سیما تیرانداز، کارگردان نمایش «جیمی جامپ» با اشاره به مضمون اجتماعی این اثر، فوتبال را بهانهای برای بررسی موضوعاتی چون فساد، شرطبندی، و تفاوت نسلها دانست. او از روایت تراژیک و جدی این نمایش بهعنوان تجربهای متفاوت و مینیمالیستی در کارنامه کارگردانیاش یاد کرد.
نمایش «غلامرضا لبخندی» که قتلهای زنجیرهای خفاش شب در سال ۷۶ میپردازد، با کارگردانی کهبد تاراج سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه میرود.
نمایش «خون به پا میشود» به کارگردانی مسعود طیبی اردیبهشت و خرداد سال ۹۸ در تماشاخانه ایرانشهر سالن روی صحنه میرود.
نمایش «آلفرد» به نویسندگی پاسکال نوواکی با طراحی و کارگردانی هادی عامل از ۱۹ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.
نمایش «پارک شهر» به کارگردانی بهزاد خاکی نژاد اجرای عمومی خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد.
حسین پارسایی از فهرست شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر حذف شد.
کیومرث مرادی پس از سه سال با «مرغ دریایی من» به تماشاخانه ایرانشهر باز میگردد.
مسعود حکمآبادی تهیهکننده نمایش «دریاچه قو» عنوان کرد: تلاش کردیم برای سالن اصلی تئاتر شهر اجرای عموم بگیریم که متأسفانه فراهم نشد و حال رایزنیهایمان با ایرانشهر به نتیجه رسیده است.
تماشاخانه ایرانشهر پیرامون حواشی ایجاد شده در اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» حمیدرضا آذرنگ که در بخش مسابقه بین الملل تئاتر فجر به صحنه رفت، بیانیه ای را منتشر کرد.
نمایش «وقتی خروس غلط میخواند» به کارگردانی علی شمس برای اجرا پس از جشنواره تئاتر فجر، تمدید شد.
محامدی تلاش کرده است با میزانسنها و بازیگردانیش کمی از قالب مستند متن «تبرئه شده» خارج شود و کمی به نمایش بار دراماتیک دهد و در نهایت بگوید قانون برای بیگناه چیزی را جبران نمیکند.
من فکر نميکنم روشنفکري بيشتر از اينکه يک ليبل باشد، يک مَنِش است. روشنفکري شغل نيست و اصلا هم چيز خندهدار يا متلکگونهاي نيست. متأسفانه امروزه وقتي ميخواهيم کسي يا چيزي را مسخره کنيم، ميگوييم خيلي روشنفکر يا روشنفکرانه است. اتفاقا مفهوم بهشدت جدي، کاربردي و کاريزماتيکي است؛ اما تئاتر روشنفکري را من نميفهمم يعني چه! {تئاتري روشنفکر} را ميفهمم؛ ولي {تئاتر روشنفکري} را نميدانم يعني چه. قطعا من خودم را روشنفکر ميدانم و به اين کلمه باور دارم و از اينکه در گفتمان روزمره به کنايه، متلک و هزل، تقليل پيدا کرده، اصلا خوشحال نيستم.
منیژه محامدی از بزرگان تئاتر ما است که در چند دهه اخیر متن های نویسندگان بزرگ خارجی از قبیل آرتور میلر را با توانمندی روی صحنه اجرا کرده است. محامدی درنمایش «تبرئه» که توسط دو نویسنده معاصر امریکایی با عنوان جسیکا بلنک و اریک جنسون نوشته شده به بحث عدالت رو به زوال در جوامع بشری می پردازد که بشریت را رو به سیاهی وتاریکی میبرد وعدالتی که فقط به امکان موجود فکر میکند.
علی شمس به قیمت از دست دادن مخاطبانش، تاریخ را به بازی میگیرد و بازی او گاهی برای مخاطبش مفهومی ندارد.
تماشاخانه ایرانشهر در سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میزبان ۱۷ اثر نمایشی میشود.
نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی به دلیل آسیب دیدگی بازیگر اثر امروز آخرین اجرای خود را پشت سر می گذارد.
طی حکمی مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه ایرانشهر، جواد افشین نژاد را به سمت مدیر هماهنگی، اجرایی و فنی تماشاخانه ایرانشهر منصوب کرد.
کارگردان «وقتی خروس غلط میخواند» با اشاره به ویژگیهای این اثر نمایشی درباره پروسه شکلگیری این نمایش و انتخاب ایده اجرایی اثر سخن گفت.
هر چند كه گويي همان مدعاي پستمدرنيستي تئاتر كه تبديل به مُدي روزمره براي مدعاي روشنفكرمآبانه است، اين تئاتر را نيز رنج ميدهد و در نتيجه مخاطب را با خود همراه نميسازد؛ چراكه اين جشن بيمعنايي انگار كه همراه چنداني را با خود نميطلبد.
نمایش «وقتی خروس غلط می خواند» به کارگردانی علی شمس به دلیل همزمانی با بازی نیمهنهایی جام ملتهای آسیا روز دوشنبه ۸ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ به صحنه میرود.
موقعیتی را تصور کنید که در آن هیتلر پیر میتوانست به هیتلر جوان نقاش نامه بنویسد تا خودش را بکشد و جنگ جهانی دوم رخ ندهد. یا مثلا ترامپ همین امروز به ترامپ 30 سال پیش نامه خودکشی مینوشت، چقدر جهان آسوده میشد! البته اگر امکان سفر در زمان وجود داشت و میل به کنجکاوی دست از سر آدمهای قدرتطلب برمیداشت.