چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با معرفی برندگان سیمرغ بلورین به ایستگاه پایانی رسید.
سید محمد مهدی طباطبایینژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به طرح برخی نگرانیها در فضای رسانهای، ضمن تاکید بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، گفت: نگران هیچ چیز نیستیم.
عادل فردوسیپور که برای اکران فیلم «بی همه چیز» به جشنواره فیلم فجر رفته بود، لحظاتی بدون ماسک دیده شد و همچنین پرویز پرستویی را بغل کرد. این موضوع واکنشهایی را برانگیخت.
سی و نهمیدر «ستاره بازی» هم دغدغهام مردم سرزمینام بود. من در بین این مردم کار کردم و آنها را میشناسم. هر وقت به ایران میآیم با وسیله نقلیه شخصی تردد نمیکنم تا ارتباطم را با مردم حفظ کنم. ارتباطم که با مردم قطع شود و نتوانم آنها را ببینم دیگر نمیتوانم فیلم بسازم. بنابراین تمام آرزوها و اهدافم در این سرزمین اتفاق میافتد.
فیلمهای «ابلق» و «تک تیرانداز» در سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما میروند.
محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «شیشلیک» درباره انگیزهاش برای ساخت اولین فیلم کمدی کارنامه خود توصیحاتی ارائه کرد.
«بی همه چیز» معلوم نیست چرا بی همه چیز است. آدم یاد اسرار گنج دره جنی می افتد که آخرش بی همه چیزی است.
«بی همه چیز» اگرچه شاهکار از آب در نیامده و شیمی شخصیت ها تا اندازه ای خام به نظر می رسد اما در سطح سینمای ایران و ارتباط با تماشاگر تا حدزیادی موفق عمل کرده است.
اینکه صباغزاده تلاش میکند با تمهیدات روایی به سویههایی جدید از یک دغدغه محوری بپردازد، میتواند نقطه قوت و امتیازی در تداوم و قوام نگاه او تلقی شود که هر بار رنگآمیزی خاصی پیدا میکند.
پوستر فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیهکنندگی روحالله و سمیرا برادری منتشر شد.
اولین پوستر شخصیتهای این فیلم با تصویری از پرویز پرستویی و با طراحی میثم میرزائی منتشر شد.
تیزر فیلم سینمایی «ابلق» جدیدترین اثر نرگس آبیار برای رقابت در جشنواره فجر منتشر شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر مشاهده شود در جشنواره فجر پروتکلها رعایت نشده اند از برگزاری جشنواره در هر مرحلهای که باشد، جلوگیری میکنیم.
در این پرونده به میزان تولیدات سینمای پس از انقلاب به تفکیک هر سال اشاره شده است و پس از آن به سال ۱۳۹۹ و فجر ۳۹ میرسیم. فیلمهای سال ۹۹ هم شمارش میشوند و آنهایی که در فجر هستند، مشخص خواهند شد.
ساخت فیلمهای سینمایی با موضوعات شخص محور یا همان پرترههای سینمایی از شیوههای رایج فیلمسازی است. این دسته از فیلمها در صنعت سینما در جهان مرسوم است و قهرمانان و اسطورههای وطنی به تصویر کشیده میشوند و بالطبع سینمای ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و فیلمسازان بسیاری در قالب فیلمهای مستند یا داستانی، سراغ چهرههای تأثیرگذار در حوزههای مختلف رفتهاند.
اولین روز جشنواره فیلم فجر تحت تاثیر محدودیتهای کرونایی در در فضایی آرام و کم حاشیه سپری شد اما لحظاتی از حضور عادل فردوسی پور در فضای مجازی واکنش های را به همراه داشت.
در دومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علی مردانی و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان روی پرده سینما می رود.
فیلمساز نمیتواند مدعی شود که فیلمش نسبتی با جامعهاش ندارد. من چیزی را که در اطرافم میبینیم و از آن تاثیر میگیرم، مینویسم. هر نگاه هم نگاه دیگری را نقض نمیکند و من به سلایق همه احترام میگذارم. اما فکر میکنم فیلم من بیانگر نظراتم است و نمیخواهم چیزی را اضافه کنم.
کاوه صباغزاده: فیلمی که روی پرده دیدید، بهترین کاری بود که از دست ما برمیآمد و فکر نمیکنم بهتر از این میتوانستیم کاری انجام دهیم. نمیتوان فیلمی فانتزی ساخت که هیچ بخش رئالی در آن نباشد و از دل همین تضاد میان رئال و فانتزی است که زندگی و فیلم شکل میگیرد.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» آغاز به کار کرد.
آرای مخاطبان جشنواره فیلم فجر امسال در سراسر کشور برای تعیین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شمارش خواهد شد.