مدیر تالار مولوی با اشاره به اجرای ۲ پایان‌نامه برگزیده تئاتر دانشگاهی از اول اسفند در این مجموعه تئاتری، بیان کرد که رپرتوآر اجراهای برگزیده دانشگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۵ ادامه دارد.

 

سایت خبری تئاتر: امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی درباره برنامه ریزی انجام شده برای رپرتوآر آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی، گفت: این برنامه ریزی با اجرای ۲ پایان‌نامه برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی از اول اسفند آغاز شد که خوشبختانه استقبال از اجرای آثار خوب بوده و تا پایان اسفندماه اجرای عمومی این ۲ پایان‌نامه برگزیده ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: قرار است رپرتوآر اجراهای برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال ۹۵ نیز با حضور ۶ تا ۷ اثر برگزیده، تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز ادامه پیدا کند.

مدیر تالار مولوی درباره وضعیت حمایت مالی از اجراهای گروه‌های دانشجویی و آثار تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از نکات مهمی که روی آن کار می‌کنیم این است که مرکز تئاتر تالار مولوی به عنوان مرکز تئاتر دانشگاهی ایران شناخته شود. در زمان افتتاح مرکز تئاتر مولوی نیز تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی وزارت علوم مبنی بر اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر دانشگاهی در این مرکز مستقر شود و در عین حال مرکز مولوی به عنوان مرکز تئاتر دانشگاهی فعالیت کند، منعقد شد.

حریری یادآور شد: باید بتوانیم به مکانیسمی به منظور حمایت از آثار دانشجویی و دانشگاهی دست پیدا کنیم که دست پیدا کردن به این مکانیسم نیازمند برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کارگروه‌های مختلف دارد. حمایت از تئاتر دانشگاهی یکی از دغدغه‌های دوستان ما در اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد است و در تلاش هستیم تا در سال آتی تعامل با بخش‌های مختلف و همچنین حمایت از تئاترهای دانشگاهی، شفاف و مشخص باشد.

وی در پایان اضافه کرد: هدف ما این است که دانشجویان برای تأمین هزینه‌های تولید و اجرای نمایش خود دغدغه نداشته باشند و با فراق خاطر بیشتری به ارائه خلاقیت و تولید اثر خود بپردازند.



اخبار تئاتر:

جشن کانون کارگردانان در هفته تئاتر برگزار می‌شود

«رقص مرگ،بی لالا» پنج شب تمدید شد

پرفورمنس «مخاطب خاص» در تماشاخانه باران

علی سرابی و نوید محمد زاده هم‌ بازی شدند

تور تئاتر «سال ثانیه» در سال 95

دلیل انصراف «خشم اژدها» از ادامه اجراهای خود

انتشار اولین «پاراگراف» برای هنرهای نمایشی

نادر برهانی مرند: به‌جز تخفیف دانشجویی با هر تخفیفی در تئاتر مخالفم

نمایش‌های نوروزی تماشاخانه سنگلج مشخص شد‎

زمان اجرای عمومی "اودیسه" مشخص شد

یک تئاتر دیگر از کوهستانی به آلمان دعوت شد

حسن معجونی به خانه عروسک می‌رود

چرا تلویزیون، تئاتر دوست ندارد؟

فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان

رضا حداد به تعطیلی سالن اجرای تئاترش اعتراض کرد

بازگشت فرهاد اصلانی به تئاتر پس از 9 سال

محمد مساوات «یافت‌آباد» را در ایرانشهر اجرا می‌کند

اجرای «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» با فرهاد قائمیان در تئاتر شهر

اجرای یک تئاتر بر روی دریا

«دوازده مرد خشمگین» در تئاتر مولوی

جزئیات سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر

همکاری فستیوال زوریخ با جشنواره تئاتر دانشگاهی