مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان خبرداد.
دفتر یونیسف ایران، طبق برنامه کاری امضا شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در داوری فیلمهای ایرانی در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان سال جاری شرکت خواهد کرد.
علیرضا تابش گفت: یکی از جنبههای مهم جشنواره فیلم های کودک و نوجوان، ابعاد بینالمللی آن است. از این رو تلاش کردهایم به جز کشورهای فعال در سینمای کودک، از کمپانیهای سینمایی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز دعوت به عمل آوریم و تعامل ویژهای نیز با کشورهای آسیایی و منطقه داشته باشیم.
علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بینالملللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، اعضای هیات انتخاب بخش بینالملل این رویداد سینمایی را معرفی کرد.
مدیر دبیرخانه سیودومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان درباره روند و شرایط ارسال آثار کوتاه به دبیرخانه جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.
مدیران سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
دبیر سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در آستانه ورود به چهارمین دهه از عمر خود به یک نهاد پر قدرت، جریانساز و تأثیرگذار تبدیل شده است.
طی حکمی از سوی دبیر جشنواره، مدیران اجرایی سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان و تهران منصوب شدند.
مقررات و فراخوان سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان منتشر شد.
طی حکمی از سوی سرپرست سازمان سینمایی، علیرضا تابش به عنوان دبیر سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان منصوب شد.
مسئول امور استان های جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایش های مردمی در استان ها بیان کرد: در روزهای برگزاری جشنواره سی و یکم، 16 فیلم کودک و نوجوان ایرانی و خارجی در 32 منطقه از کشور در 10 سانس ویژه هر شهر نمایش داده شدند.
یکی از غمبارترین اتفاقاتی که برای سینمای ایران در حدود ۲۰ سال اخیر رخ داد، رو به افول گذاشتن سینمای کودک بود. سینمای کودک از ابتدا مورد علاقه جریانهای نو اندیش و نخبهگرای فیلمسازی در ایران بود و لزوم سخن گفتن به زبان ساده برای کودکان، این جریانها را به سمتی هدایت میکرد که بهرغم سطحی نبودن مضامینشان، با ادبیات عامه مردم هم ارتباط برقرار کنند. از علی حاتمی، بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، کیومرث پوراحمد، محمدرضا اصلانی و تعداد زیادی از نسل اول فیلمسازان روشنفکر ایران گرفته تا نسل دوم آنها که افرادی از قبیل مجید مجیدی، کیانوش عیاری، تهمینه میلانی، مسعود جعفریجوزانی، محمدرضا هنرمند و... را شامل میشد، همه با سینمای کودک پا به عرصه فیلمسازی گذاشتند. اما سینمای ایران امروز به وضعیتی رسیده که در ۱۰ سال گذشته، فیلمهایی که در حوزه کودک ساخته شده و رضایت کامل را جلب کرده باشند، کمتر از تعداد انگشتان دو دست هستند.
نامزدهای سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
پخش فیلمهایی که با موسیقی ناصر چشم آذر جاودانه شدند در مراسم بزرگداشت زخمه بر پرده احساس مخاطبان نواخت و چشم دوستداران وی بارانی شد.
تندیس زنده یاد زاون قوکاسیان در حاشیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در میدان جلفای شهر اصفهان رونمایی می شود.
غلامرضا رمضانی کارگردان باسابقه سینما، گلایههای تندی را درباره کیفیت برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان خطاب به دبیر این رویداد مطرح کرد.
امسال سی و یکمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در بخشهای مختلف خود فیلمهای جذابی را تدارک دیده که «لکنت»، «لالا کن»، «تپلی»، «ضربه فنی»، «اردک لی»، «آهوی پیشونی سفید ۲» و «دوچ» از جمله آنهاست.
در دومین روز از سیویکمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان مجموعهای از فیلمهای کوتاه و بلند سینمای ایران و جهان در مجموعه سینمایی سیتی سنتر اصفهان به نمایش گذاشته میشود.
علیرضا رضاداد با تاکید بر اینکه المپیاد فیلمسازی نوجوانان در رشد شخصیت بچهها و آموزشهای اجتماعی آنها موثر است، گفت: یکی از خاصیتهایی که با سینما سازگار است، این است که بچهها در مدت آموزش، زندگی جمعی میکنند؛ زیراکه یکی از الزامات حوزه فیلمسازی، مشارکت، مدیریت و رهبری جمعی است و نوجوانان در این مدت یاد میگیرند که با دیگران چگونه تعامل کنند.
دفتر یونیسف جایزهای را به بهترین فیلم ایرانی در سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اهدا خواهد کرد.