بزرگداشت مسعود کیمیایی که در آن اعلام شد فیلم جدید او به زودی ساخته میشود، با ابراز دلتنگی این فیلمساز برای بازیگر قدیمیاش و نیز تاکید او بر اینکه هنوز کاری در مقابل مردم انجام نداده، همراه شد.
بر خلاف گزارشی که در آن از برگزاری اسکار با حضور مردم خبر داده شده، هالیوود ریپورتر اعلام کرد هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.
در سه دههی اخیر دیوید فینچر یکی از تحسینشدهترین کارگردانان از سمت منتقدان است. نکتهی جالب اینکه هر کدام از یازده فیلم او را یک فیلمنامهنویس نوشته است. آخرین فیلم او «منک» امید اسکار محسوب میشود. فیلمی که به زودی از نتفلیکس پخش خواهد شد.
هیات انتخاب بخش «دیگرگونههای اجرایی» سیونهمین جشنواره تئاتر فجر؛ ندا شاهرخی، حسین توازنیزاده و امیر راد، نمایشهای منتخب برای ارزیابی نهایی در این رویداد را معرفی کردند.
کامبوزیا پرتوی که بسیاری از سینماگرها او را بهترین فیلمنامهنویس سینما میدانند، نه تنها در داخل کشور قدرش آنطور که باید دانسته نشد بلکه در حوزه بینالمللی هم درخشش بیشتری میتوانست داشته باشد.
در خانه تئاتر همهچيز به يك انحصار منجر شده است. اسنادي مبني بر اين نيست كه اموال خانه متعلق به عام است و پس از مديريت فعلي، ساختمان و اموال اين موسسه خصوصي به چه كسي ميرسد.
عليرضا نادري در سال 93: گزارش مالي در خانه تئاتر هيچ معنايي ندارد و مديرعامل بايد بداند اين بسيار بد است؛ هر چند همه ما به پاكدستي ايشان اعتراف ميكنيم ولي متاسفانه خبري از گزارش نيست. يا مثلا ماجراي تعاوني مسكن امروز با اختلاف نظرهايي مواجه شده كه به آن ورود نميكنيم چون جابهجايي پول صورت گرفته است اما هيچ كس در اين رابطه توضيحي نميدهد.»
چرا هنرمندان تئاتر اينقدر از جامعه و فعاليتهاي صنفي واقعي عقب افتادهاند؟ چرا «خانه تئاتر» نميتواند اثري داشته باشد و حتي بيانيههايش اثرگذار نيست؟ اين تشكيلات عجيب و غريب اداره ميشود كه هزاران سوال ديگر هم شكل ميگيرد، مثلا چرا شفافيتي در بودجه و هزينهكرد آن وجود ندارد؟
مجله تایم ۱۰ فیلم و نقش آفرینی برتر سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد.
«تنت» تازهترین روایت سینمایی کریستوفر نولان است؛ فیلمی که هر چند توفیق تجربههای موفق قبلی را برای او به همراه نداشت اما میتوان آن را دنبالهای بر سبک فیلمسازی خاص این کارگردان قلمداد کرد.
نیکی کریمی در مطلبی که در سوگ کامبوزیا پرتوی نوشت، عباس کیارستمی را در مظان اتهاماتی قرار داد که سالیان سال به صورت در گوشی مطرح بودند.
دولت بايد از اجراي گروههاي تئاتر حمايت كند و خروجي آنها را به صورت آنلاين در اختيار مردم سراسر كشور بگذارد. ما امروز بايد بتوانيم از تركيب هنر و تكنولوژي در جهت آسايش و آرامش جامعه بهره بگيريم. بايد بتوانيم از تجربههاي جهاني استفاده كنيم. حداقل ميتوانند اين ايده را به صورت پايلوت در تئاتر شهر شروع كنند چون اين مكان يك وجاهت و كاركرد نمادين اميدآفرين دارد.
سال ۱۳۴۷ وقتی پری صابری تازه از فرانسه برگشته بود مدیر فوق برنامه دانشکده هنرهای زیبا شد و تصمیم گرفت جایی برای اجرای نمایش در آن دانشکده دست و پا کند که پاتوقی فرهنگی برای دانشجویان باشد و قلبی تپنده برای تئاتر ایران.
کل کل عجیبی بین تشکلهای تئاتری بود. انگار علی حاتمی با اطلاع و آگاهی از همین بحثها آنها را کنار هم قرار داده بود تا تواناییشان را به رخ بکشند. پرویز پورحسینی از اعضای کارگاه نمایش بود. آن زمان کارگاه نمایشیها به اداره تئاتریها میگفتند تئاتر سنگلجیها.
گاهی گریم و چهره پردازی برای نقش آفرینی در فیلمها به اندازهای است که حتی به ندرت میتوان چهره بازیگر آن نقش را تشخیص داد.
ابراهیم گلهدارزاده معتقد است، بچههای تئاتر منتقد هستند و همیشه یک عینک انتقاد دارند که خوب است و آنها باید نقد کنند و ما نیز باید به نقد آنها توجه کنیم.
بامداد امروز تماشاخانه «هامون» به دلیل آتش سوزی ساختمان مجاور این ملک دچار حریق شد.
عکسهای منتشر نشدهای از جوانی پرویز پورحسینی که توسط ابراهیم حقیقی عکاسی شده بود، منتشر شد.
دکتر علی رفیعی که از سالهای دور همکاریهای متعددی با پرویز پورحسینی داشته است، در پی درگذشت این هنرمند، با نگارش نوشتاری، از اندوه خود سخن گفت؛ اندوهی که پایِ ایستادن را از او گرفته و چشمان او را اشکبار ساخته است.
پرویز پورحسینی بازیگر و هنرمند پیشکسوت رادیو، تلویزیون و سینما متولد ۲۰ شهریور ۱۳۲۰، صبح امروز بر اثر بیماری کرونا درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی.
جدیدترین گزارش مالی منتشر شده از عملکرد هفت ماه گذشته بنیاد سینمایی فارابی باز هم از حاشیه و سوال دور نمانده و این هم بخاطر جایگاه این بنیاد در تشکیلات سینمایی ایران است.