و شروع مراحل فنی حکایت می‌کرد، حالا بعد از سه سال در گروه هنر و تجربه اکران شده است. هرچند قرار بود ۱۵ مهر اکرانش را شروع کند، ‌ اما با تأخیری چند روزه اواخر مهر روی پرده رفت.


فیلم ساخته تقی علی‌آبادی است و فیلمنامه آن را افسون شکاری نوشته و آن را تهیه کرده است. علی آبادی بازیگر و کارگردان تئاتر است و پیش از این نمایش آکواریوم را روی صحنه برده و در نمایش های رستگاری با چکش، کمی از من را ببینید، کمپراچیکو و تلخی های شیرین بازی کرده است. سگ دست اولین تجربه او در فیلمسازی است که اواخر مهرماه مراسم رونمایی و اکران آن در پردیس چهارسو برگزار شد. فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان مردی را روایت می کند که از فقر و بی پولی در گاراژی مشغول به کار است و در پی تصادفی که برایش پیش می آید، مجبور می شود همسرش را سر کار بفرستد و این آغاز ماجراهایی است. در این فیلم علاوه بر خود تقی علی آبادی، روناک پوریادگار، محمد موحدنیا، کیمیا گیلانی، فرشاد مجرب، سامان دارابی و کامبیز امینی بازی می کنند.


بیشتر بخوانید: مطالب و اخبار سینمای ایران


افسون شکاری نویسنده و تهیه‌کننده فیلم در مراسم رونمایی این فیلم گفته بود: «حدود ۳ سال پیش فیلم را با معضلات و مشکلات بسیاری ساختیم و ۳ سال طول کشید تا فیلم را به نتیجه و جایی که امروز هست برسانیم...

این فیلم اولین تجربه ما در زمینه فیلم سینمایی بلند بود و قاعدتاً ایرادات و مشکلاتی دارد و خودمان نیز به این امر واقفیم، ولی این گام‌های اول ماست و قدم اول همیشه در فیلمسازی سخت است و امیدوارم که در سال‌های بعد بتوانیم فیلم‌های حرفه‌ای‌تر، کارهای بهتر و نوآوری‌های خلاقانه‌تری داشته باشیم.»

گفته شده است این فیلم بعد از اکران در هنروتجربه در جشنواره های داخلی و خارجی شرکت می کند و به شکل آنلاین هم در دسترس خواهد بود.