احسان کرمی که بیشتر او را به عنوان مجری رادیو و تلویزیون می‌شناسیم در ماه‌های اخیر حضور فعالی در تئاتر به عنوان بازیگر و کارگردان داشته و قرار است تا حدود یک ماه دیگر در نمایش «کمدی استشمامات» کار میثم عبدی به صحنه برود.

پایگاه خبری تئاتر: کرمی گفت: بعد از اینکه همکاری‌ام با رادیو قطع شد، زمان خیلی خوبی به دست آوردم و به سرعت پیشنهادات زیادی از سوی دوستان تئاتری‌ام داشتم و اولین‌ کاری که در این زمان انجام دادم این بود که ایده نمایش «بوی قهوه و بلال و کباب» را عملی کنم.

او افزود: بعد از اینکه این نمایش دیده شد، برای همه اعضاء گروه پاقدم داشت و برای من هم همین‌طور، چراکه بعد از اجرای آن آقای احسان حاجی‌پور پیشنهاد بازی در نمایش «سپنج، رنج و شکنج» را به من داد و من در این کار 10 نقش مختلف را بازی کردم که فکر می‌کنم تا پایان عمرم چنین تجربه‌ای را نداشته باشم.

این کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه «سپنج رنج و شکنج» اثر زنده‌یاد محمود استادمحمد عنوان کرد: این نمایشنامه جزو متن‌های اجرا نشده آقای استادمحمد بود و قرار بر این بود که این متن در زمان حیات ایشان اجرا شود.

کرمی ادامه داد: به نظر من «سپنج رنج و شکنج» جزو متن‌های عالی آقای استاد محمد نیست ولی ویژگی‌اش این بود که نگاه نویسنده به دنیا را به تصویر می‌کشید، مطمئنا اگر من قرار بود این متن را کارگردانی کنم، شکل دیگری را دنبال می‌کردم.

این بازیگر درباره نوع کارگردانی احسان حاجی‌پور در «سپنج رنج و شکنج» تصریح کرد: آقای حاجی‌پور کاملا در اجرا به متن آقای استادمحمد وفادار بودند اما این امکان وجود داشت که با نگاه دیگری این کار را به صحنه برد که نتیجه بهتری داشته باشد ولی به دلیل برخی ناملایمت‌هایی که نسبت به این نمایش وجود داشت، این کار خیلی دیده نشد.

او درباره استقبال مخاطبان از نمایش خودش «بوی قهوه بلال و کباب» گفت: استقبال از این نمایش بسیار زیاد بود، چون گروهی که ما برای این کار در نظر گرفته بودیم خیلی جذاب بود و ما در زمان اجرا مجبور شدیم از صندلی‌های اضافه استفاده کنیم اما چنین استقبالی را در «سپنج رنج و شکنج» شاهد نبودیم.

کرمی درباره حضورش به عنوان بازیگر در نمایش «کمدی استشمامات» به کارگردانی میثم عبدی که قرار است دی ماه امسال در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برود، گفت: «کمدی استشمامات» متنی است که در زمان دولت دهم اجازه پیدا نکرد و هر بار ایراداتی به آن گرفته می‌شد، متأسفانه گروه تئاتر «اشتباهات» در 8 سال گذشته نتوانسته هیچ کاری روی صحنه ببرد و تنها «کمدی استشمامات» در جشنواره تئاتر فجر در سال 89 آن هم در بخش مرور در پارک لاله اجرا شد که با این وجود، استقبال بسیار خوبی از نمایش صورت گرفت.

بازیگر نمایش«رپرتواری بر آثار گروه تئاتر دن‌کیشوت» ادامه داد: در فضای جدیدی که به وجود آمد، فرصت اجرای عمومی «کمدی استشمامات» فراهم شد و مدیریت فرهنگسرای نیاوران پس از موفقیت «بوی قهوه وبلال و کباب» از اجرای نمایش دیگری از ما استقبال کردند و گفتند شرایط برای اجرای نمایش دیگر فراهم است و «کمدی استشمامات» که فکر می‌کردیم دیگر امکان اجرایش وجود ندارد، قرار است تا چند وقت دیگر به صحنه برود.

احسان کرمی در پایان صحبت‌هایش درباره حضورش در سینما گفت: قرار است در فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سام قریبیان به نام «سیصد و شصت‌ درجه» به عنوان بازیگر حضور داشته باشم که البته این حضور به شرط تأمین شرایط مالی امکان‌پذیر است.