سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
پیش فروش سه روز نخست اجرای نمایش « عشق در پیری» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا آغاز شد.
سیما تیرانداز، امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند با نمایش «۶۵۷» به نویسندگی و کارگردانی شهرام گیل آبادی به صحنه میآیند.
دانیال اربابی و گروه جوان اجراییاش، نمایشی تماشایی بر صحنه آوردهاند که ملالآور و کسالتبار نیست اما تماشاگران را واجد کیف و سعادت لورکایی هم نمیکند. اجرایی که از لورکا فاصله میگیرد تا جهان خویش را بسازد. اما نکته اینجاست که مفاهیمی چون زنانگی و خواهرانگی با این شیوه اجرایی کمرمق شده و مردانه و ماشینی به نظر میآیند.
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: زمینهایی را به دست فروشان اطراف تئاتر شهر معرفی میکنیم تا این افراد منتقل شده و حریم این بنا نیز پاکسازی شود.
حسین پارسایی کارگردان نمایش "هفت خان اسفندیار" گفت: من آدم سیاسی نیستم و گرایش فکریام روشن است؛ متأسفم عدهای رنجیده خاطر شدند.
هنر تئاتر و مظلومیت، در ایران نسبتی وثیق دارند. تئاتر نه از رسانه سینما و موسیقی برخوردار است و نه گردش مالی اقتصاد آن بهپای دو هنر مزبور میرسد. مصائب صدور مجوز در تئاتر هم، سر دراز دارد. مثلا هفته پیش، کارگردان تئاترِ «657» از مشکلات مسیر اخذ مجوز گفت که فارغ از این مورد، مهمترین تنگناها و صعوبت کار تئاتر را مرور میکنیم.
مجموعه عکسی از هنرمندان سینما از جمیله شیخی و بهرام بیضایی گرفته تا رخشان بنیاعتماد و اصغر فرهادی را در کنار سیدمحمد خاتمی رئیسجمهور اسبق ایران ببینید.
یک مدرس دانشگاه گفت: متاسفانه در عرصه تئاتر و سینما روابط عمومی به جایگاه درستی دست پیدا نکرده و در حوزه گرافیک و چاپ اقلام تبلیغاتی قدرت دخالت ندارد. باید مقدمات و زیرساختهایی ایجاد شود که روابط عمومی به عنوان یک واحد یا کمپانی و شرکت تئاتری در ساختارها تعریف شود.
وقتی سند چشمانداز وجود ندارد عملاً همهچیز باری به هر جهت است، هنرمند تکلیف خود را نمیداند و تئاتر برایش تبدیل به رنجخانهای میشود که هرچقدر سوابقاش در آن بالاتر میرود و زحمت بیشتری میکشد، رنجی هم که بر دوش دارد بیشتر میشود و ناچار است سیزیفوار، سنگی را که به پایین غلتیده دوباره به زحمت بالا ببرد.
ملیکا رضی کارگردان نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» با اشاره به ویژگیهای این نمایش آن را تلفیقی از نمایش ایرانی و نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر توصیف کرد.
اجرای نمایش «خوشدلان» نوشته سعید پورصمیمی، کارگردانی پریزاد سیف و تهیهکنندگی سعید خانی شامگاه سه شنبه دوم خرداد در تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد.
سیاوش طهمورث از معایب شهرت میگوید و باور دارد وقتی همه شما را دیدند مسئولیت شما زیادتر میشود و هیچگونه کار خلاف کوچک را نمیتوان انجام داد، حتی نمیتوان از چراغ قرمز هم رد شد. شهرت فقط مسئولیت ایجاد میکند و به همین دلیلم هست که باید کاری بکنیم که خطا نباشد. ما شهرت را به اشتباه استفاده میکنیم و فکر میکنیم باید پز بدهیم که معروف هستیم.
کارگردان نمایش «بی صورت فلکی» هدف از اجرای این اثر را بیان حرف مردم در شرایط فعلی جامعه میداند. مریم باقری میگوید تلاش داشتم با زبان کمدی و طنز به بیان موضوعات مورد نظرم بپردازم.
انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر فراخوان بیست و دومین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن را منتشر کرد.
فراخوان فصل اول رپرتوار تئاتر میرا برای تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد.
همزمان با انتشار پوستر نمایش ایرانی «میرزا کشون» به کارگردانی علی فتحعلی بلیت فروشی این نمایش نیز آغاز شد.
بر اساس توافق صندوق اعتباری هنر با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن برای اعضای صندوق اعتباری هنر و دارندگان هنر کارت فراهم شد.
حریم تئاتر شهر با استقبال فلافل و جگرفروشان، تنگ تر شد به نحوی که پس از جمع آوری گذر فرهنگی که بیشتر گذر غذا فروشی بود، هنوز آثار حضورشان در این محدوده باقی است.
کارگردان نمایش «سیندرلا» که در تالار هنر روی صحنه است، نبود حمایت لازم برای تولید تئاتر را آسیبی ویروسوار دانست که به همه تولیدات تئاتر حمله کرده و قصد بیمار کردن و همهگیری مزمن دارد.
نگاهی به پلمب «عمارت روبرو» بهخاطر عدم رعایت حجاب از سوی مراجعانش.