نمایش پر زرق و برق "مکبث" به کارگردانی جک اوبراین با بازی اتان هاوک از روز پنج شنبه در تئاتر مرکز لینکلن برادوی در نیویورک روی صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: صحنه اول نمایش با حضور اتان هاوک در نقش مکبث و آن ماری داف در نقش بانو مکبث شروع می شود که در حال کشیدن نقشه قتل پادشاه با بازی ریچارد ایستون هستند. آن ها مشخصا زوجی مجنون و مشکل‌دار هستند و در عین حال زوجی که شیفته یکدیگرند. اما در ورای این نمایش احساسات، هر دو بازیگر نگاهی نابودشده دارند و صداهایشان در حالیکه قابلیت بلند بودن را دارد، اما کوتاه و خش دار به گوش می رسد. آن ها مشخصا دیوانه به نظر می آیند، اما به نظر نمی آید که بتوانند قابلیت به قتل رساندن کسی را داشته باشند.

در این نمایش اتان هاوک 43 ساله با هوشمندی از لهجه بریتانیایی استفاده می‌کند و در طول نمایشی که دو ساعت و نیم به طول می انجامد، با قدرت تمام تراژدی شکسپیر را به تصویر می کشد.

مانند دیگر نمایش هایی که از شکسپیر به صحنه می‌روند همه اجراها کاملا برنامه‌ریزی شده هستند و اوبراین به مخاطب نشان می دهد که این یک نمایشنامه کاملا انسانی است.

تهیه این نمایش تدارکاتی بسیار عظیم را می‌طلبید. اسکات پسک طراح صحنه نمایش تخته سنگ های بسیار بزرگی را درست کرده که به انسان احساس تنگی نفس و سرگیجه می دهند و نورپردازی نیز بسیار عظیم است.

در این نمایش فرانچسکا فریدانی در نقش هکاتی بازی کرده است. او همراه سه ساحره اش پس از مهمانی شام مکبث وارد صحنه می شود و چندین موجود نیمه انسان نیمه حیوان نیز به آن ها ملحق می شوند. در تمام این مدت نیز آن سنگ های بزرگ بالای سر آن ها می چرخند.

ساخت موسیقی "مکبث" برعهده مارک بنت بوده است.

جک اوبراین کارگردان این نمایش سه جایزه تونی را برای تئاتر در کارنامه اش دارد.

آن ماری داف بازیگر انگلیسی برای اولین بار روی صحنه برادوی ظاهر شده است. او که تاکنون چند بار برای دریافت جایزه اولیویه و بفتا در بریتانیا نامزد دریافت جایزه شده، اولین تجربه نمایشش را در برادوی پست سر می گذارد.

آن ماری داف اخیرا برای ایفای نقش نینا در نمایش "اوژن اونیگین" که در تئاتر ملی لندن به صحنه رفت با اقبال زیادی روبه رو شد. وی که همسر جیمز مک آووی بازیگر اسکاتلندی است چندی پیش نیز در یکی از نمایشنامه های جورج برنارد شاو در لندن روی صحنه رفت.

اتان هاوک قرار است در کنار مایکل آلمریدا در فیلمی اقتباسی از "سیمبلاین" اثر دیگری از شکسپیر بازی کند. او چندی پیش با امضای قراردادی با مایکل آلمریدا نویسنده و کارگردان این اثر برای اقتباسی امروزی از "سیمبلاین" همگام شد. هاوک با آلمریدا در سال 2000 در فیلم "هملت" نیز همکاری کرده و در نقش هملت ظاهر شده بود. 

هاوک با جک اوبراین در نمایش "هنری چهارم" و "ساحل اتوپیا" نیز روی همین صحنه رفته است.