مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان مشکل زیرساختی(سالن) دارد گفت: تاکنون سالن‌های صبا و خاوران به صورت کامل راه‌اندازی نشده‌اند و در نتیجه همچنان همان وضعیت سابق را دارند و به سازمان تحویل داده نشده‌اند.

 

سایت خبری تئاتر از تسنیم: شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سال گذشته از آثار منتخب جشنواره تئاتر شهر حمایت کرده‌ایم و امسال نیز این رویه را ادامه می‌دهیم. اکنون هم به گروه های منتخب اعلام کرده ایم که سالن خود را مشخص کنند تا در بتوانیم حمایت خود را از آن ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات زیرساختی دست ما را بسته است، چراکه اکثر سالن‌های فرهنگسراها چند منظوره هستند، البته گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان هم اکنون اجراهای خود را در نوبیت صبح دارند.

سالن‌های صبا و خاوران به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحویل داده نشده

کرمی در رابطه با دو مجموعه خاوران و صبا اظهار داشت: امید ما این بود که این سالن‌ها را در اختیار داشته باشیم که متاسفانه تاکنون هیچ یک به ما تحویل داده نشده است. صبا مشکلات عمرانی دارد که باید حل شود؛ سالن خاوران هم تنها مشکلش بحث برق  است که هنوز حل نشده و در مراحل نهایی است. این سالن ها زمانی می تواند به جریان تئاتر کمک کنند که به صورت کامل راه اندازی شوند و تحویل داده شود.

نگارش دو نمایش‌نامه «در همسایگی خانه ما خروس می‌خواند» و «نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرجی»

این هنرمند با تجربه تئاتر در رابطه با فعالیت های هنری خود نیز گفت: بسیار دوست داشتم امسال کاری را روی صحنه ببریم اما مشغله‌های اجرایی این اجازه را به من نداد، اما خوشبختانه نمایش‌نامه «نامه های شرجی» که روایتی از رابطه یک رزمنده با پسرش است جزء برگزیدگان 10 نمایش برتر فجر امسال شد. نمایش‌نامه دیگری هم با عنوان «در همسایگی خانه ما خروس می‌خواند» با تمی اجتماعی نوشته ام که هنوز فکری برایش نکرده‌ام. پس از اجرای «پوتین های عمو بابا» که نمایشی در عرصه تئاتر مقاومت بود، بسیار دلخور شدم و با قصد داشتم دیگر در این حوزه هیچ کاری نکنمف اما واقعیت این است که مسئله دفاع مقدس و جنگ دغدغه همیشگی من است.

این روزها اجرا کردن مهم نیست، مهم هزینه‌های نمایش است

وی افزود: نمایش «مدریک» نمایش دیگری از من است که در جشنواره فجر سی‌وسوم روی صحنه رفت و جایزه بهترین کارگردانی و چندین عنوان دیگر را کسب کرد. این نمایش روایتی از پیامبران دروغین در عصر حاضر است که متاسفانه به دلیل اینکه با 19 بازیگر و دکوری که دارد برایم هزینه بر است، نمی‌توان آن را روی صحنه ببرم و نگران این هستم که نتوانم از هزینه ها آن بر بیایم. این روزها اجرا کردن مهم نیست، بلکه مهم این است که شما بتوانید هزینه های نمایش خود را تامین کنید.

یکی از آثارم را در جشنواره تئاتر مقاومت نمایش‌نامه خوانی می‌کنم

کرمی در پایان در رابطه با حضورش در جشنواره تئاتر مقاومت اظهار داشت: به دعوت حسین پارسایی، دبیر جشنواره تئاتر مقاومت قرار است یکی از آثارم را نمایش‌نامه خوانی کنم. این روزها گاهی حسرت می‌خورم که در بلوغ کاری خود درگیر کارهای اجرایی بسیاری هستم و این اتفاق باعث شده از علاقه‌‌ اصلی‌ام دور شوم.

 

اخبار مرتبط:

«موش توی پیت حلبی» دو اجرایی شد

«تاریخ انقضا» به حوزه هنری می آید

اجرای «تهران بی‌تو» زیر چتر تماشاخانه باران

«کشتن گربهٔ بابا فونتن...» در تماشاخانه باران اجرا می‌شود

نمایش «قطع دست در اسپوکن» به صحنه می‌رود

رحمت امینی در سوگواره خمسه شرکت می‌کند

فراخوان شرکت در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئا‌تر فجر منتشر شد

نمایش «جوادیه» با حضور فراهانی افتتاج شد

تالار ناصرخسرو میزبان «احمق‌ها به جهنم می‌روند»

در خانه تئاتر چه خبر است؟

آرش عباسی «پدران، مادران و فرزندان» را آماده اجرا می‌کند

«فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» در پلاتوی اجرا تئاتر شهر روی صحنه می‌رود

ایوب آقاخانی «سه‌گانه پاریسی» را درتالار شمس اجرا می‌کند

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

سازه موقت سالن اصلی تئاترشهر نصب شد

چه کسی مدیر عامل خانه هنرمندان می‌شود

یک تماشاخانه خصوصی دیگر افتتاح می‌شود