نصرالله قادری با گلایه از پذیرفته نشدن نمایشنامه‌هایش در جشنواره‌های مختلف از نگارش متنی درباره رویارویی استالین و نویسنده‌ای روسی در یک مترو متروکه خبر داد که به قتل نویسنده منجر می‌شود. وی تاکید کرد جزئیات این متن بعدا فاش می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نصرالله قادری منتقد، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: نمایشنامه "بسیار نزدیک؛ هر اندازه دور" را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد دادم که متاسفانه باز هم پذیرفته نشد. نمایشنامه چاپ شده "قاضی القضات" را هم برای حضور در جشنواره تئاتر صاحبدلان ارائه کرده بودم که قرار بود توسط شخص دیگری کارگردانی شود اما آن را هم نپذیرفتند. من مثل مرغی هستم که در عزا و عروسی آن را سر می برند چون تغییر دولت و مدیران هم باعث نشده که من بتوانم به فعالیتم به عنوان کارگردان بپردازم و آثارم تصویب شوند اما ترجیح می دهم مثل برخی از افراد اعتراضم را رسانه ای نکنم.

وی درباره سرنوشت نمایشنامه ای که قرار بود توسط حسین مسافرآستانه کارگردانی و با حمایت موسسه توسعه هنرهای معاصر اجرا شود، بیان کرد: نمایشنامه "زخم کهنه قبیله من" منتشر شده است اما متاسفانه موسسه توسعه هنرهای معاصر بودجه لازم برای تولید این اثر نمایشی را تقبل نکرد در نتیجه این پروژه قبل از آغاز تعطیل شد.

کارگردان "آه مریم مقدس" درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: هرچقدر هم که اجازه کارگردانی پیدا نکنم نمی توانند جلو نوشتنم را بگیرند. در حال حاضر در حال نگارش نمایشنامه ای هستم که فعلا جزئیاتش را فاش نمی کنم اما مضمون اثر در ارتباط با ملاقات استالین با یک نویسنده در مترو متروکه است که در نهایت استالین نویسنده را به قتل می رساند.

داستان "بسیار نزدیک؛ هر اندازه دور" در ارتباط با دختری است كه پدرش مفقودالاثر شده و این دختر اعتقادات پدر را زیر پا گذاشته و معتقد است كه دوره تفكر پدرش به سر رسیده و از مادرش ارثیه پدر را طلب می‌كند و می‌گوید كه من پدری نداشته‌ام، چون مادر حاضر نیست ارثیه را در اختیار دختر قرار دهد، دختر به ناچار مادرش را می‌كشد. در انتهای داستان نامه‌ای از صلیب سرخ می‌رسد كه پدرش با تمام ارزش‌ها و باورهایی كه دارد در راه بازگشت است و هیچ وقت عمر باورها و اعتقاداتش به پایان نمی‌رسد.

قادری آخرین بار آذر و دی 1390 نمایش "کشتار خاموش" را با حضور بازیگرانی چون محبوبه بیات، کرامت رودساز، رضا مختاری، مهرخ افضلی و... در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده بود.