«طپانچه خانوم» با بازی فریبا متخصص برای اجرا در جشنواره‌ی تئاتر فجر آماده می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: شهاب حسین‌پور، کارگردان این نمایش که در جشنواره‌ی تئاتر فجر سال گذشته با نمایش «یک زندگی بهتر» برگزیده شد، گفت: دو سال قبل قصد داشتم برای جشنواره متنی از محمد امیر یاراحمدی را با نام «طپانچه خانوم» اجرا کنم، اما به دلیل همزمانی حضور بازیگر نقش اصلی (گلاب آدینه) در یک نمایش دیگر، این امکان فراهم نشد و حالا پس از پذیرفته شدن متن این اثر در جشنواره‌ی امسال، مشغول تمرین آن برای بازبینی هستیم.

وی توضیح داد: «طپانچه خانوم» داستان زنی به نام اخترسلطنه را روایت می‌کند که یک کلکسیونر طپانچه است و با توجه به قانون منع نگهداری اسلحه و اصرارش بر این کار، نابودی را در پیش می‌گیرد. داستان این نمایش در جایی از ایران قدیم اتفاق می‌افتد که به زبان خاص یاراحمدی نوشته شده است.

حسین پور اضافه کرد: در نمایش «طپانچه خانوم» هشت بازیگر اصلی حضور دارند که انتخاب آن‌ها قطعی شده است و نقش‌های فرعی نیز به زودی مشخص خواهند شد. به این ترتیب فریبا متخصص (در نقش اختر سلطنه‌)، ندا مقصودی ،گیلدا حمیدی ،‌ آرش فلاحت پیشه‌، حمید رحیمی‌، محمد صدیق مهر‌، مینا کریمی جبلی و علیرضا مؤیدی بازی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این متن برای اولین بار است که اجرا می‌شود و چند سال قبل ابتدا طرح آن توسط محمد امیر یاراحمدی نوشته شده بود، گفت: با وجود اینکه متن «طپانچه خانوم» رئالیستی است، شیوه اجرایی این‌گونه نیست. در واقع جنس فضا و صحنه از نوع رئالیستی مینی‌مال است و سبکی گروتسک (طنز تلخ) هم دارد.

به گفته‌ی حسین‌پور دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: محمد امیر یاراحمدی (نویسنده و مشاور کارگردان)، روزبه حسینی‌ (دراماتورژ)، شیماه خاسب (دستیار کارگردان)، یاسر خاسب (طراح حرکت)، ارکیده هاشمی (منشی صحنه)، مرضیه سهراب و آرزین پورزند(مدیران صحنه)، پریدخت عابدین‌نژاد (طراح لباس)، آرش عزیزی (آهنگساز)، احمد نگهبان (طراح گریم) و محمد قدس (مدیر تولید).

 

 

اخبار مرتبط:

زهرا صبری جایزه خلاقیت تئاتر عروسکی لهستان را دریافت کرد

میکائیل شهرستانی «پدر» را روی صحنه می‌آورد

مسعود دلخواه «نفرین‌های تیزپا» را به صحنه می‌برد

«ترور» به تعویق افتاد

دکتر علی رفیعی: تالار اصلی تئاتر شهر اصلاح‌ناپذیر است

«هم‌هوایی» به پاریس می‌رود

پیش فروش بلیت «هتلی‌ها» آغاز شد

«سرگیجه» در خانه هنرمندان

«فاجعه‌ معدن کوشیرو» به تماشاخانه «موج نو» می‌آید

نشست پرسش و پاسخ «تئاتر و سینمای آربی اُوانسیان» برگزار شد

«خرمالوهای گس» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

تغییر در بخش موضوعی جشنواره تئاتر فجر

میترا حجار از «ترور» کناره گیری کرد

آموزشگاه «سمندریان» باز می‌ماند

یک بازیگر دیگر از صحنه فرار کرد