نمایش «اسکرین شات» از اول شهریور ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می رود.
سرانجام به صورت رسمی اعلام شد قسمت چهارم «ماتریکس» با بازی کیانو ریوز ساخته میشود.
بازیگر انگلیسی فیلم «سلما» در کنار جورج کلونی در فیلمی پساآخرالزمانی ظاهر میشود.
جدیدترین فیلم جیمز باند که تاکنون بدون نام مانده بود، سرانجام عنوانش را پیدا کرد.
اختتامیه دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
«لاموزیکا سوم» تازهترین اثر جلال تهرانی برای دومین بار تمدید شد.
علی شمس از ترجمه نمایشنامه «سرشاخ» نوشته آلفونسو ساستره خبر داد و عنوان کرد کتاب «هنر راز آلود بازیگری» با ترجمه مشترک وی و هدی عربشاهی تا پایان سال وارد بازار کتاب خواهد شد.
نمایش«من تاجی ام»از دوم شهریور ۱۳۹۸ در سالن شماره ۲ تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه می رود.
نخستین نمایشنامهای که در رپرتوار نمایشنامهخوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیلزده شهر معمولان، استان لرستان خوانده میشود، «تاجماه» به نویسندگی فریده فرجام است.
آخرین آمارِ شفافِ فروش و تعداد تماشاگران اجراهای به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر در نیمه ی تابستان 1398 نشان از استقبال گرمِ تماشاگران از اجراهای این مجموعه دارد.
نمایش «پاتریک کلایورت» به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی، همچنین کارگردانی سحر پرتوی کیان از 1 شهریور در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.
پشت پرده جلسه انتخاب نماینده سینمای ایران برای حضور در جوایز اسکار 2020 نشان میدهد این فیلم نه به واسطه بهتر بودن نسبت به دیگر فیلمهای سینمایی مطرح، بلکه در جنگ رقبا و برای عدم انتخاب قصر شیرین انتخاب شده. اما در سه جلسه برگزار شده، چه گذشته و چه جدالی باعث شده در نهایت همه فیلمهای اصلی به حاشیه رانده شود و مستند «در جستجوی فریده» ناخواسته نماینده ایران شود!
مجمع عمومی خانه سینما بعد از ظهر امروز در حالی برگزار شد که با رأی نمایندگان ۲۲ صنف حاضر در این مجمع، اعضای هیأت مدیره فعلی تا سال آینده ابقا شدند.
كوشكي در كارگرداني خود به مردم ميتازد و آنان را تودهاي خيانتكار، تنآسا، در حال خواب و خوردن و باري به هر جهت ميبيند و قهرمانان هم مانند سلبريتيهاي امروز هستند. او رسانههاي جمعي و پرچمهاي كشورهاي مختلف را هم نمايش ميدهد حتي موسيقي اخبار شبكه بيبيسي را هم مدام پخش ميكند.
واقعا شرايط مساوي و برابري براي نمايش فيلم «قسم» نيست. البته اين موضوع صرفا مربوط به فيلم ما نميشود و به هر جهت بايد لابي داشته باشي تا بتواني فيلم را در شرايط خوبي نمايش دهي. هر چقدر هم فرياد ميكشيم، فرياد ما به گوش كسي نميرسد و كسي كاري براي ما نميكند. اگر هم فرياد ما به گوش كسي برسد، عكس ماجرا عمل ميكنند و فتيله ما را آنقدر پايين ميكشند كه وجود خارجي نداشته باشيم.
محسن تنابنده در قسم هم در فرم كلي و هم در جزييات و خردهروايتها چنين رويكردي دارد. همه جاي فيلم با هر كنش و ديالوگي ما با زيرمتنها مواجهيم. زيرمتن اصرار خسرو براي پشيمان كردن جمع از شركت در قسامه، زيرمتن كلكل دو برادر كه سر كشته شدن سگ با هم درگيرند، زيرمتن تصميم خواهر سوم و شوهرش و همچنين خيليها كه براي گرفتن ديه راهي مشهد شدهاند. زيرمتنهايي كه قصه را گسترش ميدهد و اجازه نميدهد به اين راحتيها پايان يابد. فيلم قسم وقتي دكمه off دوربين تورج اصلاني كليد ميخورد، وقتي تيتراژ بالا ميآيد و چراغهاي سينما روشن ميشود به پايان ميرسد اما قصه نه.
برنامه «شبنشینی» با اجرای مهران مدیری ادعا دارد میخواهد در فضایی بدون محدودیتهای صداوسیما فعالیت کند.
جدیدترین شماره ماهنامه «نمایش»، ویژه مردادماه ۱۳۹۸ با نگاه ویژه به شیوههای نوین اجرایی منتشر شد.
نمایش «بیماری خانواده میم» به کارگردانی الهام شکیب این روزها در پردیس تئاتر سپند روی صحنه رفته است.
یک کارگردان ایرانی از جشنواره بین المللی فیلم مادرید جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه را گرفت.