آزاده گنجه کارگردان نمایش "نجواهای بی‌اجازه" با اشاره به اجرای این اثر نمایشی در یک تاکسی از حضور سه شخصیت زن تاثیرگذار از نمایشنامه‌های شکسپیر در این نمایش و تغییر سرنوشتشان با توجه به قضاوت و مشارکت مخاطب در اثر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  آزاده گنجه نویسنده و کارگردان "نجواهای بی‌اجازه" درباره اجرای این اثر نمایشی در تاکسی گفت: نمایش "نجواهای بی اجازه " در یک تاکسی اجرا می‌‌شود و در هر اجرا سه تماشاگر از مقابل کافه‌ای سوار یک تاکسی می شوند که منتظرشان ایستاده است و مسیر مشخصی را طی می کند در طول این مسیر به تناوب 3 بازیگر سوار ماشین می شوند و هرکدام قصه خودشان را پیش می برند.

وی ادامه داد: در طول این مسیر مشخص بعد از پیاده شدن هر بازیگر که به عنوان مسافر سوار تاکسی شده بود بازیگر دیگری سوار می‌شود. یک تم ثابت در هر اجرا وجود دارد اما با توجه به مشارکت مخاطب در این اثر ممکن است اتفاقات دیگری هم روی دهد و یا ماجرا سمت و سوی دیگری پیدا کند. این نمایش یک راننده و سه بازیگر زن دارد که هرکدام از بازیگران زن نقش یکی از کاراکترهای زن نمایشنامه‌های شکسپیر را ایفا می کنند.

این کارگردان درباره حضور شخصیت‌های شکسپیر در یک تاکسی توضیح داد: در نمایش "نجواهای بی اجازه" سه شخصیت کاترینا از نمایشنامه "رام کردن زن سرکش"، افلیا از نمایشنامه " هملت" و دزدمونا از نمایشنامه "اتللو" حضور دارند. این سه کاراکتر شکسپیر با وجود اثرگذاری که در روند درام دارند شخصیت‌های مهجوری هستند. این مسئله که این افراد را در فضای امروزی و مدرن به تصویر بکشم برایم بسیار جالب بود چون دوست داشتم ببینم این کاراکترها اگر در فضای امروزی باشند چه اتفاقاتی برایشان می افتد.

گنجه یادآور شد: البته برداشت آزادی از این سه کاراکتر شناخته شده داشته ایم به این شکل که شاخصه ها و ویژگی های شخصیتی آنها از نمایشنامه بیرون آمده و پررنگ شده است اما ما در اجرای کار، خودمان را با توجه به میزان تعامل و قضاوتی که تماشاگران با اثر دارند هماهنگ می کنیم. تلاش من این است که در کارهایم شکل های مختلف تئاتر محیطی را تجربه کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تهیه کننده این نمایش خانه هنرهای شهری است، یادآور شد: این نمایش تلاش می کند ارتباط تنگاتنگی با فضای جامعه و محیط شهری برقرار کند. همچنین قصد ما این است که تئاتر را از فضای سالن های نمایش بیرون برده و مکان های تازه ای برای اجرا به مخاطب پیشنهاد دهیم. "نجواهای بی اجازه" پیش از این در سال 89 نیز در همین محل اجرای عمومی شده و پیش از آن هم در سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به عنوان اثر برگزیده کارگاه خلاقیت شکسپیر شناخته شده است.

فؤاد اصفهانی، مهرنوش شریعتی، سونیا سنجری و مه رو صحرانورد بازیگران "نجواهای بی اجازه" هستند که اجرای آن از 10 آذر ماه در خیابان انقلاب، خیابان قدس، نرسیده به بزرگمهر، کافه نزدیک آغاز شده است. این اثر نمایشی تا 30 آذر ماه از ساعت 19 تا 23 هر روز 4 اجرا خواهد داشت.

آزاده گنجه کارگردانی نمایش های محیطی "فاوست"، "نیمه غایب"، "بازگشت" و "باجه" را برعهده داشته است.