«ابدیت» جدیدترین کمدی رمانتیک دنیای پس از مرگ است که در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی دیوید فراین و با بازی مایلز تلر، الیزابت اولسن و کالوم ترنر، داستان یک مثلث عشقی پس از مرگ را روایت میکند و با طراحی صحنه و فیلمبرداری جذاب، تجربهای دلنشین و خیالانگیز برای دوستداران ژانر کمدی رمانتیک ارائه میدهد.
چارسو پرس: دومین کمدی رمانتیک بزرگ سال از «ای ۲۴»، پس از موفقیت «ماتریالیستها»، با عنوان «ابدیت» به کارگردانی «دیوید فراین» و فیلمنامهای از «پاتریک کان» و همکاری خود کارگردان، اثری با ایدهای بلندپروازانه است.
داستان در دنیای پس از مرگ رخ میدهد، جایی که بسیاری از فیلمها قبلاً به آن پرداختهاند. «ابدیت» ترکیبی است از فیلم درخشان «دفاع از زندگی» اثر «آلبرت بروکس» و فیلم برزیلی دلنشین سال ۱۹۷۶ «دونا فلور و دو همسرش». محور اصلی فیلم یک مثلث عشقی است که زنی باید تصمیم بگیرد با کدام شوهرش ابدیت خود را بگذراند. این فیلم حال و هوای کلاسیک هالیوود را تداعی میکند، همچون آثار «کری گرانت»، «جیمز استوارت» و «کاترین هپبورن».
در داستان، «مایلز تلر» نقش «لری کاتلر» را بازی میکند، مردی وفادار به همسرش «جون» («الیزابت اولسن») که به بیماری کشنده مبتلاست. اما ناگهان «لری» زودتر از همسرش میمیرد و دوباره به سن جوانی بازمیگردد. او به «جانکشن»، ایستگاهی شلوغ در دنیای پس از مرگ که سرنوشت ابدی افراد را تعیین میکند، میرود.
در این مسیر، «لری» با «آنا» («داوین جویس رندولف») که مسئول هماهنگی اوست، روبهرو میشود. عشق و علاقه «لری» به «جون» مانع از پذیرش وعدههای وسوسهانگیز زندگی ابدی میشود. اما «جون» به زودی وارد میشود و دوباره با «لری» دیدار میکند. داستان پیچیدهتر میشود وقتی «لوک» («کالوم ترنر»)، اولین عشق واقعی «جون» که در جنگ کره کشته شده، ظاهر میشود و جرقهای بین آنها شکل میگیرد.
در «جانکشن»، افراد تنها یک هفته فرصت دارند تا تصمیم بگیرند با چه کسی ابدیت خود را بگذرانند، وگرنه مانند «لوک» به کارگرانی معمولی تبدیل میشوند تا تصمیم بگیرند. داستان حول انتخاب سخت «جون» میچرخد: آیا با مردی که نزدیک به هفت دهه زندگی مشترک داشته و بچه و نوه دارند خواهد ماند، یا با عشق اول خود که زندگیشان بهطور تراژیکی قطع شد؟
فیلم «ابدیت» آغاز بسیار خوبی دارد و هرچند شباهتهایش به آثار قبلی مشخص است، ایده اصلی و طراحی دنیای پس از مرگ آن جذاب و چشمنواز است. هرچند فیلم در میانه راه کمی کشدار میشود، پایانبندی رضایتبخش دارد و تماشاگر را با انتخاب نهایی شخصیتها روبهرو میکند.
بیشتر بخوانید: نقد فیلم «Blue Moon»؛ پرترهای تلخ از سقوط و عطش عشق در واپسین شب زندگی لورنس هارت
از نظر بازیگری، «مایلز تلر» بهترین گزینه برای نقش «لری» است و تلاش میکند تا عمق و احساسات شخصیت را به خوبی منتقل کند. «الیزابت اولسن» نیز بازی قابل قبولی دارد، اما به اندازه بزرگان کلاسیک این ژانر همچون «کاترین هپبورن» درخشان نیست. «کالوم ترنر» هم هرچند بازیگر خوبی است، اما جذابیت عاشقانه لازم را در نقش «لوک» بهطور کامل ایجاد نمیکند.
اما نقطه قوت فیلم طراحی صحنه و لباسهای رنگارنگ و زنده «زادو مایرز» و فیلمبرداری جذاب «روری اوبراین» است که دنیای پس از مرگ را به زیبایی به تصویر میکشند.
«ابدیت» فیلمی است که هرچند ممکن است نیاز به کمی تراشیدن و فشردهسازی داشته باشد، اما ترکیبی دلنشین از عشق، وفاداری و تصمیمهای سرنوشتساز را در قالب یک کمدی رمانتیک ارائه میدهد و تماشاگران را به دنیایی خیالانگیز میبرد.
اطلاعات فیلم:
عنوان: «ابدیت»
جشنواره: تورنتو (نمایش گالا)
پخشکننده: ای ۲۴
تاریخ اکران: ۵ آذر ۱۴۰۴
کارگردان: «دیوید فراین»
نویسندگان: «پاتریک کان»، «دیوید فراین»
بازیگران: «مایلز تلر»، «الیزابت اولسن»، «کالوم ترنر»، «داوین جویس رندولف»، «جان ارلی»، «بری پریماس»، «بتی باکلی»
ردهبندی سنی: PG-13
مدت زمان: ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
منبع: Deadline
نویسنده: نسرین پورمند
https://teater.ir/news/73076