در موج تازه افزایش قیمت محصولات فرهنگی، بهای اشتراک پلتفرمهای نمایش خانگی نیز بالا رفت.
نوروز ۱۴۰۴ دوربین فعالان میراث فرهنگی در یکی از شبستانهای مسجد جامع قزوین عکس شوکآوری را ثبت کرده است که گفته میشود به فیلمبرداری سریال «بامداد خمار» در این بنای ثبت ملی مربوط است.
سالهاست که صداوسیما مخاطبان اصلی و ثابت خود را بهدلیل تغییر رویکرد برنامهها و البته کاهش سطح کیفی در برنامهسازی، از دست داده است.
در کمتر از چند روز بعد از پخش سریال پایتخت، موجی از آگهیهای عجیب در سایتهای خرید و فروش دیده شد. از شیپور و دیوار گرفته تا دیگر پلتفرمها، پر شد از سنگهایی که حالا با افتخار «شهابسنگ» نامیده میشدند. قیمتها؟ از چند میلیون شروع میشد و تا میلیاردها تومان هم بالا میرفت! یکی نوشته بود: «با ملک معاوضه میکنم» و دیگری تاکید کرده بود: «ارزش داره، خودم کارشناسم!» یکی هم نوشته بود: «بیعانه بده، لوکیشن بفرستم.»
تلویزیون به سریالی نیاز دارد که آگهی و مخاطب جذب کند، بازیگران هم نمی توانند از دستمزدهای قابل توجه صرف نظر کنند و ...
در حالی که طی یک هفته اخیر خبرهایی مبنی بر بازگشت مهران مدیری به تلویزیون با یک سریال جدید و همکاری با برادران قاسمخانی، در برخی رسانهها منتشر شده بود، مهراب قاسمخانی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، همکاری با تلویزیون را رد کرد.
جدیدترین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با بررسی فیلمهای «رها»، «عینک قرمز» و پرونده ویژه «اکران نوروزی» از ساعت ۲۲ در شبکه نمایش پخش میشود.
۳۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن در روزهای پایانی هفته از تلویزیون پخش می شوند. «طبیعت بشر»، «خطر پرواز»، «خواب زمستانی»، «سرهنگ ثریا»، «راهی برای نجات»، «پیروزی پینگ پنگ»، «بمباران برق آسا»، «دیابولیگ: کی هستی؟»، «گروه پاکسازی»، «یک مرد»، «داستان استاین» و «ماجراهای جوجو» فیلمهای جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه های سیما تماشایی می شوند.
محمدحسن اسدیطاری، عضو هیئتعلمی گروه علوم ارتباطات واحد تهران مرکزی به بررسی عوامل ماندگار شدن و محبوبیت سریال «پایتخت» برای مردم پرداخت.
این روزها چه اهل تلویزیون نگاه کردن باشید چه نه، در هر محفل و جمع، همچنین شبکههای اجتماعی صحبت درباره فصل هفتم سریال «پایتخت» در جریان است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت با انتشار تصویری از کاهش مصرف ترافیک اینترنت کشور همزمان با پخش سریال پایتخت خبر داد.
سازندگان «پایتخت» که در فصلهای گذشته از بازیگران چینی، ترکیهای و عربزبان را مقابل دوربین برده بودند، این بار پای هنرمندان تاجیکستان را به فصل هفتم باز کردند.
با همه مصائب و آزگارهایی که عموم مردم ایران از نظر روحی، ملی و مالی دارند، گاهی مجبور هستند برای تخلیه این میزان از نابسامانی روانی، مابهازاهایی پیدا کنند. یکی از این مفرهای نیک و کارا؛ دیدن برنامههای هنری است و یکی از آن شاخهها؛ بیشک سریالهای تلویزیونی است.
آمار بالای محبوبیت سریال پایتخت به مدیران تلویزیون نشان داد در واقع یک شهرستانی معمولی به نام نقی معمولی توانسته با یک قصه ساده در یک شهر شمالی و کوچک، آرزوهای چندساله و برنامههای تحولی پرهزینهترین و زیاندهترین سازمان فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار دهد تا شاید مدیران صداوسیمای نفتی -۳۵هزارمیلیارد تومانی- به خود بیایند و متوجه شوند رسانه ملی یعنی رسانهای که تمام اقشار و افکار کشور در آن حضور داشته باشند.
پلتفرمهای ویاودی در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ با اتفاقات و حاشیههای فراوانی مواجه شدند.
در ادامه به سریالها و فیلمهای علی حاتمی در چهار دهه فعالیت حرفهای این کارگردان نگاهی میاندازیم.
کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان این که سینمای امروز مضحکه است نه کمدی، معتقد است: طنز امروز کمدی نیست، هزل است.
در حالی که تنها ۷ قسمت از سریال پایتخت پخش شده، تمام آمارهای بازدید و محبوبیت برنامههای تلویزیون جابجا شده است!
چقدر احتمال دارد یک سناریوی یک فیلم یا سریال نوشته شود و حتی به تصویر کشیده شود؛ اما حاصلش تماموکمال به مخاطب نرسد؟
سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده از ایران موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بینالمللی سریال «سریز مانیا» در کشور فرانسه شد.
مجموعه «پایتخت ۷» در حالی به پنجمین قسمت از پخش خود در آنتن تلویزیون رسیده که همچنان بازی بهرام افشاری آغاز نشده است.