کرونوس،نمایشی با ایده ی شکست زمانی و فرجام بشر در سده های آتی ست. و از عامل به خاطر آوردن که مبتنی بر ادراک و شهود ذهنی و یادآوری خاطرات است، وجهی از زمان را به نمایش می گذارد؛ که اگر قادر باشد از تله ی زمانی عبور کند، نجات یافته است.
بنیاد رودکی با تاکید بر این نکته که خسارتی به سن تالار وحدت وارد نشده است توضیحاتی درباره دکور نمایش «جنایات و مکافات» و ادامه این نمایش پیرو اطلاعیه قبلی ارایه داد.
نمایش «قتلهای نیمهکاره» به نویسندگی و کارگردانی بهاءالدین مرشدی و تهیهکنندگی شاهرخ اسمی، تیرماه در خانه نمایش «مهرگان» به صحنه میرود.
لیلی عاج قصد دارد برشی از زندگی کارگران کُرد را نشان دهد و ما را به همدلی با آنان دعوت کند؛ اما ابزار او برای این بازنمایی توارثی است که به بخشی از باور عمومی این مرد بدل شده است و گویا قرار نیست شکسته شود.
نمایش «صدای خنده حضار» به کارگردانی حسام افسری از اول مرداد ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه خواهد رفت.
نمایش «بازرس هاند واقعی» که پیش تر قرار بود تا ۲۹ خرداد در تماشاخانه مهرگان به صحنه برود تا ۲ تیر ماه تمدید شد.
این روزها «تالار وحدت» با یک مشکل اساسی مواجه شده و آن خرابی سن گردان این تالار فرهنگی و هنری بهعنوان یکی از مهمترین تالارهای بزرگ اجرای موسیقی و تئاتر است.
نمایش «کلنگی، قابل سکونت» به کارگردانی سمن قناد و تهیهکنندگی مجید قناد از ۲۶ خرداد در تماشاخانه سپند روی صحنه رفت
جواد عزتی پنجشنبه ۳۰ خردادماه با حضور در عمارت نوفللوشاتو نمایش «هوس و ۷ دقیقه» به کارگردانی علیرضا مهران را افتتاح میکند.
نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی محمد عاقبتی و بازی افشین هاشمی شنبه ۱ تیر در مجتمع خاتمالانبیای شهر رشت روی صحنه میرود.
شب گذشته نمایش «عاشقانههای خیابان» به کارگردانی شهرام گیل آبادی اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد.
سعید عظیمی میگوید: باید بحران کنونی مخاطب و عدم استقبال از تئاتر را بیشتر از مشکلات اقتصادی یا هر دلیل دیگری، در سیستم مدیریتی جستجو و آن را اصلاح کرد.
محمدرضا الوند «چشم به راه میرغضب» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی را یک نقیضهنگاری تازه از نمایشنامه «در انتظار گودو» خوانده و میگوید: کیانی در این نمایش دو مبارزنمای مشروطهچی دوران قاجار را به مسلخ کشیده که منتظر آمدن جلاد و بریدن سرهاشان، زمان میگذرانند.
نمایش «لانه خرگوش» قربانی یک فقدان برنامه است، فقدانی که باید در اجرا نمودار شود. نمایش صباغی ایدههای خوبی برای خوانش متن محبوب لیندزی ابر دارد؛ اما در لانه خرگوش تئاتر شهر حرام میشود.
کارگردان نمایش «است» درباره شکلگیری ایده این اثر نمایشی که در تالار مولوی روی صحنه میرود توضیحاتی ارائه کرد.
نمایش «آبی مایل به صورتی» تا 16 تیر تمدید شد.
تماشاخانه ایرانشهر از جمله مراکز اجرای تئاتر تهران است و روز گذشته جشن ۱۰ سالگیاش برگزار شد. اما این تماشاخانه طی این ۱۰ سال تا چه اندازه به هنرمندان این حوزه کمک کرده است؟
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران در استان زنجان خبر داد.
کارگردان «بازرس هاند واقعی» میگوید: منشأ تفکر در این نمایشنامه برای من از یک قانون سرچشمه میگیرد و آن قانون توهم بی گناهی است. این توهم بی گناهی در زندگی به انسانها اجازه میدهد دست به هر کاری بزنند. در این نمایش هم شخصیتها با توهم بی گناهی همراه هستند و با همین توهم خود را به گناه آلوده میکنند.
کارگردان نمایش «میدان نبرد، پیکر زن» با اشاره به ویژگیهای این اثر نمایشی عنوان کرد جرح و تعدیلهایی که در اثر اعمال شده با اجازه ماتئی ویستنی یک نویسنده نمایشنامه صورت گرفته است.