بلیت ۱۳ سینما در شهر تهران دو روز در هفته بهصورت نیم بها محاسبه میشود.
نمایش « در وقت مقرر » به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا کبگانی از 25 مهر و در قالب دومین دور رپرتوار «عصر تجربه»در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می رود.
«گستره خیال» پلی است که جهان ادبیات داستانی را به دنیای هنرهای نمایشی متصل میکند. نشر نو به تاکید بسیار عنوان «بازخوانی» را برای این دسته از کتابها برگزیده است تا مرزی بین «بازخوانی» با «اقتباس ادبی» یا «بازآفرینی» ایجاد کرده باشد
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در مراسمی از برندگان مدال طلا، نقره و برنز اسکار دانشجویی در بخشهای گوناگون تجلیل کرد.
نمایش «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال و به کارگردانی هوشمند هنرکار در خانه نمایش مهرگان روی صحنه میرود.
سیدعباس صالحی تئاتر لاکچری را تیر خلاص به این هنر دانست.
انیمیشن «چشم انداز خالی» به کارگردانی علی زارع قنات نوی فینالیست جشنواره ای بین المللی در انگلیس شد.
فیلم کوتاه «از وهم تا وحشت» به کارگردانی ایمان داوری به هفتمین دوره جشنواره مارینا دلری آمریکا در سال ٢٠١٨ راه پیدا کرد.
سعید نجاتی و شهریار پورسیدیان ۳ جایزه بیست و یکمین جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا را از آن خود کردند.
ششمین دوره جنشنواره بینالمللی فیلم «بوغازیچی» ترکیه با اکران ۸۸ اثر از ۴۱ کشور در تاریخ ۲۶ اکتبر در استانبول آغاز خواهد شد.
«رضا» ساخته علیرضا معتمدی در نخستین حضور جهانی خود در بخش مسابقه چهلودومین دوره جشنواره سائوپائولو به نمایش درمیآید.
فاطمه معتمدآریا در فیلم سینمایی «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان به ایفای نقش می پردازد.
امیررضا کوهستانی برای کارگردانی نمایش "مکبث" و اجرای "بی تابستان" به کشور آلمان میرود.
نمایش «خدایگان» به کارگردانی رحمت امینی روز شنبه ۲۱ مهر ویژه دانشگاهیان به صحنه می رود.
وقتي خبر تغيير مديريت بينالملل بنياد سينمايي فارابي رسانهاي شد، کمي عجيب به نظر ميرسيد. چون برادران اسفندياري و بهخصوص امير اسفندياري سالها در اين فضا حضور پررنگي داشتند. البته عملکرد اين گروه در زمان ديگري بايد مورد تحليل قرار بگيرد، اما در آن دوره کارهاي زيادي براي معرفي سينماي ايران انجام شد که جاي تقدير دارد و از سويي هم نقدهايی به کارشان وارد است که جاي بحث و فحص دارد. بگذريم... اما حالا رائد فريدزاده، بهعنوان مدير جديد در بخش بينالملل فارابي حضور يافته است. در گفتوگو با او سعي کرديم از ديدگاهش درباره سينما بيشتر بدانیم .
زری خوشکام آن سوی مرزها در کشور فرانسه از طریق امواج تلفن همراه چنان دقیق و با جزئیات مرور خاطره میکند که شنیدن صحبتهایش به تماشای یک فیلم سینمایی خوشساخت میماند.
از آشناییاش با علی حاتمی و قهر فردین و چانهزنی ناصر ملکمطیعی سر مهریه گرفته تا ممنوعالکاریاش و لیلایی که اینروزها جایگزین تمام ممنوعیتهایش شده است. در متنی که در پیشرو میخوانید، او در گفتوگویی با احمد طالبینژاد به بهانه اکران فیلم «شعلهور» حمید نعمتالله از تمام این سالها برایمان خاطره نقل کرده است
«مغزهای کوچک زنگزده»، برخلاف سنت رایج در سینمای ایران، حاشیه تهران را در مرکز توجه قرار میدهد و آن را نه به منزله «دیگری» مرکز، بلکه بهمثابه فضایی خودبسنده تعریف میکند. این حاشیه قوانین ویژه خود در اِعمال و بسط قدرت را دارد و بیاعتنا به قدرت مرکز است. حمله پلیس به آشپزخانه شکور یعنی مرکز ثقل این حاشیه شهر و نیز تخریب آنجا و خانهها به معنای تسلیم حاشیه در مقابل مرکز و ادغامش در آن نیست: شهروز نوجوان، سرشار از خشم و نفرت، میآید تا احتمالا حاشیهای جدید با نظمی جدید برای اِعمال و بسط قدرت بسازد تا مانند شکور، خود در مرکز این حاشیه قرار گیرد و در جایگاه «برادر بزرگ» جدید، نظمی تمامیتخواه را برقرار کند؛ نظمی که شاید دیگر نه مبتنی بر مراقبت، بلکه سراسر تنبیه باشد.
ترجمه نمایشنامههای «جشن برای بوریس» از توماس برنهارت و «لورکای سبزپوش» نوشته نیلو کروز به تازگی منتشر شده است.
«نقاشی اشر» عنوان تازه ترین نمایش تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه اجرای خود را آغاز می کند.