کارگردان نمایشنامه خوانی «کافه مک ادم» از اجراخوانی این اثر نمایشی با بازیگران نوجوان در قالب دومین یادنامه محمود استادمحمد خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: محمدرضا غریب زاده که در در دومین یادنامه محمود استادمحمد نمایشنامه «کافه مک ادم» استادمحمد را نمایشنامه خوانی می کند گفت: نمایشنامه خوانی «کافه مک ادم» در قالب دومین یادنامه محمود استادمحمد پنجشنبه ۱۴ مردادماه در پلاتوی اجرای تئاتر شهر برگزار می شود.

وی درباره انتخاب این نمایشنامه برای حضور در این یادنامه عنوان کرد: من از کودکی محمود استادمحمد را می شناختم و به دلیل علاقه پدر و مادرم به «شهر قصه» من نیز علاقه مند به این نمایش شده و مشتاق بودم بازیگرانش را بشناسم. از بعد از «شهر قصه» همه آثار استادمحمد را دنبال می کردم و از آنجا که خودِ من بخشی از زندگی ام را در غربت سپری کردم علاقمند شدم نمایشنامه «کافه مک ادم» را که موضوع اصلی اش درباره غربت و ایرانی هایی که مجبور هستند دور از وطن باشند، است در این یادنامه نمایشنامه خوانی کنم.

غریب زاده یادآور شد: فضا و اتمسفر این نمایشنامه بسیار گیرا و روان بوده و برای نسل امروز نیز ملموس تر است. «کافه مک ادم» برخلاف دیگر متن های استادمحمد که اجرایشان برای یک محدوده زمانی خاص مناسب تر است، مضمونی همیشگی دارد که در هر موقعیت زمانی قابل بازگویی است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه خوانی با خوانش بازیگران نوجوان ۱۴ تا ۱۸ سال انجام می گیرد در این باره توضیح داد: من یکی از مدرسان آموزشگاه «پانیذ» هستم که اولین آموزشگاه تخصصی بازیگری کودکان و نوجوانان است و در آن از بچه های ۴ تا ۲۰ سال به عنوان هنرجو حضور دارند که بازیگران این نمایشنامه خوانی نیز از میان نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال این آموزشگاه انتخاب شده اند.

این مدرس تئاتر در پایان صحبت هایش اضافه کرد: در این آموزشگاه تا به حال آثار نمایشنامه نویسان شناخته شده ای را اجرا کرده و قصد داریم بعد از نمایشنامه خوانی «کافه مک ادم» برای اجرای عمومی این اثر نمایشی نیز اقدام کنیم. این نمایشنامه خوانی به صورت اجراخوانی برگزار می شود به این صورت که ما میزانسن ایستاده داریم و صرفا متن خوانده نمی شود و از جلوه های بصری مثل نمایش عکس و طراحی نور نیز بهره برده ایم.

نمایشنامه خوانی «کافه مک ادم» پنجشنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ در قالب دومین یادنامه محمود استادمحمد در پلاتوی اجرای تئاتر شهر برگزار می ‌شود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

˝آوینیون˝ امسال چه نمایش‌های به خود می‌بیند‌

اجراي نمايش «پري» در تالار حافظ

پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاتر شهر شد

ترانه علیدوستی به تماشای تئاتر «کروماکی» نشست

اجرای تئاتر «همسایه ها» پس از ده سال

فتحعلی بیگی با «انسانم آرزوست» به سنگلج می آید

مدیر تالار وحدت تغییر می‌کند

بخش عکس پنجمین جشنواره تئاتر شهر فراخوان داد

3430 نفر در 3 روز به تماشاخانه ایرانشهر رفتند

اجرای «افکار تو گچ بگیر» در موزه صلح تهران

ثبت نام کارگاه نمایشنامه نویسی عطاءالله کوپال آغاز شد

آغاز اجرای تئاتر «سه خواهر و دیگران» در تالار اصلی تئاتر شهر

بلاتکلیفی «یرما» در مسعودیه

فراخوان تخصصی بخش «به علاوه فجر» (+فجر)

˝قلعه انسانات ˝ به فستیوال ˝فرینج˝ می‌رود

فراخوان هشتمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره

نسیم ادبی: بانوان در تئاتر جایگاه مشخص و محکمی پیدا کرده‌اند

نیما دهقان با فرزین صابونی در «جاودانگی»

پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد

اعلام 27 نمایش راه‌یافته به جشنواره‌ی مبارک + پیام مرضیه برومند

نوید محمدزاده به ˝دیابولیک: رومئو وژولیت˝ پیوست

حمله روزنامه «کیهان» به بیضایی و رحمانیان

کارگردان هندی از اولین تجربه‌‌اش در ایران گفت

10 نمایشنامه به چاپ رسید