سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
دور دوم اجرای نمایش «این زندگی مال کیه؟» با کارگردانی درسا آقائی از یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۳، فقط برای ۱۰ اجرا در تماشاخانه هما روی صحنه به صحنه میرود.
ابراهیم امینی کارگردان نمایش «ترور» متنی را منتشر کرد.
سومین شماره مجله تخصصی ـ پژوهشی «کتاب تئاتر» با مدیریت حسن پورگلمحمدی و سردبیری بهزاد خاکینژاد منتشر شد.
کارگردان نمایش «کرشندو» تأکید کرد که ماهیت اصلی تئاتر ایجاب میکند از هر ترفندی در قالب اجرای زنده استفاده شود تا تماشاگر شگفتزده و تحت تأثیر قرار گیرد.
این هفته به دو اجرایی میپردازیم که این شبها در کلانشهر تهران بر صحنهاند و پذیرای مخاطبان آثار کمدی. جالب آنکه کارگردانان این دو اجرا هر دو زن بوده و میتوان با نگاه به سیاستهای اجراییشان، تاحدودی از دغدغه زنانه در فضای کلی تئاتر پایتخت آگاه شد و به قیاس با رویکردهای مردانه نشست.
عکاسان راهیافته به بخش مسابقه و نمایشگاه عکاسی نمایش «بونکر دوم- شکارچی و قطار» معرفی شدند.
نمایش «کورالاین» به کارگردانی امیدرضا سپهری و تهیهکنندگی مریم نراقی از ۱۳ اسفند مجددا به صحنه برمیگردد.
اجرای نمایش «من» در سالن کاخ هنر، بار دیگر مسئله «هویت» را برای انسان تنهای امروزی طرح کرده و تصویری تاریک از آینده بشریت ترسیم میکند.
نمایش بیپدر به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات در سالن لبخند در حال اجراست. این نمایش برگرفته از داستان آشنای شنگول، منگول و حبهانگور است ولی با پیکربندی متفاوت. این پیکربندی داستانی به موضوع از خودبیگانگی میپردازد، موضوعی که در چندین وضعیت قابل تعمیم است.
پیش فروش بلیت نمایش «اشتراکی»، نوشته و کارگردانی مرتضی شاهکرم که از ۱۰ اسفند، با تغییر زمان اجرا؛ ساعت ۱۸:۴۵ روی صحنه میرود آغاز شد.
مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران بعنوان کانون تئاتر دانشگاهی ایران و در راستای حمایت از آفرینشگری های خلاقه دانشگاهیان در حوزه نمایش و نیز به منظور بسط کیفی تئاتر دانشگاهی فراخوان دریافت آثار نمایشی جهت اجرای عموم در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ را منتشر کرد.
نخستین جشنواره ملی نمای باران در سه بخش، نقالی و قصهگویی، استندآپ کمدی و نمایشنامهنویسی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، نامزدهای نهایی خود را در هر بخش معرفی کرد.
کارگردان نمایش «میخواهم میوسوف را ببینم» عنوان کرد مخاطبان چه در عرصه تئاتر و چه سینما آنقدر کمدیهای کممایه و شوخیهای سخیف دیدهاند که دیگر این نوع از کمدی را پس میزنند.
بهرام افشاری که چندی پیش با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» در رشت روی صحنه رفته بود، به زودی این نمایش را در یزد نیز اجرا میکند.
شاید کمتر کسی فکر می کرد سیاحی،دانش آموخته بازیگری در دانشکده هنر و معماری با صداپیشگی عروسک «پشه»در مهمانی بتواند در عرصه بازیگری در نمایش خانگی و سینما هم یکه تاز باشد.سروش صحت،استاد کشف استعدادهای ناب که از کاظم سیاحی برای ایفای نقش در لیسانه ها و فوق لیسانه ها بازی خوبی گرفته بود در نخستین اثر سینمایی اش،در فیلم جهان با من برقص یکی از نقش های اصلی را به او سپرد .
کارگردان با گسترش ظرفیتهای اجرایی نمایشنامه و فضاسازی متفاوت به دنبال تماشاییتر کردن لحظه به لحظه اجراست.
نشست «نقش نهادهای فرهنگی در وضعیت تئاتر امروز ایران» با حضور فرهاد مهندس پور و حسین پاکدل در تماشاخانه ایرانشهر برگزار میشود.
لیلی رشیدی با بازی در کنسرت نمایش «بتهوون یک جاودانگی» به صحنه بازمیگردد.
هادی مرزبان که از مدتها پیش قصد دارد نمایش «نوبت دیوانگی» را روی صحنه بیاورد، از مشکلاتی که برای اجرای این نمایش داشته، سخن گفت و تاکید کرد که باید کفش آهنی بپوشیم و دنبال کار را بگیریم.
پوستر نمایش «آنبُرد» همزمان با آغاز دور سوم اجراها در مجموعه تئاتر لبخند منتشر شد.