تیزر نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیلآبادی که برای دومین بار در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، رونمایی شد.
اولین رویداد هنر معاصر کانسپت به همت گروه هنری آژاکس و مدیریت مسعود بهارلو در پردیس تئاتر شهرزاد تهران برگزار میشود.
از هفته گذشته همزمان با اجرای آثار مختلف در تالارهای چهارسو، سایه و قشقایی، نمایش «پرتی» در پلاتو اجرا به صحنه رفت.
نگار جواهریان در نمایش «آهواره» به کارگردانی احسان گودرزی به ایفای نقش میپردازد.
اجرای نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی که در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است، یک هفته تمدید شد.
میسی ویلیامز بازیگر جوان و شناخته شده قصد دارد در نمایش «من و تو؛ متحدان آمریکا» تجربه ای تئاتری را برای خود رقم بزند.
نمایش «کالاندولا» به کارگردانی احمد سلگی تا پایان تیرماه، ۲ اجرایی میشود.
نمایش «پرونده شماره ٨١» در مجموعه تازه تاسیس پدرخوانده روی صحنه می رود.
نمایش «سیندرلا» به کارگردانی سعید داخ از اول مرداد در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می رود.
اجرای نمایش «زخم های وحشتناک زمین بازی» به کارگردانی علی منصوری تمدید شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره پرداخت مطالبات جشنواره سی و ششم تئاتر فجر، مستقل شدن مجموعه تئاتر شهر و وضعیت حریم این مجموعه توضیحاتی را ارایه داد.
در حالی خبر آغاز عملیات مرمت تئاتر نصر منتشر شده که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران میزان تخریب بنا را 60 درصد اعلام کرده است.
تماشاخانههای تهران با 12 نمایش جدید به کار خود ادامه میدهند.
رسول کاهانی، کارگردان جوان تئاتر عنوان کرد: نمایش «عطینا» مهر ماه قرار است در ادامه موضوع نمایش «لنگ ظهر» به صحنه برود.
تالار هنر در فصل تابستان در نوبت صبح نیز با اجرای ویژه نمایشها پذیرای علاقهمندان خواهد بود.
گروه تئاتر بندر عباس در هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، برای اجرای اثر کمدی الهی در تئاتر موزیکال باکو روی صحنه رفت .
جمشید مشایخی که از اواسط هفته گذشته به دلیل برخی مشکلات کلیوی در بیمارستان بستری شده بود، امروز جمعه ۸ تیرماه از بیمارستان مرخص شد
در شرایطی که اجراهای تاتری این روزها به سبب خصوصی سازی تالارهای تاتربا هدف درآمدزایی و میزان کردن دخل و خرج، روز به روز بیشتر به سوی روزمرگی و جذابیت های سطحی و همسویی با نیازهای مخاطب پیش می روند و ازسویی شاهد وفور بازخوانی های ناهمخوان شبه پست مدرن از متن های بارها اجرا شده کلاسیک هستیم ، نمایش « تو مشغول مردنت بودی» در شکلی کوچک با صحنه پردازی ساده اش، تازگی و طراوت یک اجرای تجربی را در خود نگاه داشته و در این مسیر به دام جذابیت های آنی پر زرق وبرق و دکور و لباس های گران و....نیفتاده است.
تو مشغول مردنت بودی یکی از اخلاقیترین مواجههها با روایت رنج زنانه است. صحنهآرایی انتزاعی همراه با استفاده از نور موضعی، با مداخلات گاهوبیگاه کارگردان، فضاسازی هراسناکی را تدارک دیده که تماشاگران را دچار بهت و وجدان معذب میکند. انگار به تماشا نشستن این دادخواهی با آشنازدایی از تمام مناسبات مرسوم، هر نوع نظربازی و چشمچرانی را به حسی دلهرهآور تبدیل میکند.
بيستويکمين دوره جشنواره تئاتر دانشگاهي با تمام هموغمهايي که زمان تمرينها، بازبيني اول و دوم، لحظات اجراي نمايش و داوري براي تيمهاي دانشجويي داشت، گذشت و حال در بخش تئاتر صحنهاي آثاري مانند: «هار»، «آنشرلي با موهاي خيلي قرمز»، «مقدس» و «فرايند» شانس اجراي عمومي در تالار مولوي را پيدا کردهاند؛ به اين بهانه، گفتوگويي مفصل با حامد اصغرزاده و رفيق نصرتي (منتقدان و مدرسان تئاتر) و حسام سلامت (دانشجوي دکتراي جامعهشناسي) داشتهام که در ادامه ميخوانيد.