معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فراهم شدن بسترهایی برای برگزاری تورهای آموزشی با حضور تئاتری‌های منتخب استان‌ها در تهران و سایر کشورها خبر داد.

 

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی، شامگاه دوشنبه 5 مهر در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان فارس، که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد به منتخبان وعده داد که بستری برای آموزش‌های بهتر و مطلوب‌تر آنان در سطح کشور و توزیع عادلانه‌تر امکانات آموزشی و نمایشی در کشور فراهم شود.

این مدیر هنری گفت: قرار است برای همه کسانی که در حوزه نمایش کار می‌کنند، تور آموزشی ایجاد کرده و در این تورها از مدرسان ایرانی و خارجی بهره ببریم و منتخبان تئاترهای استانی در این تورها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین تورهایی زمینه آشنایی بیشتر اهالی نمایش با مسائل روز ایران و جهان در حوزه تئاتر را فراهم می‌کند، گفت: از هر جشنواره تئاتر استانی 2 منتخب برای حضور و اجرا در تهران دعوت می‌شود و امیدواریم علاوه بر تهران امکان اجرا در سایر شهرستان‌ها را نیز فراهم کنیم.

او از انجمن‌های نمایش استانی خواست که این موضوع را به جد پیگیری کنند و گفت: تلاش می‌کنیم که 2 گروه منتخب تئاتر را به کشورهای مختلف اعزام کنیم تا هم در فراگیری مسائل روز نمایش دنیا به آنان کمک کنیم و هم امکان اجرا برای آنان فراهم شود.

مرادخانی با اشاره به توافق‌های انجام شده، گفت: قرار است بخشی از بودجه معاونت هنری وزارت ارشاد برای حمایت از آثار هنرمندان اختصاص یابد و انتظار داریم مدیران کل فرهنگ و ارشاد در استان‌ها هرچه سریعتر برای انجام مقدمات تفاهم نامه، اقدام کنند.

معاون هنری وزارت ارشاد از تمام کسانی که آمادگی ایجاد زیرساخت‌ها نمایشی در استان‌ها را دارند دعوت کرد که به صحنه بیایند و قول داد تا در تامین تجهیزات آنان را یاری رساند.

مرادخانی همچنین با اشاره به حضورش در دانشگاه شیراز و بازدید از محل ایجاد موزه هنرهای معاصر، نیاز مبرم شیراز به عنوان یک قطب فرهنگی و هنری به چنین زیرساختی را یادآور شد و گفت: امیدواریم امسال این مهم محقق شده و به نحوی اقدام شود که موزه هنرهای معاصر شیراز با توجه به مکان مناسب پیش بینی شده، بخشی از بار موزه هنرهای معاصر تهران را بر دوش بکشد.

به گزارش ایسنا، امیر صادقی رئیس انجمن نمایش استان فارس نیز با اشاره به ارائه 163 متن نمایشی به جشنواره بیست و هفتم تئاتر فارس، گفت: در نهایت ۹۰ متن از مرحله بازخوانی گذر و 60 گروه برای شرکت در جشنواره اعلام حضور کردند.

صادقیان با اشاره به رسیدن ۱۲ نمایش در مرحله نهایی این دوره از جشنواره و انجام داوری توسط، «هادی مرزبان»، «سیروس کهوری نژاد» و «میلاد اکبرنژاد»، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد رونق بیشتر و مطلوب‌تر از جشنواره تئاتر استانی در فارس باشیم.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater



اخبار تئاتر

اجرای نمایش " استثنا و قاعده " در خانه موزه انتظامی

منوچهر والی زاده زنگ افتتاح نمایش «جايي كه پياده رو تموم ميشه»را نواخت

اجرای دو نمایش در تالار حافظ

فراخوان دومین جایزه محمود استادمحمد منتشر شد

نمایش " علی کوچیکه " توسط جمشید مشایخی افتتاح می‌شود

آغاز سیزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

مقاله‌های ایرانی درباره تئاتر به کنگره جهانی اسیتژ ارسال شدند

"کلارینت" در تالار سایه روی صحنه می‌رود

کوشک‌جلالی نمایشی را به زبان ترکی در استانبول اجرا می‌کند

معرفی راه‌یافتگان به مرحله کشوری جشنواره نمایش عروسکی کانون

برگزاری کارگاه‌های «بدن دیوانه»

معرفی شورای داوری نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌خوانی در نیاوران

مریم سعادت با «کنسرت حشرات» روی صحنه می‌آید

فراخوان هشتمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

«خدای کشتار» بهمن‌ماه راهی کانادا می‌شود

بهزاد فراهانی با «بدخیم» در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران

مقتدی: برای مدیریت تالار وحدت به توافق نرسیدیم

نمایشنامه‌خوانی و کارگاه بازیگری محمد یعقوبی در آمریکا

پوسترهایی که شبیه آگهی هستند